Diskuze: Dependency injection
V předchozím kvízu, Online test znalostí PHP, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Tvůrce
Zobrazeno 7 zpráv z 7.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
V předchozím kvízu, Online test znalostí PHP, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Ahoj,
Jde o to, že chceš většinou v aplikaci mit jen jednu instanci connection ad.
Takhle by jsi si vytvořil v aplikaci X spojení k databázi.
Navíc Connection bude určitě mít také svoje závislosti, takže by jsi je
opět vytvářel znovu.
Cílem je dělat věci chytře, znovupoužitelně a mít možnost při
refaktoringu vyměnit část logiky tak, at si toho zbylá část
"nevšimne".
V případě, ze potřebuješ mít více instancí (typicky různé vykreslitelné komponenty atd.) tak se používá návrhový vzor Factory. Ty už si pak injectneš pouze tuto továrničku.
Ahoj,
problém ve druhém případě je, že objekt třídy Connection může vyžadovat své vlastní závislosti. A ty ve třídě Article vezmeš kde?
To, jestli vytvoříš víc spojení nebo ne, ti může klidně i řešit anti-pattern Singleton, u kterýho žádné DI nepotřebuješ.
Nejde přeci zase tolik o to, že ta třídy by vyžadovala další závisloti. Je přeci zcela v pořádku uvnitř metody vytvářet nový objekt (vyžadující závislosti) a ten vrátit. DI tím taky neporušuješ.
Injectovat si továrnu mi přijde jako dost veký anti-pattern. To je jako si injectnout celý DIC.
Osobně jako mnohem větší výhodu vidím to, že za běhu můžeš jakkoliv měnit implementaci, bez jakéhokoliv zásahu do kodu. Nicméně, pokud člověk nepoužívá rozhraní, tak je to všechno stejně zbytené.
A co takhle třeba globální proměnná?
Otázka směřovala na constructor injection vs. ruční incializace v
konstruktoru. O statickém antipaternu se tu nikdo nebavil.
A vytvářet v aplikaci XX připojení k jedné databází ručně prostě
nedává logický smyl a má to negativní vliv na výkon. Jestli to
porušuje/neporušuje principy DI je úplně jedno, je to prostě blbost.
A Factory rozhodně není anti-pattern a tvrzení Inject Továrny === Inject
Containeru jsem jaksi nepochopil.
Továrna mívá většinou stejné závislosti jako objekt, který vytváří. A
proč ji použít? protože drží všechny závoslosti a vrací hotové
objekty, aniž by jsi o závislostech zvenčí věděl. Když budeš objekt
ručně inicializovat na 20 místech a přibyde ti jedna závislost, musíš
upravit 20 míst. V případě Factory jen jedno
Ono zrovna připojení k databázi byl příklad a jak koukám, tak i nevhodný. Zrovna databázi mám řešeno statickou třídou, myslel jsem celkově vytváření více instancí a to zase nemá až takový vliv na rychlost.
Jak přesně jsi myslel změnu implementace za běhu bez zásahu do kódu?
Zobrazeno 7 zpráv z 7.