Diskuze: krev stříká...nikde
V předchozím kvízu, Online test znalostí GameMakeru, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Člen
Zobrazeno 41 zpráv z 41.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
V předchozím kvízu, Online test znalostí GameMakeru, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
https://www.youtube.com/watch?… tady to vysvětluje i s použítím takovýho prográmku na lehčí vytváření těch particles.
Stáhni toto: http://gmc.yoyogames.com/?… (v3.1)
mají tam dobré gore efekty, dále particle designer 2.5.3.
Hraj si a uč se...
Osobně bych neodkazoval na yt videa.... není to kvalitní...
Ale je to taky možnost.
Počkat!! vždyť on tam neukazuje žádné částice........ jen ošklivou
effect_ funkci
To ho ani neuč lucky.
Je to 1. part v dalších to má i s tím programem.
hmm,to je hezký ale já potřebuju 2 věci
1)jak použít particle emitter(konkrétně burst form emitter)
2)a jak ho zprovoznit
ps.když dám do kolize pro o_bullet s o_enemy gml na tvorbu particle emittoru,je to špatně ??
Spíš bych to dal asi do scriptu kvůli přehlednosti.
mně teď tak napadlo,jestly má postavení v kódu nějáký význam,já jenom že jestly je jako particle emittor brán objekt ze kterého je vytvořen,potom to vysvětluje nenalezenou promněnou,jelikož instance_destroi() byl na line 1 mezitím co kód na vytvoření emittoru začínal na line 3....možná to bude tím
když už jsme u těch scripů,to je vlastňe část kódu která nemá žádný event ale provede se jen když je zavolán,že...jak ji zavolám??
ps.potřeboval bych něco jako článek "Úvod do GML",já tedy nic nenešel...kdiby jste mněli větší štěstí,prosil bych link
Ano je to část kódu, kterou můžeš kdykoliv vyvolat + tam můžeš mít několik argumentů, kteří ti změní třeba hodnoty proměnných v tom scriptu. "Úvod do GML" zkus napsat kocourmatej
Prosil bych více zkušeností a logického uvažování... 2x číšníku
to nejspíš narážíš na to že instance_deadtroi() byl první,no to bylo
ze dvou důvodů
1)mněl jsem za to že kód se spouští naráz
2)instance_destroi() jsem dělal první a efekty až potom,nepřerovnal jsem
to[viz.důvod 1]
Ale vážně! Přestaň a piš v rámci možností korektně, tohle nehodlám dál snášet
instance_deadtroi()
instance_destroi()
tak promiň,tyhle úpně bizardní překlepy dělám nejspíš proto že píšu rychleji než přemýšlím
Tak více přemýšlej
a piš pomaleji.
dobře,pokusím se , a teď
k tomu problému...
a)zničí se emittor když se zničí objekt ze kterého je vyvolán?
b)má teda line v kódu význam v podobě pořadí spuštění danného
kódu(nebo jiní)?
c)když jsem particles dělal podle zdejších návodů a popisu kódů na
yoyogames,jenomže jsem objekt zničil dřív než partycles vůbec stihl
vytvořt,teoretycki jsem to mněl v pořádku???
stačí tyhle 3 odpovědi a můžem tohle nesmyslné vlákno ukončit
když jsem to teda teoreticky nemňl správně tak kde byla chyba??(myslím že když si vybavíte tu nejbizardňejší a nejinfantylňejší chybu,myslím že to bude ono )
Nechápu... jestli chceš pomůžu ti na skypu...
už je to jedno,já to udělal jinak...na místě kolize se vutvoří objekt bez sprite který se za 5 stepů smaže a každý step vytvoří menší objekt znázorňující krev...mimochodem když použiju room_goto(LVL2),první levl mi bude neuatále běžeb,nevíte jak ho ukončit??(něco jako room_end nebo tak něco)
Tak to je hoooooooooooodně ošklivé řešení.
mně teď tak napadlo jestli se jako emitter bere objekt ze kterého je vytvořen nebo jestli by se měl vytvořit noví ojekt(já totiš kulku ze které jsem vytvořil emittor vždy zničil,jestli to nebude tím)
Nevíš o čem mluvíš a plácáš nesmysly. Jdi si něco o částicích nastudovat.
ne,tim to není...nevíte co znamená tohle :
___________________________________________
############################################################################################
FATAL ERROR in
action number 1
of Create Event
for object ef_blood_emit:
Push :: Execution Error - Variable Get -1.ps_blood(100018, -1)
at gml_Object_ef_blood_emit_CreateEvent1 (line 1) - em_blood =
part_emitter_create(ps_blood)
############################################################################################
Není definovaná proměnná ps_blood a je to tím
wtf,takže
ps_blood = part_system_create() není definice??
Nevíš co píšeš....
Definice částice vypadá např. takto:
Sname = part_system_create()
particle1 = part_type_create();
part_type_shape(particle1,pt_shape_flare);
part_type_size(particle1,0.11,0.50,0,0);
part_type_scale(particle1,1,1);
part_type_color3(particle1,4194368,16711808,8388863);
part_type_alpha3(particle1,0.91,0.32,0);
part_type_speed(particle1,1,6.71,0,0);
part_type_direction(particle1,0,359,0,0);
part_type_gravity(particle1,0,270);
part_type_orientation(particle1,0,359,0,20,1);
part_type_blend(particle1,1);
part_type_life(particle1,66,69);
emitter1 = part_emitter_create(Sname);
part_emitter_region(Sname,emitter1,x,x,y,y,0,0);
part_emitter_burst(Sname,emitter1,particle1,10);
particle2 = part_type_create();
part_type_shape(particle2,pt_shape_star);
part_type_size(particle2,0.10,0.40,0,0);
part_type_scale(particle2,1,1);
part_type_color3(particle2,8388863,4194432,8798053);
part_type_alpha3(particle2,0.70,0.62,0);
part_type_speed(particle2,1.83,3.34,0.02,0);
part_type_direction(particle2,0,359,1,0);
part_type_gravity(particle2,0,270);
part_type_orientation(particle2,0,359,1,0,1);
part_type_blend(particle2,1);
part_type_life(particle2,37,77);
emitter1 = part_emitter_create(Sname);
part_emitter_region(Sname,emitter1,x,x,y,y,0,0);
part_emitter_burst(Sname,emitter1,particle2,10);
a volání poté:
scrEffect();
V Destroy je pak nutné uvolnit alokovanou paměť:
part_system_destroy(Sname);
já používám jako částici sprite a mám tam jenom
part_type_sprite
part_type_graity
to asi není dobře,viď
mimochodem jak jsi myslel to 'vyvolat',já myslel že to začne dělat particles ihned po vytvoření emittoru
NE PROBOHA!!!
Už nééééé
Prosím o lock topicu, nepřístojné nesmysly.
Toto na fórum nepatří.
mně teď tak napadlo že když použiju ten zdroják,ale jako částici používám sprite,tak mám přeskočit věci týkající se vzhledu jako shape,color a alpha a místo toho dát part_type_sprite(jelikož barvu průhlednost a tvar určuje onen sprite) ??
jak jsi mi tady popisoval jak má vypadat definice částic(mimochodem nechápu proč hned 3 částice,mně by na vysvětlení stačila 1 typ),ale já používám jako částici sprite tak tam kódy o vzhledu částice být nemusí,jelikož vzhled určuje použitý sprite...doufám že to po 30 reakcích konečně chápu
zkrátka místo:
particle1 = part_type_create();
part_type_shape
part_type_size
part_type_scale
part_type_color3
part_type_alpha3
dát jen:
particle1 = part_type_create();
part_type_sprite
halóóóóó,nějaká reakce ??
mimochodem, ty máš asi gm a ne gms,jelikož v gms byli některé funkce odebrány(kvůli novímu systému některé funkce bugovaly) a funkce scrEffect() nic neďelé a ještě k tomu hází error
dobře,fajn vědět,a co ten particles,je teda moje teorie správná(viz.4 reakce výše,tuhle nepočítám).myslím že by to tak mohlo fungovat,jelikož je to logické a GM/GMS je založen na logickém uvažování
já sem takovej idiod(trochu samochvály neuškodí )
http://docs.yoyogames.com/…_sprite.html
a nakonec malá výmluva:přísahám na svůj světelný meč že ten Example tam předtim nebyl
tak díky všem za snahu ale nakonec sem si pomohl sám
Zobrazeno 41 zpráv z 41.