Diskuze: Spolupráce na projektu
V předchozím kvízu, Online test znalostí PHP, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.

Člen

Zobrazeno 14 zpráv z 14.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
V předchozím kvízu, Online test znalostí PHP, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
To bys musel popsat, co to ma delat. Pak by bylo mozne poradit, na co by ses
mel zamerit pri vlastni tvorbe.
A minimalne je to tak 100.000, vyvoj noveho sw. A idealne by byl lepsi tym tak 5
lidi, kde jeden je grafik.
Treba by stacilo zprovoznit nejaky redaknci system, ktery dela vicemene to, co
chces nez se piplat se systemem na miru. Ale to se z techto informaci neda rici.
To by ti pomohl nekdo i zadarmo. S tim, ze budes omezovan systemem. Upravovat to
se myslim nikomu nebude chtit. Uz kvuli moznosti snadnejsiho updatovani.
Jo, a s tou multijazycnosti se musi pocitat od zacatku. Predelavat neco hotoveho
do vice jazyku je desna drbacka. V podstate to znamena zmenit kazde druhe slovo
v kodu a jeste ho musis najit.
Ahoj, spolupráci ve volném čase bych se nebránil, ale prosím o přesnější popis funkcí a principu fungování. Pokud to má být formou jakéhosi live chatu či něčeho podobného, budeš potřebovat znalosti AJAXu. Pokud to má být na principu, že učitel vytvoří obsah k procvičení pro každého žáka, který se uloží do DB a žák si pak přihlášením zpřístupní pouze svůj obsah, pak stačí PHP nebo C#.NET. Jak psal Peter Mlich, tak výhodnější by byla práce v týmu. Počet lidí v týmu ti určí rozsah projektu a plánovaný termín spuštění aplikace.
'učitel vytvoří obsah k procvičení pro každého žáka'
Jestli by slo o tohle, pak odpoved je jednoznacne CMS Moodle.
https://download.moodle.org/
Zdarma. (hodnota asi 1.000.000 kc programatorskych praci)
http://moodledocs.phil.muni.cz/
Predmety, zaci, elektronicke materialy, testy. Ruzny zpusob zapisu do
kurzu.
Hodne to vyuzivaji skoly, prevazne VS a ruzna skolici strediska.
Ma to ruzna omezeni, ale mozna by to mohlo stacit.
U nas to treba chteji pouzit kompletne na vyuku. Zatim se to rozbiha.
Dlouhodobe to vyuzivaji cizi jazyky a informatici.
https://elearning.fpf.slu.cz/…se/index.php?…
S tou ikonou panacka je kurz otevreny i hostum, takze muzes mrknout, co tam je.
Po kliknuti vyber odkaz/tlacitko Prihlasit jako host. Neni to moc ukazkove
udelane, ale ty ostatni se snazi ucitele delat lepe.
https://elearning.slu.cz/course/view.php?id=7
Tot zas pripravuji kolegove u nas.
Díky za reakci. Jak píšeš učitel vytvoří obsah k procvičení. Takže základ to php, ale ajax bych chtěl využít později pro UI.
Díky za tip, v rychlosti jsem moodle omrknul. Shodou okolností jsem se o tom už dnes s někým bavil. Hned první věc, která mě od moodle odrazuje je přílišná komplexnost = složitost. Musí se v tom zorientovat muzikant(!) a i žák na prvním stupni ZŠ.
Pokusím se více přiblížit o co mi jde. Budu předpokládat, že jste se neučili hrát na hudební nástroj, tak to zkusím popsat třeba na doučování z matematiky.
Máte několik žáků, dejme tomu z různých tříd 2. stupně základní školy. Každý žák musí zvládnout učivo matematiky svého ročníku a na to máte pro každý ročník vytvořenu sbírku úloh a příkladů. Z této sbírky pak žákům vybíráte příklady k procvičování, a protože každému jde něco lépe a něco hůře vybíráte příklady tak, aby si každý procvičoval to co zvládá obtížněji, ale současně volíte snadnější řešení příkladů, aby jste ho neodradili, ale aby zároveň pochopil alespoň princip nebo postup výpočtu. S každým žákem se scházíte jednou za týden, kde vám žák předvede výsledky své práce, proberete je, opravíte, vysvětlíte, zhodnotíte a podle těchto výsledků pak volíte další postup - opakovat na dalších příkladech, zvýšit obtížnost nebo jít na další učivo.
Tohle je však pouze jedna z funkcí platformy. Ta druhá je, že přes tuto
platformu jste v kontaktu s komunitou učitelů matematiky, se kterými můžete
řešit, třeba jak danou problematiku vysvětlit jinak, když žák váš
výklad nechápe, nebo jak zvolit jiný postup řešení a podobně. Současně
spolu vytváříte obrovskou sbírku příkladů, ze které mohou čerpat
všichni, takže nemusíte mít doma desítky učebnic matematiky a sbírek. V
neposlední řadě se příklady mohou aktualizovat nebo obměňovat, takže
žák nemusí počítat rychlost parní lokomotivy, ale třeba pendolina.
Jako žák máte na této platformě, vše potřebné k co možná nejhladšímu průběhu - vzorce, postupy výpočtu atd.
A asi nechcete, aby se vám v tom motali fyzikáři nebo nedejbóže češtináři (ještě by vám opravovali gramatické chyby ve slovních příkladech)
Pokud jsi z Prahy, tak nejlepší by bylo se sejít a podrobně probrat všechny zamýšlené funkce atd, navrhnout strukturu aplikace a databáze. Zatím se to zdá jednoduché, ale je potřeba zvážit rozšiřitelnost a tudíž také možnosti využití moodle. Napsat kompletní redakční systém pro podobnou aplikaci není problém, ale také to není práce na 5min. Vzhledem k tomu, že učitel bude vytvářet ty příklady pro každého žáka individuálně, tak to musí být velice sofistikované, aby u toho nestrávil půl života.
Moodle
Osobne mam radeji hotove, byt v necem ne uplne vyhovujici, reseni.
U nas mame 5000 osob, studentu a zamestnancu. Provozujeme asi 200 sluzeb. Od
isic karet, mail, web, moodle, wifi... A neni unosne hrabat se v kodu aplikace.
Potrebujeme, aby co nejvic obsluhy prebrali uzivatele a my spravovali jen
extremy, jakoze nekde neco neni nebo nejede. Mame maly tym (3-10 IT pro 5000
osob). Ale hrozne sikovne spravce serveru a techniky. V 85% vsech tech 200
aplikaci bez problemu jede.
Hudba mi nic nerika.
Co bych doporucil, naucte ty lidi nejdriv programovat. Usnadni pochopeni ruznych
veci. Prace, elektronika i hudbu.
Navic si myslim, ze v podstate je hudba programovani podobna. Abys to dobre
zahral, musis se na to koncentrovat. Musis si dopredu pripravit tony, ktere
chces a presunout spravne prsty.
Kdyby se vedle dohadovali hlasite kolegove, drncel telefon nebo ti hral nekdo
jinou hudbu, okamzite vypadnes z koncentrace a je po vsem. Takze programatori
moc nemusi hudbu, pokud jsou hluboce ponoreni do problemu.
Obávám se, že naše sociální bubliny nemohou být na vzdálenějších
koncích galaxie, když musím naší sekretářce neustále připomínat, že
mi nemusí email vytisknou a pak s ním za mnou přiběhnout, ale stačí
přeposlat, protože to na papíru opravdu nepotřebuji. Ani další členové vedení na
tom nejsou o mnoho lépe.
Skvělé, že vám to takhle funguje, ale kdyby se muzikanti dali tak snadno
předělat na programátory tak už muziku dávno nikdo nedělá. Prozatím jsou
většinou rádi, že jsou schopni nacvakat něco do iZUS, když jim tam
nevyskočí nějaká hláška
Každopádně za reakce díky.
Ahoj Danieli, v tomto směru podpořím Peter Mlich. Jde o to, že když
bys to chtěl na zelené louce, tak požadovanou kvalitu/funkčnost a
odladěnost patrně nezaplatíš. Navíc dopředu nevíš, které funkce a
jejich provedení bude to nejvíce vyhovující - mohlo by se stát, že na tom,
co považuješ za důležité a nutné, se v praxi vůbec
neosvědčí/nepotvrdí. Přitom bys mohl do daného požadavku nainvestovat
tuny a tuny času/financí - zbytečně nebo s velmi malým efektem. V praxi se
mi též osvědčilo, že je lepší vzít již nějaké podobné řešení a na
něm upravit největší nedostatky. Případně si dovytvořit to, co opravdu
chybí s tím, že to nebude 100% dokonalé a službu hlavně rozeběhnout.
K vlastnímu speciálnímu řešení na míru přistoupit až budeš mít buď
neomezené množství financí, nebo bohaté zkušenosti s tím jak to má
skutečně vypadat (ověřenou praxí).
Souhlas s Tomáš Novotný. Zkus Moodle, Joomlu, Wordpress nebo neco jineho.
A treba zjistis, ze potrebujes jine a jake chovani.
Tohle jsou stare stranky, ale mozna pouzitelne info:
https://navody.c4.cz/moodle
https://navody.c4.cz/…ove-aplikace
https://navody.c4.cz/wiki-systemy
a ostatni z menu
Mame tu uplne stejny problem se sekretarkami a uciteli. Kdyz oni se k tomu stavi jako k nepriteli a co delat nemusi, nechteji. A vedeni to tise toleruje.Jako, nereknu, ze to maji umet pouzivat hned. Ale po 15 letech, co tu jsem... Vzdyt i dvoulete dite by to zvladlo behem mesice-roku.
Díky za odpovědi, kouknu se tedy na moodle, i když jsem k tomu trochu skeptický. Přeci jen, to asi nebylo děláno pro výuku hudby, ale uvidíme.
Ber to tak, ze je to zadarmo a bez prace. Ale treba si ujasnis, co se ti na
tom libi a co ne a podle toho si udelas svuj program. nebo si muzes moodle
upravit
Zobrazeno 14 zpráv z 14.