Diskuze: 3D obkejty
V předchozím kvízu, Online test znalostí GameMakeru, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.

Člen

Zobrazeno 11 zpráv z 11.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
V předchozím kvízu, Online test znalostí GameMakeru, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
GM to nepodporuje a vůbec bych ho nedoporučoval k tvorbě 3D her. Jde to tam určitým způsobem importovat, buď jsou generátory primitivních příkazů z modelů nebo přímo dll rozšíření. Oboje je málo podporované a špatně se to používá. GM není, nebyl a nebude na 3D hry.
Troufám si říci, že na 3D hry není žádné klikátko a že se musíš naučit programovat.
Jinak si tu lidé dost hrají s 3DRad - http://www.itnetwork.cz/index.php?… . Dále existuje Silent FPS creator. Jsem však k těmto programům velmi skeptický.
GM umí 3D modely velmi jednoduše! Na Yoyo games je spousta programů na jejich tvorbu. Sám je často používám.
Byl bych opatrný na výraz velmi jednoduše, ale ano, jsou nějaké programy 3. strany. Nicméně GM nativně modely neumí.
Však už jsem psal, že GM umí nativně modely ve formátu .mod. Dají se úplně jednoduše načíst
model=d3d_model_create();
d3d_model_load(model,"soubor.mod");
i vykreslit
d3d_model_draw(model,x,y,z,texture);
Jen je potřeba mít nějakej program, kterej umí modely v tom formátu ukládat, nebo je do něj převádět. Když napíšeš, že ten a ten engine umí .3ds a že na něj potřebuješ např. 3Ds Max, taky to neznamená, že ten engine neumí s tím formátem pracovat nativně...
GM ale nepodporuje žádný model nativně, .mod je jeho formát. To je velký rozdíl. Vše je práce komunity. 3D nástroje dost často umí alespoň základní formáty, ať už .3ds nebo třeba alexpoň .x (to je fakt základní direct-x model). GM to úplně bojkotuje, není na 3D vhodný, protože se jeho autor ani nesnaží, aby byl.
Zřejmě je nejdůležitější, co se od 3D v Game Makeru vlastně
čeká.
Pokud jde o akademický zájem o možnosti GM, lze udělat určitě řadu
zajímavých pokusů. Pokud chci vytvořit MyDukeNukem3D_GM, přeju hezké
vánoce 2065, protože tam to asi někde skončí.
Game maker dokáže vložit objekt tak, aby se otáčel za hráčem a vypadal
jako 3D objekt. Požadovaný 2D sprite si uložíš do Background v Game
makeru
Kód:
{
var tex;
tex = sprite_get_texture("POŽADOVANÝ 2D SPRITE",0);
d3d_draw_wall(x-7global.camsin,y-7global.camcos,24,
x+7global.camsin,y+7global.camcos,0,tex,1,1);
}
To ale píšeš trochu o něčem jiném než původně Energy chtěl vědět.
Navíc, pokud nejste za klávesnicí dva (případně varianta Jekyll a
Hyde),
ale jsi stejný heval, který před chvílí nevěděl, co je proměnná, tak
jsi
to stejně jenom někde opsal a vlastně nevíš, co píšeš, viď?
Zobrazeno 11 zpráv z 11.