Dobrý den,
pokud chcete, aby se provedla určitá akce pokud jsou stisknuty právě tyto
dvě klávesy můžete to udělat následovně:
Do step eventu objektu vložíte Code v němž bude následující
podmínka:
if ((keyboard_check_direct(vk_control)) && (keyboard_check_direct(vk_alt)))
{
//akce
}
Když chci, např. u keyboard_clear(key), tak za key jdou dosadit
číslovky, ke každé klávese 1.
Tak je tomu i u myši, že? (mouse_clear(key))
mouse_clear(1) 1=LMB
To jde asi i u klávesnice.
Myš: mouse_clear(mb_left)
Není něco takového i u klávesnice?
(keyboard_clear(kb_A))-neexistuje
Použiješ ord('A'), který vrátí ordinální hodnotu (tedy číselný
kód) libovolného znaku na klávesnici. Šipky sis mohl odvodit vk_left,
vk_right...
Příště prosím založ nové vlákno, šetří nám to čas a můžeme
potom více pracovat na komunitě a materiálech nebo řešit vaše dotazy.
Takhle to musíme přesouvat
Děláš to dobře, tam záleží, který objekt se vyhodnotí jako první.
To clear se může provést až potom, co se provede up u jiného objektu. Tohle
není moudré použití. Možná pomůže nastavit Depth na nějaké záporné
číslo u toho objektu, ale nejsem si jistý.
Něco na ten smysl, když to dokážete opravit tak, aby to nestoupalo při
držení šipky nahoru neustále nahoru, ale vrátilo se to na zem, vyřešíte
mi ten problém. (Dám hlas!)
Dal jsem ten skript do mojí hry a skákání se pořád nezastaví. Tohle by
asi vážně fungovalo jenom na tom vzoru, ale já potřebuju, aby zůstal stát
na zemi. Zkusil jsem to s kombinací
A proč tam furt cpeš to keyboard_clear?
Pošli mi třebas na mail pokud to nechceš publikovat veřejně tvůj problém,
podívám se na to. Takhle tu vaříme z vody.
Je mi líto, jak jsem říkal, má to už díky HD grafice přes 100MB,
takže by mi to můj super internet nezmák...
Keyboard_clear proto, že fakt nevim, jak jinak...
Stále nevidím důvod proč to děláš tak složitě a nedáš tam tu
jednoduchou podmínku? Prostě tam nech jen akci <up> a v ní ten kód. V
tom případě bude panáček skákat pouze pokud je pod ním zem. Pokud máš
jiné požadavky, kdy bude moci panáček skákat a kdy ne. Tak je popiš.
Šipka nahoru - výskok(ze země)
...šipka nahoru se pořád drží...
Z výskoku se pomocí ve stepu, jak je tam
if vspeed < 10
then vspeed = 10
...šipka nahoru se pořád drží...
Hráč dopadne na zem.
...šipka nahoru se pořád drží...
Hráč zůstává na zemi
...šipka nahoru se pořád drží...
Dokud se šipka nahoru nepustí, hráč zůstává na zemi..
...Hráč zůstává na zemi...
...Šipka nahoru je nyní puštěna...
...Nic se neděje, hráč pořád stojí na zemi...
Hráč zvovu stiskne šipku nahoru...
-> děj se znovu opakuje.....
Ale tohle přeci musí fungovat, máš tam něco špatně. Co myslíš tím,
že skáče jako blázen? Skákat přeci může jen tehdy, když je pod ním
zeď. Když je ve vzduchu, tak neskáče, to ti taky samo řeší omezování
skákání. Podívej se do sekce GameMaker, je tam přeci ukázka
plošinovky.
Pokud řešíš něco jiného, tak nám to vysvětli, jistě to půjde
udělat jednoduše bez mazání bufferu kláves, to je trochu overkill...
Vůbec nechápu, proč v té události Keyboard Up nastavuješ 2x Vspeed?
Máš tam nějakou podmínku v kódu, která je blbě a potom máš tu samou v
ikonách, ale znegovanou, takže tedy ano, samozřejmě, že skáče. Udělej to
podle toho tutoriálu, co tu máme. Říkali jsme ti to už tisíckrát, nevím,
co tu takovou dobu řešíš a hledáš komplikovaná řešení přes nějaké
clearování kláves, když je to tak jednoduché a funkční řešení je zde
uvedeno.
Mimochodem buď programuj ikonami nebo kódem, ale ne obojím, tohle je
hrůza. Také nerozumím, proč máš Execute code v blocích, když nad nimi
není žádná podmínka.
To v ikonkách jsem tam už měl, zbytek mi řekl Davos, tak jsem to tam
namixoval všechno dohromady... Jestli je tam chyba, řekni jaká. Mě to
obvykle přes clearování fungovalo, takže jsem doufal v to, že to bude
fungovat i teď... Žádný jiný tutorialy kromě těch mejch na skákačku a
toho, cos dělal myslím ty (ale je dost podobný) jsem nenašel, takže mi
kdyžtak řekni, kde jinde to mám hledat.
Dobře, dobře. Ten kód
jenom tak doplňuju, protože hodně věcí ikonkama vyjádřit nelze a mnohem
jednodušší, než vypisovat dlouhý skripty je hodit tam jednoduchou ikonku,
takže mi z toho pak vznikne tahle "hrůza". Dík za odpovědi.
Jak řekni jaká? Vezmi ten můj tutoriál a použij ho, ne? Vždyť tam
máš funkční řešení, nevím, na co se zase ptáš. Překlikat ty akce z
mého objektu do tvého snad zvládneš.
To je standardní chování plošinovek. Pokud to tak nechceš, změň
událost Keyboard na Keyboard press. Už jsme ti to říkali stokrát, ptáš se
stále na to samé. Tuto diskuzi uzavírám, protože je dávno vyřešena.
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Tato diskuze byla označena moderátorem jako nekonstruktivní a myslíme si, že nemá pro veřejnost příliš vysokou hodnotu. Členy můžete samozřejmě stále oslovit soukromě a to formou zpráv nebo chatu.