Diskuze: Dlaždice
V předchozím kvízu, Online test znalostí GameMakeru, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Člen
Zobrazeno 9 zpráv z 9.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
V předchozím kvízu, Online test znalostí GameMakeru, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Dobrý den,
pro takovéto množství dlaždic je nejlepší použít tiles viz.: http://www.itnetwork.cz/index.php?… Jsou to vlastně jen
obrázky bez vlastností určené přesně pro takovéto účely.
Přidáte obrázek jako pozadí (pokud máte více obrázků v jednom - můžete
zaškrtnout možnost use as tile set).
Poté se v editoru místnosti přepnete na záložku tiles a dláždíte.
Já ale mám právě tyto tiles na mysli. Ptám se jestli se vyplatí udělat pro již kompletně zhotovený level jeden velký sprit jako jednu tile, anebo to vadit nebude, že na tak velkou místnost tam vytvořím obrovský počet malých tiles? Jde mi o to, jestli hru víc brzdí stovky dlaždic, nebo jedna velká dlaždice 3000x3000...
Tak to netuším, tam bude minimální rozdíl. Ovšem spíše bych dal na zlatý střed (od každého trochu). Zkuste si dát do stepu nějakého objektu (např. controleru)
room_caption = string(fps);
A nastavte si room_speed na nějakou vyšší hodnotu 500 třeba ať fps dosahuje vyšší hodnoty. Podle toho pak posoudíte co více zpomaluje hru. Pak napište docela mne to zajímá
Abych pravdu řekl tak takovou dlaždici ještě dělat ani nemohu, protože na to žádný level zatím nemám připravený... Ještě stále totiž kreslím a připravuji všechny animované obrázky objektů a dlaždice pro jednotlivé krajiny.. Samotné levely potom stavím až na závěr, kdy je vše připraveno, takže momentálně tento pokus bohužel nemohu zrealizovat. Spíše jsem jenom přemýšlel dopředu, a tak jsem se ze zajímavosti obrátil sem.
Obecně je rychlejší vykreslit jeden velký objekt než více malých, ovšem v případě tak obrovského objektu si nejsem jistý, zda by to nebylo na škodu. Spíše bych místnost rozřezal na víc větších a udělal takový kompromis.
Ještě doplním, když jsem dělal něco podobného já, používal jsem klasické malé dlaždice tam, kde bylo jen několik prvků vedle sebe. Když bylo vedle sebe např. 10 rovných kostek trávy, měl jsem na to dlouhou dlaždici/objekt. Když bylo někde 10x10 čtverec cihlové zdi, nedal jsem tam 100 cihliček, ale jeden takový připravený čtverec. Když jich někde bylo 21x10, dal jsem tam vedle sebe 2 ty velké čtverce a poslední řadu naklikal z jednotlivých cihliček. Scéna byla složená tedy z tiles a ne úplně v celku. To chce asi vyzkoušet, záleží, jak moc rozmanité prostředí máte. Udělat vše v jednom obrázku je zase zbytečně náročné a postrádá to tu krásu, že si vytvoříte kostky a z nich pak skládáte libovolně levely, level již nestačí naklikat, ale musí se namalovat, zákonitě jich potom ve hře bude méně.
Jestli myslíš těma dlaždicema pozadí (jako Background), asi víš, že se to dá natáhnout zaškrtnutím skretch, což teda obrázek přizpůsobí na rozměry vytvořeného roomu. Nebo jestli chceš čtverečky, tak asi taky pozadí, ale bez skretch, což automaticky udělá X čtverečků ppo místnosti, kolik se jich tam vejde (i nevejde ), ale to asi taky víš.
Dělat objekty a dělat tam milion čtverečků je podle mě docela
blbost.
Teda jestli nechceš, aby to mělo zvláštní funkce objektů.
Nebo to pozadí udělat přes tiles.
Nestihl jsem číst co psali jiní, nemám moc času, tak jestli je to nanic, nebo už ti někdo navrhl lepší řešení, ignoruj to...
Zobrazeno 9 zpráv z 9.