Diskuze: Programování na střední - jak to vypadá?
Člen
Zobrazeno 8 zpráv z 8.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
To záleží škola od školy. Většinou se na českých školách však učí něco jako Python, C#, Java, weby (HTML, CSS, JS), Python atp.
Úrovní většinou nic moc (mé zkušenosti i co jsem se ptal různých lidí) a jede se docela pomalu, aby všichni stíhali, páč je evidentně problém naučit všechny žáky i úplné základy.
Ale samozřejmě záleží škola od školy a také třída od třídy.
Gymnázium Arabská, cca před deseti lety to tam bylo tak, že se probírala látka předmětů Programování I a II na MFF UK (ne úplně 1:1, ale tak 90 % ano). Zejména algoritmy (třídění, vyhleádávní...). Tohle se dělalo cca 3 roky (v prváku fakt základy, druhák a třeťák ten MFF). Pak se k tomu přidal úvod do HTML/CSS/PHP/JS. V posledním ročníků spíš takové manažerské věci (životní cyklus softwarového díla atd.), ale nic zásadního.
Za velkou výhodu považuji to, že každý rok bylo třeba odevzdat ročníkovou práci ideálně na vlastní téma. Takže pokud jsi chtěl, mohl sis dělat něco svého a následně za to dostat známku, popř. i s tím třeba vycestovat do jiného města na SO4ku.
My se v prváku učíme Cčko a od druháku se prý máme vrhnout na C#. Základy programování se podle našich učebních plánů nejlépe učí v Cčku, s čímž úplně nesouhlasím, ale podmínky a cykly jsou všude stejné. Na středních je dost potřeba, aby na tom všichni byli stejně, takže první rok se učíš téměř základy - máme spousty předmětů, kde bereme teorii IT a něco málo do praxe, ale tomu opravdovému programování se dostaneš až třeba ve třeťáku (tedy aspoň u nás) ale myslím si, že zrovna ITnetwork ti může dost pomoct a třeba překvapit učitele, že něco umíš. Pokud už pár let programuješ, jako já, tak tě základy programování budou nejspíše nudit.
C a C++, v budoucnu možná Java, zatím spíše C++. například 1. ročník velký prd (historie jazyka C, vývojové diagramy, proměnné, podmínky, cykly, makra, preprocesor a funkce. Pak to pokračuje a ve čtvrťáku se dělá v supermoderním prostředí Trubo<něco>. Existuje nějaký záhadný postup jak to nainstalovat na Windows 10 a některým (cca 60% studentů) to dokonce jede. Zbylých 40%, kterým se to nepodařilo nainstalovat musí dělat "jako" že jim to jede. Vrcholem je GUI v tomto zázraku. Výstupy studentů jsou kalkulačka, převodník jednotek, a aplikace na podobné úrovni. Naopak všichni důkladně znají všechny teoretické "poznatky" jako například co to jsou homogenní datové typy, vyjmenovat všechny možné i nemožné typy konstruktorů, detailně popsat polymorfismus, atd. Probere se toho docela hodně, když na to přijde. Většinou se naučí studenti sami svoji iniciativou, ke které je školní poznatky (s výjimkou teoretických žvástů, ty nebaví nikoho) motivují sebevzdělávat se.
1. ročník základy pythonu a HTML a CSS, základy algoritmizace např. třídící algoritmy, 2. ročník OOP v pythonu, 3. ročník se učí JS, PHP, databáze a Java, probírá se dědičnost, abstraktní třídy atd ... , 4. ročník nevím, asi něco složitějšího
celkově se jede dost pomalu aby všichni stíhali, programuje se v PERFEKTNÍCH prostředích jako třeba pspad, nebo bluej (i když později se přejde na netbeans)
Super, díky za všechny odpovědi
U nás tedy v 1. ročníku nějaké ty základy C# + OOP, ve 2. ročníku se k # přidá HTML, CSS a PHP, ve 3. ročníku se probírají již zmíněné jazyky + se začínají používat v praxi ( C# - Unity engine, .NET, PHP - Nette, Symfony ). Ve čtvrtém ročníku se upouští od # a volí se zaměření ( Grafika - Bez programování, Sítě - Základy C++, Appky - C++, Weby - PHP, MySQL a krátký pohled na ostatní "webové" jazyky ).
Tempo je celkem pomalé, ale není problém si informace dohledat / doptat se vyučujících.
Zobrazeno 8 zpráv z 8.