Diskuze: BDK - nástroj pro tvorbu 3D her v GM
V předchozím kvízu, Online test znalostí GameMakeru, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Člen
Zobrazeno 25 zpráv z 25.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
V předchozím kvízu, Online test znalostí GameMakeru, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Chlapi, máte to úžasný, ale nechápu ten GM. Jste fakt machři, tohle udělat třeba pro XNA framework, který umí modely, mapy a další věci, který jsou v GM problém, tak z toho máte dokonalý engine
Děkujem za kladný ohlas My děláme 3D hry v GM už několik let, takže jsme chtěli sebrat všechny naše zkušenosti, dát je dohromady a vytvořit z nich právě tohle. Ale do budoucna se samozřejmě chystáme buď vytvořit svůj vlastní plnohodnotný engine, nebo přejít na nějaký větší komerční.
Zajímavé. Není to trochu škoda práce? Game Makerové 3D nikdy nebude
vypadat úplně dokonale. Už jen ty zubaté hrany mi trhají oči..
Možná jsem moc rozmazlený věcma jako MIP mapping, IK, antialiasing.
Koukal jsem na video a nejvíc se mi líbilo menu a editor.
S tím muselo být spousta práce.
PS: Když už jste tak daleko, nenechte se odradit rejpalem jako jsem já.
Děkujeme za pochvalu Možnost používat v GM technologie jako např. normal mapping a global illumination nám samozřejmě chybí, ale antialiasing už v GM je. My ale pracujeme v GM 8, aby tak mohl BDK využívat větší okruh lidí. I na yoyogames se ještě pořád běžně dělají tutoriály ve starších verzích. Jinak jako škoda práce nám to určitě něpřijde. Když už sme s GM vydrželi tak dlouho, tak chceme udělat nejednu věc, za kterou ty roky stály
Pracujeme na dvou větších hrách, ale zrovna teď nemám materiály který bych mohl poskytnout. Snažíme se ale abychom co nejdříve vydali něco jako gameplay trailer z pre-alpha verze multiplayerové střílečky s pracovním názvem BBP.
Vlastně několik obrázků z BBP na stránkách máme, tak vám sem hodím odkazy
http://blueburn.hostei.com/…d/slide0.jpg
http://blueburn.hostei.com/…d/slide1.jpg
http://blueburn.hostei.com/…d/slide2.jpg
http://blueburn.hostei.com/…d/slide3.jpg
http://blueburn.hostei.com/…/slide22.png
http://blueburn.hostei.com/…w/slide2.png
Týjo Jaké technologie používáte na modely?
Nevím jak to bylo přesně myšleno, ale modely náš 3D grafik prostě vytvoří v Anim8oru a my je pak ve formátu .mod načítáme do GM. Žádná magie v tom není
Jak je to s rychlostí?
Na screenshotech jsou objekty low-poly nebo 2D (stromy, tráva).
Do jakých detailů se to ještě nějak rozumně hýbe?
Hru jsme zkoušeli i na starším notebooku při nastavení na ultra (max. vzdálenost vykreslování objektů) s vypnutým post-processem a FPS nepadlo pod 60. Jinak na běžném počítači by měl každý hru rozjet na plné detaily i s post-processem bez toho, aby pády FPS zaznamenal.
EDIT: Ty stromy i tráva jsou 3D.
60FPS to je dobře. Jen mě zajímalo, jestli by šlo mít objekty
detailnější
než je vidět ve screenshotech.
JJ. Kouknul jsem se znovu a skutečně tam je 3D kmen a nějaké ty větve
taky.
Zmátl mě takový ten způsob nalepení textury na kolmé roviny co jsem tam
zahlídl. Ten je dobrý jen někde
na horizontu. Myslím, že jinak jsou hezčí objemová tělesa. Tráva je ale
placka, nebo tak alespoň vypadá..
A GM umí modely už nativně nebo tam máte nějaký loader třetí strany?
Do anim8toru existuje nějaký plugin pro game maker,
pak to jde exportovat a načíst.
GM myslím umí nativně jen ty svoje modely.
GM umí nativně načítat modely ve formátu .mod
To nevím, ale je to možný. Každopádně pro převod z .obj do .mod používáme Marzipan.
Na youtube jsme nahráli další video. Tentokrát ukazuje BlueBurn Animator (BBA), což je náš program na tvorbu jednoduchých animací člověka do GM 3D her. Zde je odkaz: http://youtu.be/4_jomQwlEFU
Děkujeme moc za kladné komentáře
úžasné ...
Zobrazeno 25 zpráv z 25.