Diskuze: jiné pojetí eshopu ..... je špatné?
V předchozím kvízu, Online test znalostí PHP, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.

Člen

Zobrazeno 14 zpráv z 14.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
V předchozím kvízu, Online test znalostí PHP, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Já v tom nic špatného nevidím, CRON a limit chybných identifikátorů to zabezpečují dostatečně (pokud je identifikátor dost dlouhý, min. 5 znaků).
Já bych to viděl alespoň na 9, ale to je jen detail
Děkuji za názor. Mám 12 znaků: bin2hex(random_bytes(6))
Mě to přijde jako výborně řešení, lidé se nemusí registrovat, přihlašovat, pamatovat hesla. Proto mě znervózňovalo, proč není tento postup rozšířený, že musí mít nějakou slabinu, o které nevím...
Bojuji už jen s tím, že když nepoužívám JS, tak košíky mám jako
input submit a tedy po vložení do košíku, se stránka znovu načte a klient
je na začátku stránky Už
jsem dával dotaz tady do fóra, a čistě v php to asi nepůjde řešit. Musím
se ještě naučit JS
Ještě jednou dík za názory......
Nejsem webař, ale řešení se mi líbí, dost se mi právě nelíbí když
se podívám na cookies a tam je milion řádků o něčem co nemám ponětí co
ani znamená. Takhle tam uvidím jen nějaké ID podle kterého si to vše
uložíš u sebe, za mě paráda
Já jsem webař a připadá mi to jako hrozné řešení.
ad 1) Při délce 12 znaků je cca 5E+18 možností, při délce 32 znaků cca 6E49 možností. Ano, je to silnější, ale má to smysl prodlužovat, když po např. 10 špatných pokusech dojde k blokaci?
ad 2) pokud se jedná o zákazníka, tak si cookies může smazat. má odkaz v emailu (nebo někde uložený) když na něj klikne, je na "svém účtu". když nemá odkaz ani cookies tak se dle mne žádné hrůza neděje, formulář si vypíše znova. pokud nepoužívá automatické vyplňování formulářů...
ad 3) to jsem netušil, dík. "bude ti postupně vznikat velký overhead" máš na mysli postupně zhoršující se stav v závislosti na bobtnající DB nebo tam je ještě něco jiného?
ad 4) pokud se ze zařízení dostane k emailu (nebo si email přepošle), tak má odkaz a má přístup k "účtu". je pohodlnější mít odkaz v oblíbených položkách/mailu a jenom kliknout než si pamatovat heslo a přihlašovat se.
ad 5) souhlasím, ale stačí dobře mazat.
děkuji ti za názory a postřehy
No je sice pěkný, že když se dostaneš k emailu tak si to otevřeš kdekoliv, ale v tom případě to je uplně zbytečný nemít přihlašování, když se stejně musíš přihlásit nejdřív do emailu, pak to tam najít a až potom to můžeš používat. To si myslím, že je jednodušší teda se rovnout přihlásit na tu stránku. Pokud by nějaká správa účtu probíhala přes odkazy v emailu, tak se z toho časem stane akorát bordel (když to vezmu z pohledu, že by to používalo více stránek).
Ještě mě tak napadá, že pokud by to používalo více stránek a měl bys to vše na emailu, tak hackerovi stačí zjistit jedny přihlašovací údaje a má přístup ÚPLNĚ ke všemu a to je podle mě docela průser.
Zní to pěkně ale v podstatě jsi znova vynalezl session. Já osobně bych dal přednost přihlášení přes Google nebo Facebook, to si myslím že je pro uživatele nejpohodlnější ale to je jen můj osobní názor.
Jen btw. v dnešní době NATů si dávej pozor na blokování IP adres. Pod jednou IP může být třeba celá vesnice.
"musíš přihlásit nejdřív do emailu"
Cílím na firmy. Se zapnutím PC najede i pošta. To není nějaký proces
navíc.
"jednodušší teda se rovnout přihlásit na tu stránku"
To ano, jenže v praxi tu stránku už po roce neznáš. Nevíš, kde si
nakoupil, konfirmační email alespoň já mažu po doručení zásilky. Nemám
důvod si jej uchovávat. Odkaz, který v sobě integruje přihlášení a
nějakou výhodu/slevu, cílí na pohodlnost, na 1 klik, zvyšuje
pravděpodobnost, že konfirmační email zůstane ponechán a použije se
místo opětovného výběru dodavatele na netu. Z hlediska marketingu podle mě
dobrá věc.
"má přístup ÚPLNĚ ke všemu a to je podle mě docela průser."
Jak všude píšu, jsem naprostý amatér. Pořád mi ale uniká to
bezpečnostní riziko. Jsem hacker, nabourám se do pošty firmy_A, a klikem na
odkaz v emailu lehce vygeneruji falešnou objednávku. Na to ale nemusím být
hacker, v jakkémoliv eshopu mohu udělat falešnou objednávku na firmu_A.
Neděje se to, protože není motiv, proč by to někdo dělal. Bezpečností
riziko je dle mě jen na straně firmy vystavující odkazy, aby ji někdo
generováním odkazů nevybagroval dodavatele.
V dnešní době, lidi preferují nakupovat bez povinnosti registrace.
To že někdo vytvoří fake objednávku je úplně jedno, protože stejně tak
by se někdo mohl zaregistrovat a uvést fake jméno a adresu.
PS: Mam e-shop který funguje na stejné logice(žádna registrace). Uživatel si uloží co chce do košíku(vše je v cookies dokud je nesmaže). Po dokončení objednávky dostane emailem odkaz kde může sledovat stav objednávky.
Zobrazeno 14 zpráv z 14.