Diskuze: Betatest + optimalizace
V předchozím kvízu, Online test znalostí GameMakeru, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Člen
Zobrazeno 9 zpráv z 9.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
V předchozím kvízu, Online test znalostí GameMakeru, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Ahoj, musíš být trochu přesnější nebo sem vložit část kódu,
kterého se ten problém týká. Opravdu na vložení zdrojáku nic není,
stejně by to asi celý nikdo louskat nechtěl, jen si dát trochu práce
Jinak si nejsem jist v čem je přesně problém, protože píše, že lagy
zřejmě vznikají při kolizi s objekty. To může být problémů více, fakt
musíš být přesnější. Např. pohyb je generován náhodně nebo podle
nějakého vzorce, co objekty dělají když kolidují, docela by mě i
zajímalo kolik tam těch objektů máš (10,100,1000??). A obecně platí pokud
chceš s něčím pomoci ZADARMO, tak jsem vložím co nejvíce informací,
protože my ti do hlavy nevidíme
Aha, rozumím.
Je jich tam 14,pohybují k hráčské postavě, pokud skolidují nedělají nic
ve Stepu mají tento kód
//pohyb k hráči
mp_potential_step(Player.x,Player.y,7,true)
tedy pohybujíé se směrem k hráči, nejsou tam žádné jiné objekty s
vlastností solid,
No, doufám že to stačí.
jinak v průběhu hraní nedělají nic
Jsem z toho trochu zmaten. Píšeš, že se to kouše když se o sebe
enemáci třou (což znamená, že kolidují) a teďka zase, že když kolidují
tak nic.
Z toho co píšeš se jedná o klasický CHASE(pronásledování určitého
objektu, v tvém případě hráče), což je opravdu začátečnická věc.
Předpokládám, že mluvíme o 2D hře, když jde o střílečku. Toho kódu
jsi sem moc nevložil, navíc píšeš, že tě zajímají jen SOLID objekty a v
příkazu:
mp_potential_step(Player.x,Player.y,7,true) //pohyb k přesně určeným souřadnicím s rychlostí 7
máš poslední hodnotu nastavenou na "TRUE", což znamená, že koliduje se
všemi instancemi. Měl jsi jí nastavit na hodnotu "FALSE" pokud ti jde jen o
solid, stačí mrknout do nápovědy.
Vložím ti sem jak bych udělal jednoduché pronásledování:
if distance_to_object(obj_player)<128{
pohyb_x=obj_player.x;
pohyb_y=obj_player.y;
}else{
pohyb_x=x;
pohyb_y=y;
}
if !position_meeting(pohyb_x,pohyb_y){
mp_potential_step(pohyb_x,pohyb_y,7,false);
}else{
speed=0;
}
To je jen základ pronáslednování od určité vzdálenosti, neřeším tu rotace, náhodný pohyb..atd
Ještě pro jistotu doplním, že pokud se sem nedá link na vyexportovaný projekt, je jakákoli pomoc účinná jen částečně. Hra se může sekat z více důvodů ( například přehnaně velké sprites, memory leaky, opakované cyklické procházení instancí, atd. ), což je pak právě ono věštění z křišťálové koule. Zbytečně.
Děkují vám oběma, ale TomBenovi více, měl jsem moc velké spirity.
A nechtěl by jste ji někdo otestovat? Je to zatím jen prakticky jen
kostra, ale funkční a hratelná.
Moc ocení každou radu.
Jako cvičení v programování je to v pohodě, ale jako hra to moc díru do světa asi neudělá. Chtělo by to originální nápady. Něco nového.
Já nechci dělat díru do světa, já chci jen něco naprogramovat
Koukám, že si tu plácám játra, grat. Tomíku, mno neva. Co se týče toho projektu tak nevím o co tam jde, tedy pokud ti jde jen střílení těch koleček, ale jestli to bereš jen jako pokus programování, tak je to OK. Jen tak dál
Zobrazeno 9 zpráv z 9.