Diskuze: Game maker práce ze dvou počítačů zároveň ?
V předchozím kvízu, Online test znalostí GameMakeru, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Zobrazeno 6 zpráv z 6.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
V předchozím kvízu, Online test znalostí GameMakeru, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Áno niečo také Game Maker: Studio podporuje, je to ale zložitejšie ako
obyčajná hra, pretože server musí odosielať všetky informácie klientovy
ten ich musí spracovať a takisto aj naopak. Predtým ako sa do toho pustíš
odporúčam prečítať pár vecí ako protokoly TCP, UDP, kde TCP je oveľa
výhodnejší modernejší teda zachová ti všetky dáta, ktoré odosielaš
klientovi v takom poradí v akom si ich zanechal, t.j nehrozí aby sa dáta
pomotali a to sa o UDP zasa povedať nedá. Ďalej si niečo prečítaj o
soketoch,paketoch a bufferu **kde
vlastne **paket **je niečo ako súhrn alebo balíčok dát(bufferov), ktorý
následne môžeš odoslať klientovi(soketu). **Soket **je niečo ako
**identifikácia klienta, teda **každý klient ma svoj vlastný
soket na ktorý mu posielaš **pakety(dáta) Napríklad
pozíciu hráča, uhol hráča, sprite hráča, život atď..
Všetky tieto pakety(dáta) klient aj server v GM:S spracováva event
Networking, prikladám aj obrázok eventu.
Snaď ti to trošku pomohlo, ak si o tom niečo prečítaš som ochotný
pomôcť ďalej.
Martin.
Podle toho co píšeš mi popisuješ jak tu hru hrát online multiplayer, nebo aspoň tak jsem to pochopil popisuješ mi opravdu to na co jsem se ptal ? To znamená jak mohu na source kódu pracovat ze dvou zařízení zároveň ?
Mám na rozdíl od Martin pocit, že dotaz byl spíše na kooperativní programování než na hru po síti. Pokud je to tak, doporučuji GitHub ( existují i další ). Server pak drží data projektu, porovnává verze spolupracujících, ukazuje rozdíly, umožňuje vracet změny a další laskominy. Nejlíp je to zkusit s někým, kdo už to dělal. Ale dá se to pochopit i bez pomoci.
Zobrazeno 6 zpráv z 6.