Diskuze: GameMaker Studio 1.4.1760 Fyziky
V předchozím kvízu, Online test znalostí GameMakeru, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.

Člen

Zobrazeno 14 zpráv z 14.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
V předchozím kvízu, Online test znalostí GameMakeru, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Proč myslíš, že je problém ve verzi? Tohle snad fungovalo ve všech a pokud by to zrovna v nějaké z nich nefungovalo, nemá smysl se jí držet.
Spíše bude jen špatně vyklikáno. Mimochodem, je jedno, co napíšeš do toho žlutého ( u tebe zeleného - mám jiný skin GM ) vykřičníku. Jde o prázdnou akci - komentář a ve smyslu fyziky se používá jen proto, aby se event collide vůbec spustil.
Už jsem na to přišel. Jen jsem u bloku zdi nastavil - uses physic -
density = 0 (viz. obrázek)
Ale teď mám zase jiný problém. Pracuji na levelu: uhelný důl. Hráč zde
těží kámen a uhlí. Přičemž bloky jsou vybaveny fyzikou a bez podpěr a
konstrukce mohou zasypat hráče. Potřeboval bych nějaký šikovný příkaz
jak hráči půjčit fyzikální kolizi.
Záleží na tom, co potřebuješ, aby se po kolizi stalo. Pokud má být hráč normální objekt a přesto to má vypadat jako vzájemný náraz, mohl by fungovat dočasné vytvoření průhledného objektu s plnou maskou v pozici hráče. Nebude vidět, ale bude kolidovat. Lze ho zrušit i přidat za běhu. Bude synchronizovat polohu s hráčem a tak to bude vypadat, že klády naráží do něj.
Samozřejmě, pokud má jen umřít nebo tak něco, netřeba fyziku. Případně naopak může být fyzikální pořád. Ale předpokládám, že to cílem otázky nebylo. Teoreticky by se dalo vytvořit na hráčově figurce fyziku za běhu, ale to by se mohlo blbě testovat na správnou funkčnost. Zastřešit to objektem mi přijde lepší.
Zatím to vypadá tak že bloky ani lešení na hráče nereagují. Prostě
ho zasypou. Ale u toho lešení to problém je: když třeba postaví 3 patra a
pak s lešením něco pohne nahoru tak "desky" se dostanono DO HRÁČE
(nereagují na něj) a hráč se pak nemůže hýbat. A já bych potřeboval aby
v tomto případě dostal kolizi která ho bude udržovat stále na desce nebo
stále pod blokem kamene.
Napadlo mě (pokud by to šlo) že by hráč měl v sobě kontrolní body,
které když se aktivují (něčím co má fyziku) pak by se proměnil taky v
objekt co má fyziku (ovšem nejlépe bez rotace) a když už se kontrolních
bodů nic nedotýká mohl by hráč zase být jako na začátku (bez kolize)
Jinak nedávno jsem GM 8 přešel na GMS 1.4.1670 a tak tomu moc nerozumí.
Jo, to znám. Přechod z GM na GMS u mě znamenal hooodně sprostých slov
vypuštěných do světa.
Kontrolní body myslím nejsou potřeba, pokud nehodláš panáčka hýbat po částech jako ruka, noha atd. Zkus ho udělat celou dobu fyzikálního a pak poznáš, kde to chce fyziku a kde ne. Často stačí změnit jen parametry.
Už je to dost dlouho, co jsem dělal věci s fyzikou a tohle se obzvlášť blbě nastavuje. Zkus physics_apply_local_force a zvolit vhodnou sílu. Když totiž měníš xy přímo, tak fyziku rozbouráš, protože fyzika počítá vektory z předchozího pohybu. Přímou změnou v tom uděláš obvykle bordel.
Dobře. Hned jak dojdu domů tak to vyzkouším. Ještě bych se chtěl zeptat jestli je dobrý nápad používat ve své hře sprity ze složky přiložené k gamemakeru 8. Ta složka se myslím jmenuje: Maze Platform
Podle toho, co s tím chceš pak dělat. Kdybys to chtěl prodávat, tak to úplně dobrý nápad není. Spousta lidí ty obrázky pozná. A budou vědět, že už byly použity jinde. Jinak je to asi jedno. Na učení programování lze používat kdeco.
Prodávat to nechci. Když už tak bych to dal ke stažení zdarma. O jiné možnosti spritů nevím. Tak musím použít aspoň toto
Ideální je, najít začínajícího grafika stejně odhodlaného kreslit. Ale jinak stačí googlit "free sprites", "free game art", "free game resources" atd. Sem tam se něco slušného najde.
Zobrazeno 14 zpráv z 14.