Diskuze: PHP a co dal? Jak na ideální refresh?
V předchozím kvízu, Online test znalostí PHP, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Člen
Zobrazeno 15 zpráv z 15.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
V předchozím kvízu, Online test znalostí PHP, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
jQuery je dobré a elegantní řešení (pokud chceš zůstat u php), s čistým Javascriptem by to taky šlo, ale zbytečně by sis to komplikoval.
Server to zatěžuje minimálně, jeden dotaz za 5s je nic, pokud bys posílal x dotazů za sekundu, už by to mělo vliv, ale jde o to kolik lidí tu aplikaci bude používat.
Pro získávání dat bez refreshe-
Jestli jsem to pochopil správně, zřejmě budeš potřebovat Ajax(zkus
zagooglit)
Budeš komunikovat se serverem, ale uživateli se nerefreshuje stránka
//Asi jsem to pochopil jinak, ale snad ti i tohle pomůže
U PHP bych rád zůstal, aspoň na dlouhý čas minimálně než se ho řádně naučím, přeci jen pak lépe pochopím i další. jQuery je samostatně ale asi k ničemu ne? Jediný co jsme našel, že jQuery je defakto jen knihovna.
Proč bych si to s Javascriptem komplikoval? Má ale trošku flexibilnější využití ne?
V plánu je více lidí, pracuju na hře. Ale to spíše proto, že se díky tomu hodně učím a na víc mě to maximálně baví. Rovnou tak řeším i chyby které mohou nastat.
Každá informace, každý názor se mi opravdu hodí. Když mi pomůžete se nasměrovat, tak si už zbytek dohledám. Ale Java, js a jQuery mi přijde skoro jedno a to samé...Na Ajax se rád podívám
jQuery je nadstavba nad javascriptem, spoustu řeší elegantně za tebe, její využití na webu je mocné.
S jquery můžeš velice jednoduše (jednotky řádků) sledovat nějaký event (hover, klik, keyup) a navázat na ní nějakou akci (třeba jednoduchý refresh, nebo na pozadí získat data a ta vypsat, nebo získat od serveru json s příkazy co se mají provést).
Jde použít čistý Javascript, ale vývojem strávíš několikanásobek času úplně zbytečně, jde použit Java, ale proč by to proboha někdo dělal.. Na to co popisuješ je jak šitej jQuery.
Asi se opravdu podívám na to jQuery, pakliže to bude přesně řešit co potřebuji. Aspoň se současnou prací v PHP a vychytáním některých nedostatků.
jQuery má tu výhodu, že je většinou nasazená všude ale absolutně nesouhlasím s tím, že by kód v klasickému JS bez jQuery byl nějak výrazně delší.
Prenos údajov medzi serverom a užívateľom bez znovu načítania stránky zabezpečuje Ajax. jQuery je iba kvantum JavaScriptu. Nevýhodou je to, že knižnica často obsahuje aj niečo, čo nevyužiješ, čo spomalí načítavanie stránky. Keď si to ručne odprogramuješ v JavaScripte, môžeš dosiahnuť úspory. Všetko čo je v jQuery sa dá aj pomocou JS.
Doporučoval by som ti naučiť sa JavaScript. Na veľké veci, ktorých hotové riešenia sú dostupné potom budeš môcť využiť jQuery a neskôr prejsť na Ajax, ktorý je akousi kombináciou JS a PHP.
Vše se odvíjí od návrhu aplikace v tomto případě hry. XMLHttpRequest v dnešní době umí skoro každý prohlížeč. Takže jQuery.Ajax mi připadá spíš jen jako zbytečně velký obal objektu. Díky metodám querySelector a querySelectorAll už také není nutné používat jQuery. Musíš si prvně rozmyslet co všechno od toho javascriptu chceš a jaký typ hry to bude. Podle toho se zařídit. Pokud to bude 3D hra, tak jQuery nemá vůbec smysl a sáhneš třeba po ThreeJS. Pokud bude 2D, tak je spoustu různých enginů pro 2D hry. JQuery bych v tomto případě úplně vynechal.
jQuery má spíše než na hry význam u různých doplňků webových stránek. Tam se něco jako prepend() sem tam hodí, protže ne každý je schopný si prependChild napsat.
Přesně tak to bylo myšleno. Pokud bude vykreslovat přes canvas, tak jQuery bude jen kupa kódu navíc. Vklidu si vystačí s metodou getElementsByTagName nebo getElementById. Zbytek už bude o metodách kontextu.
Ahoj , když tady mluvíte o jQuery, tak se zeptam...Jednou jsem viděl napsanou hru v jQuery (byl to myslím PONG), myslíte, že tahle knihovna není na to vhodná? Spíše asi šáhnout po nějaké enginu pro 2D hry jak říkáte...? Díky moc předem za odpovědi.
pong je minimalistický základ, je to takový example, že to jde, a kecalové si to i (celkem oprávněně) obkecají jak se na to jQuery hodí, ale jakoukoliv složitější hru budeš dělat přes plátno a tam je ti jQuery na prd.
V plánu je udělat hru spíše formou manageru. Řekněme že něco dost podobného po technické stránce jako "Divoké kmeny", Shake & Fight, Gladiator atp... Maximálně nějaké animace tam budou a rád bych to zpestřil tím, že z bodu A do bodu B přesunu objekt. např. věc z inventáře na postavu. Ale jinak nic konkrétně pohybového.
Tady celkem čtu, že JavaScript by nemusel být tak úplně k zahození? Rád bych se vrhnul do něčeho co mi problémy vyřeší a samozřejmě, abych na základě toho mohl později rozvíjet další znalosti. Myslím, že PHP pomalu začínám ovládat docela dobře. Teď jen zvolit správný jazyk, který bych k tomu mohl "beze změn" napojit.
Zobrazeno 15 zpráv z 15.