Diskuze: Jak zpracovat ve scripts VODU?
V předchozím kvízu, Online test znalostí GameMakeru, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.

Člen

Zobrazeno 29 zpráv z 29.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
V předchozím kvízu, Online test znalostí GameMakeru, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Nejsem si jistý, ajk to myslíš, ale vytvořil bych si normální sprit s vodou a při collision nastavit akce, které chceš, aby se staly, když chceš ve skriptech, jak chceš.
Dal jsem ti editovatelný soubor na svůj web ( www.darkmagic.jex.cz )
stáhni si ho, třeba v něm najdeš řešení toho, co hledáš. (Game maker
-> editovatelné hry -> Game maker - vodní přitažlivost.
Dobrý to jest... Dík
Na vrchu u hladiny bych to řešil nějakým spritem (gif) pro větší
efektivnost.
S tím se dá dost dělat jistě to využiju Thanks.:D
To si už udělej jak chceš, to byl jenom vzor. Jsem rád, že jsem ti mohl
pomoct
Hezká věc, kdybys dopsal i vyskočení z vody na zem, dal by se z toho
udělat tutoriál
Jo s tím zas já pracuju zatím bez výsledku a co vy...?
Když jsem dělal vodu ve své skákačce já, udělal jsem ji že se chová jako vzduch, takže v ní postavička normálně padala. Jediný rozdíl byl, že když postava kolidovala s vodou, vykonal se po stisknutí šipky nahoru jump to position o pár pixelů nahoru. Dalo se tedy plavat nahoru, fungovalo to docela dobře a je to jednoduché.
Myslel jsem, žeBalakonie se chce potápět, nebo tak něco, ale výskok by
neměl být problém... Stačí trocha fantazie
Mimochodem, tutorialy jsou také publikovatelné??? Jako dílo redaktora
Bezvááá! Tutorial udělám během několika minut! Dělal jsem tutorialy
pro spolužáka, který se o GM také zajímá. Jsem za vodou!
No nechtěl jsem tě více přetahovat ale bohužel výskok z vody jsem nedovedl na 100%.
Pokud víte jak na to rád se přiučím...
Tady jsem vám to upravil: http://dl.dropbox.com/…d_sdraco.gmk
Není to sice reálná fyzika, ale tolik času nemám
Wow tak to je ono... diky moc je to good co jsem zatim viděl.
Ahoj potřeboval bych pomoct, mám podobný problém.
Nejde mi nastavit, aby se voda rozsirovala, pokud se pod ni, nebo vedle ni udela
misto.
příklad: mám umístěnou vodu a když vedle (nebo pod ni)zmizí blok, tak aby se ta voda ,,nalila,, na jeho místo.
Dobrý večer,
zkuste něco takového:
if (place_empty(x + sprite_get_width(spr_water), y))
instance_create(x + sprite_get_width(spr_water), y, obj_water);
if (place_empty(x, y + sprite_get_height(spr_water)))
instance_create(x, y + sprite_get_height(spr_water), obj_water);
if (place_empty(x - sprite_get_width(spr_water), y))
instance_create(x - sprite_get_width(spr_water), y, obj_water);
Narychlo jsem vytvořil ukázku. Je třeba ošetřit nekonečné rozlévání
a trochu si to poupravit dle svého.
http://dl.dropbox.com/…30f9b842.gmk
U těch kontrol stačí psát:
if (place_empty(x + 1, y))
GM to počítá relativně a přebere si to jako že myslím o pixel vpravo. Vlastně se trochu divím, jakto že to takhle funguje, nemělo by. GM šířku obrázku přičte sám. U tvoření je potom už nutné to sprite_get_width.
Nekonečné rozlévání by šlo lehce upravit podmínkou, aby voda nebyla mimo místnost.
Je to velmi působivé, nedal bys to jako ukázkový program?
to moje ? no, ve scriptech zbehly nejsem, vsechno delam pre ikonky a i tak to neni zatím nic moc.
Za ten navod moc děkuju, zaroven jsem tim vyresil i problem s animacemi, ale to
rozlevani mimo mistnost je pro mne problem, hra potom vzdycky spadne. Jeste bych
potreboval vyresit, aby se voda rozlevala postupne a pomaleji. Nevíte jak na to
?
Zkousel jsem to tak, ze jsem zadal podmínku, aby byla kolizni pozice volna
(proti solid objects), o 16 pixelu a kdyz je pozice volna, aby se o 16 pixelu
vedle vytvoril objekt vody. Tohle jsem udelal do stran a dolu a kdyz jsem to
vyzkousel, obrazovka akorat zcernala. V cem jsem udelal chybu ?
Dobrý večer,
ošetření provede následovně:
w = sprite_get_width(spr_water);
h = sprite_get_height(spr_water);
if (place_empty(x + w, y)) && (x + w < room_width)
instance_create(x + w, y, obj_water_top);
if (place_empty(x - w, y)) && (x - w >= 0)
instance_create(x - w, y, obj_water_top);
if (place_empty(x, y + h)) && (y + h < room_height)
instance_create(x, y + h, obj_water_top);
Rozlévání nejlíp přes alarm.
Co nejdřív to přidám jako ukázkovou hru a postnu sem link. Tak pokud budete mít nějaké komplikace, můžete se pak podívat do zdrojových kódů.
Dobrý den,
zde je slíbená ukázková hra:
http://www.itnetwork.cz/index.php?…
Po dlouhé době opět u vody našel jsem ukázku ExtremePhysicsWater v
Game makeru Master Collection(Studio)
http://www.youtube.com/watch?v=Zom5Rwp7z7o
Zobrazeno 29 zpráv z 29.