NOVINKA! E-learningové kurzy umělé inteligence. Nyní AI za nejlepší ceny. Zjisti více:
NOVINKA – Víkendový online kurz Software tester, který tě posune dál. Zjisti, jak na to!

Diskuze: Machr na GM(S) - Tower defense

V předchozím kvízu, Online test znalostí GameMakeru, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.

Aktivity
Avatar
Neaktivní uživatel:10.5.2015 15:05

A máme tady dalšího machra na GM(S). :)

Vaším úkolem bude vytvořit tower-defense hru.
Hodnocení bude probíhat následovně:

Výchozí zadání:

  • Hlavní menu. [až 4 body]
  • Několik druhů věží. [za počet a nápaditost až 5 bodů]
  • Několik druhů nepřátel [za počet a nápaditost zpracování až 3 body]
  • Distribuci nepřátel ve vlnách, ideálně kombinace obecného řešení a naskriptovaných vln. [za algoritmus až 3 body, za speciální vlny s naskriptovanými událostmi až další 2 body (celkem 5 bodů)]
  • Mapy obsahující na cestě odbočky, na kterých se nepřátelé musí rozhodnout, kterou cestu zvolí. (řešení obsahující pouze lineární cesty získá až 3 body, řešení s odbočkami až 5 bodů)
  • GUI, obsahující informace o počtu zdrojů (za použití více surovin, tzn. ne pouze zlato až 2 bonusové body.), nákup věží, aktuální vlnu, atd.. [celkem až 8 bodů]
  • Upgrady věží. [za řešení, obsahující upgrady pouze v kole až 3 body, za obchod a nákup v mezikole až další 3 body (celkem 6 bodů)]
  • Systém stavění věží, zda zvolíte řešení, kdy se dá stavět pouze na určitých místech, či na celé mapě vyjma cesty apod. nechám na vás. [až 3 body]
  • Systém získávání zdrojů - speciální věže produkující zdroje, na mapě se budou nacházet zdroje, pokud jsou tyto věže u nich, produkují zdrojů více, zdroje jsou vytěžitelné. [až 4 body]
  • Rozlišení bude minimálně 1024x768 [1 bod za splnění]
  • Pozastavení hry, nejlépe s blur (rozostření) efektem [až 3 body]
  • Po dokončení levelu bossfight. [až 3 body]

Celkem je za tuto část možno získat až 50 bodů.

Bonusové úlohy:

  • Náhodné eventy (události) provázející hru a mírně ji ovlivňující. [až 2 body]
  • Věže produkující vojáky, s vojáky je možno pohybovat po mapě, nebo pouze v radiusu věže, která je vytvořila. [až 3 body]
  • Dva strážce (last stand) před hlavní budovou hráče. [až 1 bod]
  • Systém osvětlení (některé mise jsou v noci) [až 4 body]
  • Hráč může čas od času používat kouzla (fireball na danou oblast, vítr, sníh..) [až 4 body]
  • Dynamické počasí, systém střídání dne a noci [až 3 body]
  • Použití shaderů pro některé efekty. [až 3 body]

Celkem je za tuto část možno získat až 20 bodů

Grafika a ozvučení

Máte zakázáno používat jakoukoli grafiku a efekty jiné než vlastní tvorby.
Za použití tomuto pravidlu odporujících materiálů bude za část grafika a ozvučení uděleno 0 bodů.
K částicovým efektům doporučuji využít Particle designer, k tvorbě grafiky GM(S) sprite editor.
Zvuky a zvukové efekty můžete použít jakékoli, samozřejmě pod odpovídající licencí.

Bude hodnocena grafika jako taková
- [až 10 bodů za grafiku ve složce "sprites"]
- [až 2 body za grafiku ve složce "bacgrounds & tiles"]
- [až 3 body za animace]

Celkem dostanete za tuto část až 15 bodů.

Kód

Bude se hodnotit přehlednost, efektivita a čistota kódu. [až 10 bodů]
Pokud v celém projektu nepoužijete jinou ikonu než "Write piece of code" dostanete 3 plusové body.
dva body také dostanete za optimalizaci.
Komentujte a pište vzorně. :)

Celkem můžete za kód řešení dostat až 15 bodů.

Za celou úlohu je možno získat až 100 bodů, za úspěšné bude považováno řešení s minimálně 50 body [kromě pořadí druhý předpoklad pro získání placky]
Řešit úlohu můžete buď v programu GMS, nebo GM. Máte povoleno psát si vlastní .dll knihovny v C/C++, **použití jiných je striktně zakázáno.

Doporučuji body, se kterými nemáte zkušenost přeskočit a neztrácet zbytečně čas.

Pozn. : placky za GM nemám, vítěz si bude muset vybrat jinou (algoritmizace/e­fekty)
Pro jakékoli dotazy je dost místa v komentářích.

Čas si dáme do neděle 24.5.2015, do 23:59 (dva týdny).
Kompletní pravidla soutěží: http://www.itnetwork.cz/…outezi-machr

Těším se na vaše řešení. :)

Odpovědět
10.5.2015 15:05
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
MadaraCZech
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na Neaktivní uživatel
MadaraCZech:10.5.2015 15:42

Hodně dobře vymyšlené a sepsané.

 
Nahoru Odpovědět
10.5.2015 15:42
Avatar
Nahoru Odpovědět
10.5.2015 16:15
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
TomBen
Tvůrce
Avatar
TomBen:10.5.2015 16:38

Vypadá to na moc práce jen tak pro srandu králíkům. Asi bych mohl vyštrachat ještě jednu klíčenku s mincí "Gamedesigner's Star" a poskytnout ji jako odměnu vítězi, za předpokladu překročení 50 bodové hranice. Jestli teda někdo něco vyplodí. Hm.

Vzhled klíčenky:
http://www.itnetwork.cz/…ke-leto-2013

Nahoru Odpovědět
10.5.2015 16:38
Za posledních 200 miliónů let se nic zvláštního nestalo, akorát dinosauři vymřeli a opice se naučily programovat.
Avatar
Davemal
Člen
Avatar
Odpovídá na Neaktivní uživatel
Davemal:11.5.2015 21:55

To menu za **4 body **jsi udělal schválně kvůli mně viď? :D
Pokud budu časově stíhat tak se zúčastním Tower defense mám rád :) .

 
Nahoru Odpovědět
11.5.2015 21:55
Avatar
Odpovídá na Davemal
Neaktivní uživatel:11.5.2015 22:01

Opravdu ne, hra by prostě nějaké menu měla obsahovat. Musím přiznat, že když jsem to dopsal, vzpomněl jsem si na tvoje vlákno. Inspirace jsi tam dostal dost, tak ji koukej zužitkovat.

4 body jsou fair trade a to menu, co jsi ukazoval posledně by 3 body určitě dostalo.

Účast bude super, těším se co napíšeš. :)

Nahoru Odpovědět
11.5.2015 22:01
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Davemal
Člen
Avatar
Odpovídá na Neaktivní uživatel
Davemal:11.5.2015 22:07

Mohu se zeptat, kolik úrovní má hra obsahovat?

Editováno 11.5.2015 22:07
 
Nahoru Odpovědět
11.5.2015 22:07
Avatar
Davemal
Člen
Avatar
Odpovídá na Neaktivní uživatel
Davemal:11.5.2015 22:11

Já jsem se ptal kolik úrovní má obsahovat a ne jestli se mnou souhlasíš. :D

 
Nahoru Odpovědět
11.5.2015 22:11
Avatar
Odpovídá na Davemal
Neaktivní uživatel:11.5.2015 22:11

Určitě. :)

Viděl bych to aspoň na 3 levely, aby se dal plně využít obchod. Víc než 5 levelů je zbytečné přidělávání práce.

Nahoru Odpovědět
11.5.2015 22:11
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Davemal
Člen
Avatar
Odpovídá na Neaktivní uživatel
Davemal:11.5.2015 22:12

Děkuji, více úrovní bych stejně nestihl :) .

 
Nahoru Odpovědět
11.5.2015 22:12
Avatar
Patrik Valkovič:11.5.2015 22:19

Velmi dobře napsané. Stručně a jednoznačně.
Jen bych se pozastavil u bodu grafiky. Proč by nemohli být použity stáhnuté sprity (samozřejmě s odpovídající licencí)? Ne každý je designér, a nemyslím si, že vytvoření spritů je otázka pěti minut. Pokud by byli použity sprity pod příšlunou licencí, nevidím důvod proč je nepoužít.
Neptám se protože bych se chtěl účastnit (upřímně jsem v GM nikdy nedělal), ale trošku mě to zarazilo. Připadá mi to jako znovuobjevování kola.

Nahoru Odpovědět
11.5.2015 22:19
Nikdy neumíme dost na to, abychom se nemohli něco nového naučit.
Avatar
qwertyW
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na Patrik Valkovič
qwertyW:11.5.2015 22:26

Pochopil jsem to tak, že můžeš použit cizí grafiku, ale nezískáš za ní body...

Nahoru Odpovědět
11.5.2015 22:26
Programuji, tedy jsem.
Avatar
Odpovídá na Patrik Valkovič
Neaktivní uživatel:11.5.2015 22:35

Nad tím problémem jsem nějakou dobu přemýšlel, na jedné straně byl názor podobný Tvému, na druhé následující myšlenka:

Tvoříme hru, tzn. provádíme komplexní činnost, jejíž nedílnou součástí je i grafika. GM stále často slouží jako návrhová základna, toolbox pro návrhy (GMS jde profesionálnějším směrem). Často v něm tvoří lidé, kteří se nezaměřují na GML a postupný přechod k nižšímu jazyku, ale lidé naplno těžící z rychlosti prototypové výstavby. GM je velmi otevřený nástroj a rozhodně do jeho cílové skupiny patří i tito uživatelé. Přišlo mi tedy fér dát aspoň malou výhodu, přesněji řečeno, částečnou kompenzaci (grafika tvoří jen 15 bodů) např. grafikům, kteří se v GML učí základům skriptovacího jazyka. I oni mají právo vytvořit v GM hru a jejich řekněme, nižší znalost GML oproti "programátorům", či programátorům by měla být aspoň do jisté míry vyvážena znalostí s tvorbou grafiky.

Nakonec jsem se rozhodl pro "kompromis", zvuky je možno používat tak, jak jsi psal.

Díky za otázku, třeba si ji pokládali i další čtenáři tohoto vlákna (a pokud ano je to jen dobře). :)

Nahoru Odpovědět
11.5.2015 22:35
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Odpovídá na qwertyW
Neaktivní uživatel:11.5.2015 22:38

Cizí grafiku určitě použít můžeš, jen pak za položku "grafika" nezískáš ani jeden bod. Sám nemám na grafiku vlohy a určitě to budu respektovat i u ostatních. Rád bych v této kolonce ocenil především grafiky, viz můj předchozí příspěvek. :)

Nahoru Odpovědět
11.5.2015 22:38
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Davemal
Člen
Avatar
Odpovídá na Neaktivní uživatel
Davemal:12.5.2015 17:31

Líbí se mi tvůj způsob bodování. Jak už jsi psal, každý jsi přijde na své, někdo je výborný grafik, druhý zase programátor. Prostě si myslím že to je férové a čestné. Bylo by pěkné kdyby to měli i ostatní machři takhle zorganizované.

 
Nahoru Odpovědět
12.5.2015 17:31
Avatar
Neaktivní uživatel:12.5.2015 22:08

Tak, máme tady drobnou organizační změnu. Vaše výtvory nebudu hodnotit sám, sehnal jsem si na pomoc tři nestranné porotce, kteří nepůsobí na itnetworku. Každý z nich bude zastupovat jedno hledisko hodnocení, jeho finální verzi samozřejmě vytvořím já. Budou hodnotit zejména subjektivní hlediska, jako např. grafiku.

Složení:

Laik
Pařmen
Herní recenzent

Tak se připravte :)

Nahoru Odpovědět
12.5.2015 22:08
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Odpovídá na Davemal
Zdeněk Pavlátka:13.5.2015 14:30

Pokud byste chtěli, mohu podobným stylem zadávat i klasické machry ;)

Nahoru Odpovědět
13.5.2015 14:30
Kolik jazyků umíš, tolikrát jsi programátor.
Avatar
Davemal
Člen
Avatar
Odpovídá na Zdeněk Pavlátka
Davemal:13.5.2015 14:55

To by bylo skvělé.

 
Nahoru Odpovědět
13.5.2015 14:55
Avatar
Eyem
Tvůrce
Avatar
Eyem:19.5.2015 22:45

Můžeme ve hře použít hudbu kterou jsme nevytvořili, ale není až tak známá?

 
Nahoru Odpovědět
19.5.2015 22:45
Avatar
Ondřej Štorc
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na Eyem
Ondřej Štorc:19.5.2015 22:53
Zvuky a zvukové efekty můžete použít jakékoli, samozřejmě pod odpovídající licencí.

Je to tam dokonce tlustě zvýrazněné :)

Nahoru Odpovědět
19.5.2015 22:53
Život je příliš krátký na to, abychom bezpečně odebírali USB z počítače..
Avatar
zaxtutorialscz:21.5.2015 21:01

Škoda, že jsem si toho všimnul až teď, jinak bych se zůčastnil. Bude někdy další soutež, ale s rozsáhlejší hrou? Například RTS ve stylu třeba Age of Mythology/Empires.

 
Nahoru Odpovědět
21.5.2015 21:01
Avatar
Odpovídá na Eyem
Neaktivní uživatel:22.5.2015 15:06

Je to tak, jak ti rychle odpověděl Ondřej Štorc. :)

Hodně zdaru.

Nahoru Odpovědět
22.5.2015 15:06
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Jan Lupčík
Tvůrce
Avatar
Jan Lupčík:24.5.2015 16:49

Zapojuji se do tohoto machra. :)

Je to docela nic moc. V poslední době mi zlobil počítač, takže jsem moc nemohl pokračovat. Přes to jsem na to docela pyšný. Je to můj první dokončený výtvor v GameMakeru! :D

Ale dost jsem se toho naučil. Zde ho tedy odevzdávám. Je zaheslovaný a heslo má pouze porota. Až bude vyhodnoceno, přidám ho sem. ;)

Tower defense (GameMaker: Studio): http://leteckaposta.cz/467248512

Nahoru Odpovědět
24.5.2015 16:49
TruckersMP vývojář
Avatar
Jan Lupčík
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na Jan Lupčík
Jan Lupčík:24.5.2015 16:58

Omlouvám se, zapomněl jsem na .exe. :[

Tower defense i s .exe (GameMaker: Studio): http://leteckaposta.cz/130098347

Nahoru Odpovědět
24.5.2015 16:58
TruckersMP vývojář
Avatar
zaxtutorialscz:24.5.2015 18:43

Taky se zapojuji. Odkaz je tady: http://leteckaposta.cz/349630091.

 
Nahoru Odpovědět
24.5.2015 18:43
Avatar
 
Nahoru Odpovědět
24.5.2015 18:51
Avatar
tschmied
Člen
Avatar
tschmied:24.5.2015 22:39

Ahoj,
na poslední chvíli se také připojuji - neměl jsem přes ty dva týdny moc času a proto odevzdávám svou rozpracovanou verzi: https://www.dropbox.com/…-For-Now.zip?dl=0
Zdroják: https://www.dropbox.com/…NALISIMO.rar?dl=0
Heslo ke zdrojáku bylo sděleno porotci LordOfFlies.

Zatím ahoj,
Quake

 
Nahoru Odpovědět
24.5.2015 22:39
Avatar
Neaktivní uživatel:24.5.2015 23:49

Posílám úplně na poslední chvíli svůj výtvor :)
Nestihl jsem komenty a kód také není extra přehledný :`
https://www.dropbox.com/…yDefense.zip?dl=0

Nahoru Odpovědět
24.5.2015 23:49
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Neaktivní uživatel:25.5.2015 6:13

Mám ItMana, Zaxe, TSchmieda, Vaška a do PM mi přišly výtvory Eyema a nexta.
Prosím je aby zde taktéž uveřejnili své výtvory. Hodnocení proběhne dnes a zítra, výsledky budou v úterý večer. Chci poděkovat všem účastníkům a přeji hodně štěstí. btw 6 výtvorů je rekordní účast, dobrá práce. :)

Nahoru Odpovědět
25.5.2015 6:13
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
TomBen
Tvůrce
Avatar
TomBen:25.5.2015 8:27

Tak trochu pozdě jsem si všiml, že už je pondělí. :D

Svoji verzi Tower Defense tedy zveřejňuji bez nároků na umístění v soutěži.
http://bit.ly/1IUx7gW

EDIT: Jde o jednoduchý boj proti hromadě brouků. :-)

Editováno 25.5.2015 8:30
Nahoru Odpovědět
25.5.2015 8:27
Za posledních 200 miliónů let se nic zvláštního nestalo, akorát dinosauři vymřeli a opice se naučily programovat.
Avatar
Odpovídá na TomBen
Neaktivní uživatel:25.5.2015 10:54

Velmi zdařilý kousek. :)
Koukám, že si tu klíčenku asi nechceš nechat, nějak je šetříš.

Nahoru Odpovědět
25.5.2015 10:54
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Eyem
Tvůrce
Avatar
Eyem:25.5.2015 16:21

Zde posílám exe verzi. Omlouvám se za všechny bugy a snad si to alespoň trochu užijete (mimochodem doporučuji přečíst si tutoriál).
http://leteckaposta.cz/557052575

Editováno 25.5.2015 16:26
 
Nahoru Odpovědět
25.5.2015 16:21
Avatar
Neaktivní uživatel:26.5.2015 22:12

Tak tady máme finální vyhodnocení. Nejprve chci poděkovat všem účastníkům, je vidět, že snaha byla a příště třeba bude i programování (u většiny). Porota na poslední chvíli prošla několika změnami a finální složení je následující: Lucky, Štefan Pružinský, Jakub ježek a já.

Upozornění pro ostatní porotce:

V rámci zachování neposkvrněnosti češtiny prošly Vaše komentáře gramatickou a lingvistickou úpravou.

Eyem a next-x

Připomínka: Netuším, proč jste pracovali spolu, machr má být prací jednotlivce a i když to není uvedeno v pravidlech, prosím Vás o zachování tohoto nepsaného pravidla, příště ošetřím v zadání.

Hodnocení:

Kuba Ježek:
Grafická stránka nebyla až zas tak hrozná jak jinde, nepřátelé nic moc. Bohužel jen dva druhy a nic moc grafika, ani styl chození apod. šance na výhru by asi byla, hratelnost ujde, akorát je špatné, že na jedno políčko dá postavit více věži. Celkově uděluji 20 bodů.

Lucky:
Zajímalo by mě jestli se z tutoriálu v menu dá dostat nějak jinak něž vypnutím hry. Stavění věží je hodně divné (dávání několika věží na sebe).
Nedostal jsem se dál než za 5 vlnu protože je snad nekonečná. Jinak vzhledem k tomu, že jsem na YT našel tutoriál na programování TD hry,
který se kódově shoduje s tvými kódy tak nevím co si o tom myslet.
Celkově hodnotím 10 body.

Štefan:
Eyem
Východiskové zadanie:
4, 4, 1, 2, 4, 4, 0, 3, 0, 0, 0, 0 - 22
Bonusové úlohy:
0, 0, 0, 0, 0, 0, 0 - 0
Grafika a ozvučenie:
9, 0, 2 - 11
Kód:
7, 0, 0 - 7

Celkový počet bodov - 40

Hrateľnosť hry je spočiatku optimálna. Najväčším plusom je príjemne pôsobiaca grafika. Zo záporov sa naopak vyníma použitie globálnych premenných a duplicitný kód. Autor použil ako jediný vstavané ikonky čomu sa určite mohol vyhnúť.

Lord of Flies a závěrečný verdikt:

[Eyem]
4,2,1,2,3,0,1­,0,0,0,0 = 13
= 0
6,0,1 = 7
4,0,0 = 4

[24]

Tvůj výtvor se bohužel nedá nazvat hrou. Chybí tomu linka start-děj-konec, i přesto to byl pěkný pokus. Vadí mi použití cizího kódu, který je ještě velmi amatérský. V zadání bylo použití něčeho takového zakázáno. I přesto děkuji za účast a po zvážení názoru všech porotců jsem Ti udělil celkově 25 bodů.

Tschmied (que)

Hodnocení:

Kuba Ježek:
Kompletně toto nebudu hodnotit. Nemůže to (imho) vyhrát, protože to není td. Nepochopil jsem co dělá lasturre a dispenser. Asi to souvisí s absencí tutoriálu.
Zvuky jsou výborné. Dávám 25 bodů.

Lucky:
Pořád přemýšlím jestli se to dá považovat za TD hru jako takovou, ale aspoň něco originálnějšího. Nepřátelé mohli být propracovanější, než jen šipky a taky by mohli chodit z více stran. Mezi vlnami není žádná pauza na postavení věží, pokud nepoužiji zpomalený mód. Hra se stane po chvíli velmi obtížnou a bez použití zpomaleného módu se moc nedá hrát, když se vše restartuje po prvním zásahu.
Dá se ale použít zpomalení, kdy se v pohodě se dá vše vystřílet, ale pak ztrácí smysl hrát tu hru, protože nepřátelé nemají šanci porazit hráče. Celkově ti dávám 17 bodů.

Štefan:
Východiskové zadanie:
0, 5, 1, 2, 0, 2, 0, 2, 0, 1, 2, 0 - 15
Bonusové úlohy:
0, 0, 0, 0, 0, 0, 0 - 0
Grafika a ozvučenie:
8, 1, 2 - 11
Kód:
9, 3, 1 - 13
Prémia:
Za vlastné zvuky - +8

Celkový počet bodov - 47

Hrateľnosť hry je optimálna. Najväčším plusom hry je podľa môjho názoru vlastné ozvučenie. Páči sa mi taktiež originálny koncept a poňatie hry. Autorovi by som vytkol neokomentovaný kód.

Lord of Flies a závěrečný verdikt:
0,4,1,2,2,6,0­,3,1,1,1,2,0 = 23
0
11
8,3,1 = 12

8 + za ovučení = 20+23

43

Moc pěkná hra po grafické a návrhové stránce, bohužel chybí menu, děj a konec. Jsi detailista a perfekcionalista, to co jsi zpracoval je moc pěkné a promýšlel jsi i maličkosti. Je škoda, že jsi měl málo času a je to na tom i vidět. Pár výtek bych měl k GML, zejména použití global. prefixu je mi proti srsti. Jinak zapracuj na OOP principech (ještě trochu). Velkým plusem je dokonalá hudba a zvukové efekty, za které jsem ti dal 8 bodů navíc. Po zvážení komentářů všech porotců Ti uděluji 39 bodů.

Vašek
Kuba Ježek:
Nebudu hodnotit, nesplnění podmínek (aspoň pro mě). Pokaždé když koupím věž za 50c a 50e tak to spadne. Navíc hra samovolně mrzne po +-minutě, takže smůla.

Lucky:
Líbilo se mi, že v každé vlně je jiný počet nepřátel. Grafika nic moc.
A vzhledem k tomu, že se to pokaždé po chvíli celé sekne, nemůžu se ani dostat nějak daleko. 30 bodů.

Štefan:
Východiskové zadanie:
4, 4, 2, 3, 5, 7, 0, 3, 0, 1, 0, 0 - 29
Bonusové úlohy:
0, 0, 0, 0, 0, 0, 0 - 0
Grafika a ozvučenie:
8, 1, 3 - 12
Kód:
10, 3, 2 - 15
Penalizácia:
Hra po krátkom čase padne - -3
Cudzí kód - -3

Celkový počet bodov - 50

Hra je z programátorského hľadiska perfektne zvládnutá. Z hľadiska grafiky by som uviedlo do pozornosti hlavné menu. Hra obsahuje zvládnutý particle systém. Dôvodom nízkeho počtu bodov je slabá hrateľnosť a nestabilita hry. Kód neobsahuje komentáre. Autor používa cudzí kód.

Lord of Flies a závěrečný verdikt:
2,3,3,5,5,4,0­,3,2,1,0,2 = 30
0,0,0,0,0,0,0
8,2,1
10,3,0

54

Trochu se teď postavím proti svým kolegům, osobně se mi hra líbila. Mrznutí a pády tady bohužel jsou, což značně snižuje výsledný game experience. Dále je tady otřesně vypadající menu. Na druhou stranu jsi nám předvedl největší programování večera a toho si moc cením. Jako jediný máš kontrolu nad spawnem, systém 2D polí je velmi zdařilý. Celkově bych hodnotil slovy: "špatně prodaná, ale dobrá práce."
Po celkovém zvážení a dosti horké diskusi jsme se dohodli na udělení 51 bodů.
Gratuluji, tvé řešení je úspěšné.

IT Man
Hodnocení:

Kuba Ježek:
2/4/2/4/0/6/0­/2/0/0/0/3´=23 bonusové úlohy 1.

Grafika je otřesná a díky netrefování věží do nepřátel zachvilku po celé obrazovce létají hvězdičky. Není to nejhezčí hra a spouští v okně což je na (použit lidový výraz pro fekálii). Hra nejde pozastavit a hratelnost nic moc. Plusem je, že jsou na konci dva strážci, ale i přes to bych toto na výherce nenominoval.

Lucky:
Grafika je jednoduchá až moc. Mohly by tam být alespoň 2 levely, nebo aspoň propracovanější ten stávající. Obtížnost mě přišla nízká oproti ostatním TD hrám, je to spíš jak video (postavíš pár věží a pak se jen díváš).
Taky mi přijde blbé, že se nedají ničit věže. 30 bodů.

Štefan:

Východiskové zadanie:
2, 3, 1, 3, 4, 5, 0, 1, 0, 1, 0, 3 - 23
Bonusové úlohy:
0, 0, 1, 2, 1, 3, 0 - 7
Grafika a ozvučenie:
7, 2, 2 - 11
Kód:
8, 3, 0 - 11

Celkový počet bodov - 52

Hra je jednoduchá, po krátkom čase však nezaujímavá. Oceňujem vlastnú grafiku a prehľadnosť kódu.

Lord of Flies a závěrečný verdikt:

3,3,2,3,4,0,3­,2,1,0,1 = 22
0,0,1,1,0,2,0 = 4
5,2,0 = 7
7,3,0 = 10

[43]

Je na tobě vidět, že jsi primárně PHPčkař a ještě jsi se GML nepřizpůsobil. Z jeho objektového modelu vyhází, že třídy nejsou přístupné. Pojmenováváním objektů jako
class_enemy toho nedocílíš. Z PHP jsi se naučil pěknou práci s poli, tu oceňuji. Naopak ještě zapracuj na oop principech a načti si prosím teorii eventů a jejich pořadí. Po poradě jsme ti udělili celkem 41 bodů.

Zax

Kuba Ježek:
2/4/2/5/0/4+2­(B)/0/3/4/1/0/0/ bonus 0
Tahle hra ujde, grafika otřesná, hratelnost dobrá, je zde dřevo a hra nespadla. Bohužel chybí pozastavení, nebo jsem na něj nepřišel, ale tohle je asi největší favorit dle mého. krom toho se mi líbí, že máš čas mezi vlnami a startuješ si je sám. 27 bodů.

Lucky:
Líbilo se mi, že hráč má dostatek času na rozmyšlení kam jakou věž postaví, něž se spustí vlna. Taky potřeba sběru dřeva. GUI je přehledné a poskytuje dostatek informací. Akorát ty kruhy, které zobrazují dostřel věží by se nemusely zobrazovat pořád. Nevím jestli je hudba tvá, ale přišla mi celkem příjemná. Ještě by to chtělo nějaké zvukové efekty. 42 bodů.

Štefan:
Východiskové zadanie:
3, 5, 2, 3, 4, 8, 5, 4, 3, 4, 1, 0, 2
Bonusové úlohy:
0, 0, 0, 0, 0, 0, 0 - 0
Grafika a ozvučenie:
8, 2, 3
Kód:
7, 3, 0
Prémia:
Za perfektnú hratelnosť hry - +6

Celkový počet bodov - 73

Hlavnou devízou hry je perfektná hrateľnosť a prehľadné GUI. Oceňujem taktiež systém levelov a to že má hra koniec. Najväčšou slabinou je naopak duplicitný kód a globálne premenné. Podľa môjho názoru by mala stať víťazom práve táto hra.

Lord of Flies a závěrečný verdikt:

3,,3,2,3,4,5,­1,1,3,1,0,1 = 27
6 je to hra = 33
0
7,2,2 = 44
6,3,0 = 53

Zax nám předvedl jedinou opravdovou hru večera. Děkujeme. Hra je velmi strohá, obsahuje spoustu chyb, ale je to hra. Obsahuje linku start-děj-konec, za což si ode mě odnesla 6 bonusových bodů. Slabší je použití GML, pracuj na oop, nauč se používat ds_ struktury a používej matematiku. Taky je to jediná hra s upgrady věží. Nepřátelé pěkní, jen na jedno brdo (opět jsi na každého použil objekt... předávání parametrů ti zjevně nic neříká). Každopádně, hra se mi líbila a ostatním taky. Celkově jsi po poradě získal 58 bodů. Vyhrál jsi tohoto machra a tvé řešení je úspěšné, gratulujeme.

TomBen

Lord of Flies:

Prostě výtvor hodný Toma, elegance, jednoduchost a originalita. Parádní grafika a pro mě úchvatný game experience, jen si se nedržel bodů zadání, což u tebe asi ale nebylo nutné. Ostatní soutěžící mají velké štěstí, že jsi odevzdal až v pondělí. Pořád válíš. :)

Soutěž tedy vyhrál Zax, na druhém místě Vašek, IT Man, Que, Eyem + next.
Protože je Vaškovo řešení úspěšné, rád bych mu také nabídl placku. Detaily si dohodněte s panem Pavlátkou a svá řešení publikujte. Všem ostatním ještě jednou děkuji za účast.

Akceptované řešení
+5 Zkušeností
Řešení problému
Nahoru Odpovědět
26.5.2015 22:12
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Jan Lupčík
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na Neaktivní uživatel
Jan Lupčík:26.5.2015 22:19

Díky moc, hodně jsem se tady naučil. A PHP se mi vrylo do kůže ... :`

Uspořádání machra super, asi nejlepší. Porotci taky hodnotili dobře a objektivně. Jde vidět, že hru hráli a snažili se z ní dostat maximum. :)

Výhercům gratuluji.

Nahoru Odpovědět
26.5.2015 22:19
TruckersMP vývojář
Avatar
Jan Lupčík
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na Jan Lupčík
Jan Lupčík:26.5.2015 22:21

Heslo ke hře: 14741

Nahoru Odpovědět
26.5.2015 22:21
TruckersMP vývojář
Avatar
TomBen
Tvůrce
Avatar
TomBen:26.5.2015 23:04

zaxtutorialscz: Hoď mi do PM adresu, pošlu ti slíbenou klíčenku.

Nahoru Odpovědět
26.5.2015 23:04
Za posledních 200 miliónů let se nic zvláštního nestalo, akorát dinosauři vymřeli a opice se naučily programovat.
Avatar
zaxtutorialscz:26.5.2015 23:49

Zdravím.

Především se omlouvám, že to píšu až teď, ale celý den jsem nebyl doma a neměl připojení k internetu.

Chtěl bych poděkovat porotě za to, že zvolili zrovna moji hru jako vítěznou. Dále děkuji za kritiku i pochvalu. Je to první soutěž co jsem kdy vyhrál :D
Kuba Ježek - pozastavení lze dát tuším, že mezerníkem. Vše je popsáno v informacích, nebo při stisknutí F1
Lucky - dohlednost věží se dá vypnout. Vše je opět v F1.

 
Nahoru Odpovědět
26.5.2015 23:49
Avatar
TomBen
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na zaxtutorialscz
TomBen:27.5.2015 8:27

Nějaký talent tam vidět je. Bude to asi taky hromada inspirace z odehraných her. :-) Naprogramování je slabé, ale žádná krize. Grafika je krutě odbytá. Hudbu už jsem slyšel v nějaké Age of něco. Buď Mythology nebo Empires. Už se mi pletou všechny dohromady. :) Hratelnost je dobrá, jen trochu chybí napětí. Zlikvidovat nepřátele je dost snadné. Surovin je spousta, vylepšování se vyplatí ignorovat. Veže na dřevo jsou zbytečně drahé na surovinu, kterou samy těží. Nenabádá to pak ke stavbě. Vypínání kruhů dohledu je otravné. Chtělo by to jedno tlačítko pro všechny. Druhý level má sice pěkné rozdvojení cesty, ale nepřátelé se nechají zničit ještě před rozcetím. Je to psané vysloveně na body z machra, což je škoda. Trochu práce navíc a byla by to skvělá hra. Získaná ocenění si ale zaslouží. I přes všelijaké nedostatky se to hraje docela dobře.

Editováno 27.5.2015 8:27
Nahoru Odpovědět
27.5.2015 8:27
Za posledních 200 miliónů let se nic zvláštního nestalo, akorát dinosauři vymřeli a opice se naučily programovat.
Avatar
Odpovídá na zaxtutorialscz
Zdeněk Pavlátka:27.5.2015 9:35

F1 funguje jen v Gm, ne ve Studiu, takže pokud to zkoušeli v GMS, nemohli tu nápovědu vidět.

Nahoru Odpovědět
27.5.2015 9:35
Kolik jazyků umíš, tolikrát jsi programátor.
Avatar
Odpovídá na Neaktivní uživatel
Zdeněk Pavlátka:27.5.2015 14:33

Co si tak prohlížím výtvory, je to dost otřesné. osobně bych nedal placku nikomu, buďte rádi, že jsem to nehodnotil já.

Nahoru Odpovědět
27.5.2015 14:33
Kolik jazyků umíš, tolikrát jsi programátor.
Avatar
Odpovídá na Zdeněk Pavlátka
Neaktivní uživatel:27.5.2015 15:08

Chtěl jsem mladé ocenit, štěstí ale určitě mají. :)
Ty dvě úspěšná řešení byly těsně nad čarou. Místy jsem si odnesl pocit, že si více práce dala porota...

Nahoru Odpovědět
27.5.2015 15:08
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Eyem
Tvůrce
Avatar
Eyem:27.5.2015 17:04

Chtěl bych se vyjádřit k vyhodnocení:
1)Já a next jsme žádnou spolupráci nevedli. Nevím co vám řekl on, ale na "hře" kterou jsem posílal se nepodílel.
2)Na kvalitě mé věci se dost silně podílí fakt, že jsem na soutěž nejen narazil až v pátek, respektive 2,5 dní před koncem soutěže, ale dokonce jsem ještě před třemi dny ani neuměl GML. Kritizujte si to jak chcete, ale já považuji fakt, že se mi podařilo udělat v programovacím jazyce, který jsem tou dobou uměl pouhých 48 hodin, něco co se dá hrát za úspěch. Nesoudím vás za to, vzhledem k tomu že to kromě Lord of flies nikdo nevěděl a nezpochybňuji férový verdikt, kterého se mi dostalo, ale říkal jsem si, že by jste to měli vědět.

 
Nahoru Odpovědět
27.5.2015 17:04
Avatar
Odpovídá na Eyem
Štefan Pružinský:27.5.2015 17:08

Prepáč, ale nemáš pravdu. Ja som si tu hru skutočne zahral. Hral som ju cca 5 krát po nejakých 15 minút. Inak máš môj úprimný obdiv. :)

Nahoru Odpovědět
27.5.2015 17:08
Najefektívnejším spôsobom debuggingu je modlitba. :)
Avatar
Eyem
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na Štefan Pružinský
Eyem:27.5.2015 17:31

Děkuji. Jsem rád, že to někdo vydržel hrát (z čehož jsem dost překvapen).
Pokusím se příští produkt udělat hezčí, hratelnější a celkově lepší. :)

 
Nahoru Odpovědět
27.5.2015 17:31
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 44 zpráv z 44.