IT rekvalifikace s garancí práce. Seniorní programátoři vydělávají až 160 000 Kč/měsíc a rekvalifikace je prvním krokem. Zjisti, jak na to!
Hledáme nové posily do ITnetwork týmu. Podívej se na volné pozice a přidej se do nejagilnější firmy na trhu - Více informací.

Diskuze: Open Source (Přesunuto z: Tvorba hry v PHP)

V předchozím kvízu, Online test znalostí PHP, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.

Aktivity
Avatar
mkub
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na Benjibs
mkub:27.12.2013 21:54

pevny pocet vyvjarov na open source? to pocujem po prvy raz!!! tento projekt nie je open source, ale proprietarny... open source hovori uplne nieco ine, nez co si predstavuje...
Open Source znamena dat svetu zdrojovy kod aby ho mohli pouzivat, studovat ho a upravovat a nie obmedzovat pocet vyvojarov...

odporucam si precitat The Cathedral and the bazaar od Erica S. Raymondu, existuje aj v cestine a najdete to vo podobe PDF aj na roote

Editováno 27.12.2013 21:59
 
Odpovědět
27.12.2013 21:54
Avatar
Mediel
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na mkub
Mediel:28.12.2013 14:04

Ono to bude tim, ze to ve vysledku nebude Open Source :) Takhle se shani bezplatna pracovni sila :)

Nahoru Odpovědět
28.12.2013 14:04
Nechci vám ukazovat, jak dobrý jsem já ... Chci vám ukázat, jak dobrý můžete být vy ... Když uvěříte ... V sami sebe...
Avatar
mkub
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na Mediel
mkub:28.12.2013 14:42

aj mne sa to takisto zda... a okrem toho, chlapec to ani nema poriadne premyslene...

 
Nahoru Odpovědět
28.12.2013 14:42
Avatar
Odpovídá na mkub
Vojtěch Pospíchal:28.12.2013 14:54

Ve většině případů tohle nemá špatně myšlený start. Ale pak hra začne prosperovat, generovat zisky atd... a vývojář s původně čistým záměrem najednou zmizí ze světa i s GIT účtem. Pár takových projektů už jsem viděl.

 
Nahoru Odpovědět
28.12.2013 14:54
Avatar
mkub
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na Vojtěch Pospíchal
mkub:28.12.2013 15:02

pokial je ten kod proprietarny, uzavrety a vyvojar zmizne zo sveta aj s GIT uctom, tak ta hra zmizne aj s nim, ale ak je ten vyvoj rieseny v podobe open source a koordinujuci vyvojar by zmizol, ako aj GIT ucet, nic sa este nestane, lebo ta hra je stale k dispozicii a moze sa toho este niekto chytit a urcovat smer vyvoja...
cize pri proprietarnom kode hrozi zanik tej hry, nez pri otvorenom...
a okrem toho pokial je ta hra uvolnena ako open source, tak sa ovela lahsie hladaju vyvojari...

ale na druhu stranu sa tazko da zabranit vytvoreniu forku z tych hier u open source

 
Nahoru Odpovědět
28.12.2013 15:02
Avatar
Kit
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na mkub
Kit:28.12.2013 15:23

Open Source naopak přímo vybízí k zakládání forků, které si vlastně konkurují a vzájemně od sebe kopírují.

Nahoru Odpovědět
28.12.2013 15:23
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
mkub
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na Kit
mkub:28.12.2013 15:30

prave som o tomto napisal, ze u open source sa neda zabranit vyrvaraniu forkov (napr. z Openo Office.org vznikol Libre Office, ci z Mandrivy je Mageia,...
ale toto nehorzi v proprietarnom vyvoji,ale aj proprietarny vyvoj tiez ma hacik - vykasle sa na to povodny vyvojar, zanikne kne cely projekt...
myslim, ze o tom sa pise aj v tej knizke, na ktoru som sa uz odkazoval

Editováno 28.12.2013 15:30
 
Nahoru Odpovědět
28.12.2013 15:30
Avatar
Odpovídá na mkub
Vojtěch Pospíchal:28.12.2013 15:36

Pokud pracuje na proprietárním software více vývojářů, nemělo by hrozit jeho zaniknutí vzhledem k autorským právům ostatních, kteří se na projektu podílí. Každý kdo má jen trochu rozumu, si nechá pravidelně zálohu projektu na kterém dělá.

 
Nahoru Odpovědět
28.12.2013 15:36
Avatar
Kit
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na Vojtěch Pospíchal
Kit:28.12.2013 15:40

Tato záloha je součástí verzování. Každý vývojář má ve svém počítači práci svých kolegů. Ze kteréhokoli z nich je možné obnovit projekt na serveru včetně kompletní historie.

Nahoru Odpovědět
28.12.2013 15:40
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
Odpovídá na Kit
Vojtěch Pospíchal:28.12.2013 15:43

Ano to má, ale já reaguji na názor mkub a, který tvrdí, že se zmizením leadera proprietárního softwaru, zkrachuje projekt což je nesmysl.

 
Nahoru Odpovědět
28.12.2013 15:43
Avatar
mkub
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na Vojtěch Pospíchal
mkub:28.12.2013 19:02

pokial zmizne vyvojar jednej dolezitej casti toho projektu, tak si myslis, ze bude ten projekt stabilne sa vyvijat aj nadalej? tento tvoj model nemoze fungovat ani z principu... skus sa nad tym zamysliet, ze moze niekoho omrziet vyvoj tvojich hier, alebo sa nezhodne s ostatnymi vyvojarmi, odide a prave ta jeho cast bude zivotne dolezita pre ten program... cim ho nahradis, ked nebudes mat jeho zdrojak?

 
Nahoru Odpovědět
28.12.2013 19:02
Avatar
Odpovídá na mkub
Vojtěch Pospíchal:28.12.2013 19:10

A jak by asi mohl tým pracovat kdyby každý neměl přístup ke kódům těch ostatních? To je totiž součástí verzování. A post leadera přijme někdo jiný. A projekt jede dál.

 
Nahoru Odpovědět
28.12.2013 19:10
Avatar
Kit
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na Vojtěch Pospíchal
Kit:28.12.2013 19:18

Teoreticky by každý mohl mít přístup jen k binárkám ostatních, např. v Javě jen k souborům .class a k dokumentaci. Byl by to však dost nešťastný model.

Nahoru Odpovědět
28.12.2013 19:18
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
mkub
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na Vojtěch Pospíchal
mkub:28.12.2013 19:22

presne na takomto principe funguje totiz vyvoj viacerych open source aplikacii na verzionovani a na leaderovi, ktory rozhoduje, co sa bude implementovat a co nie a co iba ako doplnujuca funkcia...

vezmi si napr. ako priklad kernel Linuxu... autorom je iba jeden, jediny clovek, vyvijaju ho tisice vyvojarov, ale jeden, jediny clovek rozhoduje o tom, ktora funkcia sa implementuje a ktora nie...

a nie je problem urobit fork z toho kernelu, kedze je ten kernel licencovany licenciou GNU GPL, a ani by si s tym forkom tu licenciu neporusil

 
Nahoru Odpovědět
28.12.2013 19:22
Avatar
Odpovídá na Kit
Vojtěch Pospíchal:28.12.2013 19:23

Kdyby se na mě někdo s něčím takovým vytasil v reálu, pravděpodobně by se ode mě dočkal dvou věcí. Nechápavého pohledu a prázdné kanceláře. Jediné kdy by něco takového bylo pochopitelné, je u projektů na kterých dělá 50+ developerů a synchronizování takového množství kódu by trvalo zbytečně dlouho. Takové týmy však mají za sebou miliardy, takže nehrozí jejich rozpad.

 
Nahoru Odpovědět
28.12.2013 19:23
Avatar
Odpovídá na mkub
Vojtěch Pospíchal:28.12.2013 19:27

Já chápu princip Open Source. Jen nechápu, co kdo vidí na vystavování své práce kvůli tomu, co akorát zneužije banda 12ti letých dětí, kteří jí ukážou ve škole kamarádům a poví: Jo tak tohle je moje práce na tom jsem dělal celej půl rok! Samozřejmě je tam možnost že ti někdo bude chtít pomoci atd.. Ale u mě převažuje názor, že ti akorát lidé budou kecat do toho jak píšeš svůj kód.
A to nemluvě o bezpečnosti aplikace která to vyžaduje.

 
Nahoru Odpovědět
28.12.2013 19:27
Avatar
Kit
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na Vojtěch Pospíchal
Kit:28.12.2013 19:46

Ta synchronizace zdrojáků 500+ vývojářů zas tak dlouho netrvá. Na druhou stranu mi na generování javovských stubů stačí její knihovna a dokumentace. Zdrojáky k tomu nepotřebuji a nepotřebuji ani IDE. Stačí Vim.

Nahoru Odpovědět
28.12.2013 19:46
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
Odpovídá na Kit
Vojtěch Pospíchal:28.12.2013 19:49

Začínám věřit v šemohoucnost tvého Vimu. Kupodivu téměř všechny tvé posty jsou o něm. Co třeba o něm napsat nějaký článek? Možná by jsi mě tím přemluvil, abych přestal být líné prase a taky se donutil si ten Linux zase nainstalovat.

 
Nahoru Odpovědět
28.12.2013 19:49
Avatar
Kit
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na Vojtěch Pospíchal
Kit:28.12.2013 19:58

Vim funguje i ve Windows. Článků o Vimu je hodně, začínal jsem na
http://www.nti.tul.cz/…pa/docs/vim/
Obrovskou výhodou je přenositelnost konfiguračních souborů mezi různými počítači i platformami.

Nahoru Odpovědět
28.12.2013 19:58
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
mkub
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na Vojtěch Pospíchal
mkub:28.12.2013 20:03

co sa tyka vyvojoveho modelu, tak to, co si ty teraz napisal ohladne bezpecnosti kodu je hlupost... cim viac ludi ho testuje, cim viac oci studuje, tym je ten kod prepracovanejsi, dokonalejsi a kvalitnejsi a o chybach ani nehovoriac, lebo od odhalenia chyby a opisania do vydania patche neubehne casto ani 24 hodin

co sa tyka kradeze kodu, tak to osetruje prave ta licencia
co sa tyka kritiky kodu, tak ta kritika musi byt, lebo bez nej by sme sa nikam nedostali, kod by sa nevyvijal a zmrzlo by to

 
Nahoru Odpovědět
28.12.2013 20:03
Avatar
Odpovídá na Vojtěch Pospíchal
Drahomír Hanák:28.12.2013 20:05

Co vidí vývojáři na open source?
Řekl bych, že možnost se zviditelnit, udělat si nějaké reference. Navíc to nutí vývojáře psát kvalitní kód, víc přemýšlet nad tím, co vlastně dělají, jak to budou ostatní používat a tak dál. Opravdu bych chtěl vidět, jak "banda 12 letých dětí" zneužije můj kód :) Ale to jsem odbočil. Co se týče bezpečnosti, myslím si, že je vhodné používat ověřené postupy a metody a naopak se jimi veřejně "chlubit". Jinak já jsem pro to, aby mi lidé kritizovali kód. Když nejsem schopný ho obhájit, tak je asi něco špatně.

A proč vlastně dávají svůj kód veřejně i firmy?
Nejspíš taky pro možnost se zviditelnit. Nejde totiž vůbec o kód, ale o lidi okolo.

 
Nahoru Odpovědět
28.12.2013 20:05
Avatar
Odpovídá na mkub
Vojtěch Pospíchal:28.12.2013 20:10

Jak ti licence ošetří že z přístupného místa ti někdo nestáhne kód a nezačne ho po mírný změnách vydávat za svůj? A bezpečnostní chyby mám na mysli kupříkladu šifrovací algoritmy atd... Kvalitní kód dokážu vytvořit dle mých standardů sám, nemusí mi do toho kecat dalších tisíc lidí.

 
Nahoru Odpovědět
28.12.2013 20:10
Avatar
Odpovídá na Drahomír Hanák
Vojtěch Pospíchal:28.12.2013 20:14

Je to zřejmě prioritou jedince, ale já bych se k Open Source prostě neuchýlil. Je to příliš velké riziko. Dám příklad. Mám hru, hra využívá login k serveru a šifrovací algoritmus k za-hashování hesla a emailu. Tento kód bych nedal ani lidem, kteří se mnou spolupracují natož někomu, koho jsem v životě neviděl a koho neváže podepsaná smlouva. Hájit svůj kód je taktéž netřeba. To vše se ale dá zvládnout i interně netřeba stovek lidí s jediným záměrem a to kritizovat.

 
Nahoru Odpovědět
28.12.2013 20:14
Avatar
Kit
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na Vojtěch Pospíchal
Kit:28.12.2013 20:15

Je jedině dobře, pokud se bezpečnostní chyby šifrovacích algoritmů projeví co nejdřív.

Kód z veřejně přístupného místa má časové razítko. Toho se dá využít v případě soudního sporu.

Nahoru Odpovědět
28.12.2013 20:15
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
Odpovídá na Kit
Vojtěch Pospíchal:28.12.2013 20:18

A to je přesně ono. Už jsme u soudního sporu. Myslíš že by jsi se s proprietárním kódem dostal k soudu kvůli jeho zneužití? Pravděpodobně ne pokud bys ho měl správně zkompilovaný. Soudní spory jsou zlo, peníze a korupce. Nic s čím se chci setkat.

EDIT:// Chyby v šifrovacích algoritmech se vskutku musí opravit co nejdříve, ale já radši žiji s vědomím že jsem jediný kdo je zná, než je šířit, spravit "možné" chyby a žít s vědomím kolik lidí ví, jak funguje.

Editováno 28.12.2013 20:20
 
Nahoru Odpovědět
28.12.2013 20:18
Avatar
Kit
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na Vojtěch Pospíchal
Kit:28.12.2013 20:24

S proprietárním kódem se k soudu dostaneš velmi snadno. A pokud nemáš za sebou finanční rezervu, neobstojíš.

Edit: Šifrovací algoritmus by skutečně mělo znát co nejvíc vývojářů ze všech koutů světa.

Editováno 28.12.2013 20:25
Nahoru Odpovědět
28.12.2013 20:24
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
mkub
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na Vojtěch Pospíchal
mkub:28.12.2013 20:28

co neexistuje legislativa? neexistuje autorsky zakon? pokial by ti niekto ukradol kod a vydaval by ho za svoj, mozes ho zazalovat, ze porusil tvoje prava...
co sa tyka siftovacich funkcii, pokial projekt nezavisi od sifrovania, ale sifrovanie bude iba ako doplnkova funkcia, mozes tuto doplnkovu funkciu vydat pod specialnou licenciou a zvysok vydat pod niektorou z licencii pre open source, mozes na projekt pouzit dualne licencovanie (MySQL bol jeden z produktov, co bol dualne licencovany... platena licencia obsahovala doplnkovefunkcie vhodne v korporatnej sfere a GNU licencia bola komunitna)

 
Nahoru Odpovědět
28.12.2013 20:28
Avatar
Odpovídá na Kit
Vojtěch Pospíchal:28.12.2013 20:37

Finanční rezervu potřebuješ tak jako tak. Jen jsem podotkl že veřejně vystavený kód se ukradne lehčeji než ten zkompilovaný.

EDIT:// Proč přesně by měl někdo znát kód, kterým se snažím zamezit krádeži osobních dat?

 
Nahoru Odpovědět
28.12.2013 20:37
Avatar
Odpovídá na mkub
Vojtěch Pospíchal:28.12.2013 20:38

A proč se spoléhat na legislativu, když se můžu spolehnout na vlastní tým? Na vlastní rozum a schopnosti? Ty věříš tomu, že se ti ze strany kohokoli dostane spravedlnosti a férového jednání?

 
Nahoru Odpovědět
28.12.2013 20:38
Avatar
Kit
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na Vojtěch Pospíchal
Kit:28.12.2013 20:42

Utajování šifrovacího algoritmu bezpečnost nezvyšuje. To už bylo dokázáno.

Nahoru Odpovědět
28.12.2013 20:42
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
Odpovídá na Kit
Vojtěch Pospíchal:28.12.2013 20:45

Ovšem jeho utajení přinejmenším hackery zpomalí. Jistě že jednou se ho podaří prolomit. Ale jeho utajení a časté obměňování/vy­lepšování mu rozhodně neublíží.

 
Nahoru Odpovědět
28.12.2013 20:45
Avatar
Kit
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na Vojtěch Pospíchal
Kit:28.12.2013 20:50

Konkrétně šifrovací algoritmus se dá obvykle z binárky vyzobat docela snadno. Možná ti jednou dojde, že obfuskování kódu kompilací není zrovna nejúčinnější metodou utajení.

Polož si otázku: Co by se stalo, kdyby můj šifrovací algoritmus vyplul na povrch? Byla by ohrožena data? Pokud odpověď zní ano, máš to špatně.

Editováno 28.12.2013 20:51
Nahoru Odpovědět
28.12.2013 20:50
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
mkub
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na Vojtěch Pospíchal
mkub:28.12.2013 20:56

v tomto pripad treba si to aj osetrit legislativne... a co sa tyka PHP, tak to nie je kompilovany jazyk, ale interpretovny, cize vyvojari musia mat k dispozicii vsetok kod a nemozu mat len svoju cast, cize tvoj model vyvoja by absolutne nefungoval...

a co sa tyka hackerov, tak tu si si pomylil vyznamy slov hackera a crackera, hacking neznamena naburavanie, ale pozmenovanie, vylepsovanie, taketo vysvetlenie mu dali az americke media, ako napr. the New York Times...
naburavaju sa jewdine crackeri za ucelom nejakeho profitu, ci skodenia

 
Nahoru Odpovědět
28.12.2013 20:56
Avatar
Odpovídá na Kit
Vojtěch Pospíchal:28.12.2013 21:53

Nebyla. Zvlášť když algoritmy zaheslováváš několika dalšími a přepinkáváš přes PHP. A zamysli se ty. Co je pro hackera snažší? Vyčíst si tento algoritmus na GITU nebo vytáhnout z binárek?

 
Nahoru Odpovědět
28.12.2013 21:53
Avatar
Kit
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na Vojtěch Pospíchal
Kit:28.12.2013 21:58

Kaskádování šifrování užitku nepřináší. Stačí jeden veřejný algoritmus a data ti uchrání. Jednodušší je vytažení z binárek, protože znalost šifrovacího algoritmu nepomůže k dešifrování, ale děravý algoritmus se dešifruje mnohem snáz.

Nahoru Odpovědět
28.12.2013 21:58
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
Odpovídá na Kit
Vojtěch Pospíchal:28.12.2013 22:05

A kdo řekl že je děravý? Šifrovací algoritmus na kterém dělá jeden člověk nemusí nutně být hned narušitelnější než-li ten na kterém dělá více lidí. A kaskádování šifrování užitku nepřináší, pokud se to správně nezaonačí :)

 
Nahoru Odpovědět
28.12.2013 22:05
Avatar
Odpovídá na mkub
Vojtěch Pospíchal:28.12.2013 22:08

Kdo řekl že dělám v PHP?! Pokud ty děláš v PHP, tak můj model možná skutečně fungovat nemusí, ale v technologiích ve kterých pracuji já, nic takového jako je interpretování řešit nemusím. A co se týče výrazu hacker/cracker. Je celkem jedno v jakém významu je použiješ. V anglickém překladu by to kupříkladu mohlo vyznít jako: hacker: nabourává software, cracker: láme software. Řeš prosím věci které se týkají Open Source a netahej za výrazy pokud to není nezbytně nutné.

 
Nahoru Odpovědět
28.12.2013 22:08
Avatar
Kit
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na Vojtěch Pospíchal
Kit:28.12.2013 22:10

Hacker: Ten, kdo odhaluje podstatu věci, snaží se přijít na to, jak něco funguje, vyvíjí software.

Editováno 28.12.2013 22:11
Nahoru Odpovědět
28.12.2013 22:10
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
Odpovídá na Kit
Vojtěch Pospíchal:28.12.2013 22:14

Prostě ten, kdo se snaží se dostat k mému kódu i přes to, že jsem řekl že ho ukazovat nebudu.

 
Nahoru Odpovědět
28.12.2013 22:14
Avatar
Kit
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na Vojtěch Pospíchal
Kit:28.12.2013 22:30

Prostě ten, kdo nepoužívá software od Microsoftu :)

Nahoru Odpovědět
28.12.2013 22:30
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
mkub
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na Vojtěch Pospíchal
mkub:28.12.2013 22:31

ten, kto sa snazi dostat sa k tvojmu kodu nie je hacker, ale cracker... hacker znamena v podstate to, co uz napisal Kit

a co sa tyka uzavreteho kodu, da sa dostat z binarky spat zdrojak, aj ked nebude vypadat presne tak, ako tvoj, tomu sa hovori dissasembling a pre skusenych crackerov by to nemal byt ziadny problem...

 
Nahoru Odpovědět
28.12.2013 22:31
Avatar
mkub
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na Vojtěch Pospíchal
mkub:28.12.2013 22:37

a co sa tyka kodu, kazdy jeden program ma, aj bude mat chyby, ale pokial odhalenie chyb a vydavanie oprav zalezi na jednom cloveku, moze sa lahko stat, ze ten clovek sa rozhodne, ze tu chybu nebude opravovat a bude potom ten kod stale zranitelny, alebo sa nebude spravat tak ako ma, ale pri Open Source vyvoji, kde ten kod testuje a pracuje na nom mnozstvo ludi (prakticky stovky az tisicky dobrovolnikov) skor vyda zaplatu a ta zaplata ma vyssiu sancu, ze bude fungovat, nez pri zaplate vydanej jednym clovekom, ci jednym subjektom, preto Open Source model produkuje ovela bezpecnejsie projekty

 
Nahoru Odpovědět
28.12.2013 22:37
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 42 zpráv z 42.