Black Friday je tu! Využij jedinečnou příležitost a získej až 80 % znalostí navíc zdarma! Více zde
Hledáme nové posily do ITnetwork týmu. Podívej se na volné pozice a přidej se do nejagilnější firmy na trhu - Více informací.
BF extended 2022

Diskuze: 3D obkejty

Aktivity
Avatar
Energy
Člen
Avatar
Energy:20.6.2012 14:42

Jdou do gamemakeru dát 3D objekty? V některých hrách vytvořených gamemakerem jsem to viděl.

 
Odpovědět
20.6.2012 14:42
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Energy
David Čápka:20.6.2012 14:46

GM to nepodporuje a vůbec bych ho nedoporučoval k tvorbě 3D her. Jde to tam určitým způsobem importovat, buď jsou generátory primitivních příkazů z modelů nebo přímo dll rozšíření. Oboje je málo podporované a špatně se to používá. GM není, nebyl a nebude na 3D hry.

Nahoru Odpovědět
20.6.2012 14:46
One of the most common causes of failure is the habit of quitting when one is overtaken by temporary defeat.
Avatar
Energy
Člen
Avatar
Energy:20.6.2012 14:48

A co bys na 3D hry nejvíce doporučil?

 
Nahoru Odpovědět
20.6.2012 14:48
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Energy
David Čápka:20.6.2012 14:55

Troufám si říci, že na 3D hry není žádné klikátko a že se musíš naučit programovat.

Jinak si tu lidé dost hrají s 3DRad - http://www.itnetwork.cz/index.php?… . Dále existuje Silent FPS creator. Jsem však k těmto programům velmi skeptický.

Nahoru Odpovědět
20.6.2012 14:55
One of the most common causes of failure is the habit of quitting when one is overtaken by temporary defeat.
Avatar
Odpovídá na David Čápka
Zdeněk Pavlátka:5.11.2012 19:51

GM umí 3D modely velmi jednoduše! Na Yoyo games je spousta programů na jejich tvorbu. Sám je často používám.

Nahoru Odpovědět
5.11.2012 19:51
Kolik jazyků umíš, tolikrát jsi programátor.
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Zdeněk Pavlátka
David Čápka:6.11.2012 12:43

Byl bych opatrný na výraz velmi jednoduše, ale ano, jsou nějaké programy 3. strany. Nicméně GM nativně modely neumí.

Nahoru Odpovědět
6.11.2012 12:43
One of the most common causes of failure is the habit of quitting when one is overtaken by temporary defeat.
Avatar
Neaktivní uživatel:6.11.2012 16:49

Však už jsem psal, že GM umí nativně modely ve formátu .mod. Dají se úplně jednoduše načíst

model=d3d_model_cre­ate();
d3d_model_load(mo­del,"soubor.mod");

i vykreslit

d3d_model_draw(mo­del,x,y,z,tex­ture);

Jen je potřeba mít nějakej program, kterej umí modely v tom formátu ukládat, nebo je do něj převádět. Když napíšeš, že ten a ten engine umí .3ds a že na něj potřebuješ např. 3Ds Max, taky to neznamená, že ten engine neumí s tím formátem pracovat nativně...

Nahoru Odpovědět
6.11.2012 16:49
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Neaktivní uživatel
David Čápka:6.11.2012 16:56

GM ale nepodporuje žádný model nativně, .mod je jeho formát. To je velký rozdíl. Vše je práce komunity. 3D nástroje dost často umí alespoň základní formáty, ať už .3ds nebo třeba alexpoň .x (to je fakt základní direct-x model). GM to úplně bojkotuje, není na 3D vhodný, protože se jeho autor ani nesnaží, aby byl.

Nahoru Odpovědět
6.11.2012 16:56
One of the most common causes of failure is the habit of quitting when one is overtaken by temporary defeat.
Avatar
TomBen
Tvůrce
Avatar
TomBen:6.11.2012 23:41

Zřejmě je nejdůležitější, co se od 3D v Game Makeru vlastně čeká.
Pokud jde o akademický zájem o možnosti GM, lze udělat určitě řadu
zajímavých pokusů. Pokud chci vytvořit MyDukeNukem3D_GM, přeju hezké
vánoce 2065, protože tam to asi někde skončí. :)

Nahoru Odpovědět
6.11.2012 23:41
Za posledních 200 miliónů let se nic zvláštního nestalo, akorát dinosauři vymřeli a opice se naučily programovat.
Avatar
Odpovídá na Energy
Neaktivní uživatel:14.12.2012 19:15

Game maker dokáže vložit objekt tak, aby se otáčel za hráčem a vypadal jako 3D objekt. Požadovaný 2D sprite si uložíš do Background v Game makeru
Kód:
{
var tex;
tex = sprite_get_tex­ture("POŽADOVA­NÝ 2D SPRITE",0);
d3d_draw_wall(x-7global.camsin,y-7global.camcos,24,
x+7global.cam­sin,y+7global­.camcos,0,tex,1,­1);
}

Nahoru Odpovědět
14.12.2012 19:15
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
TomBen
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na Neaktivní uživatel
TomBen:14.12.2012 20:15

To ale píšeš trochu o něčem jiném než původně Energy chtěl vědět.

Navíc, pokud nejste za klávesnicí dva (případně varianta Jekyll a Hyde),
ale jsi stejný heval, který před chvílí nevěděl, co je proměnná, tak jsi
to stejně jenom někde opsal a vlastně nevíš, co píšeš, viď?

Nahoru Odpovědět
14.12.2012 20:15
Za posledních 200 miliónů let se nic zvláštního nestalo, akorát dinosauři vymřeli a opice se naučily programovat.
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 11 zpráv z 11.