Diskuze: Machr na GM(S) - Tower defense
V předchozím kvízu, Online test znalostí GameMakeru, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Tvůrce
Zobrazeno 44 zpráv z 44.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
V předchozím kvízu, Online test znalostí GameMakeru, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Vypadá to na moc práce jen tak pro srandu králíkům. Asi bych mohl vyštrachat ještě jednu klíčenku s mincí "Gamedesigner's Star" a poskytnout ji jako odměnu vítězi, za předpokladu překročení 50 bodové hranice. Jestli teda někdo něco vyplodí. Hm.
Vzhled klíčenky:
http://www.itnetwork.cz/…ke-leto-2013
To menu za **4 body **jsi udělal schválně kvůli mně viď?
Pokud budu časově stíhat tak se zúčastním Tower defense mám rád .
Opravdu ne, hra by prostě nějaké menu měla obsahovat. Musím přiznat, že když jsem to dopsal, vzpomněl jsem si na tvoje vlákno. Inspirace jsi tam dostal dost, tak ji koukej zužitkovat.
4 body jsou fair trade a to menu, co jsi ukazoval posledně by 3 body určitě dostalo.
Účast bude super, těším se co napíšeš.
Mohu se zeptat, kolik úrovní má hra obsahovat?
Já jsem se ptal kolik úrovní má obsahovat a ne jestli se mnou souhlasíš.
Určitě.
Viděl bych to aspoň na 3 levely, aby se dal plně využít obchod. Víc než 5 levelů je zbytečné přidělávání práce.
Velmi dobře napsané. Stručně a jednoznačně.
Jen bych se pozastavil u bodu grafiky. Proč by nemohli být použity stáhnuté
sprity (samozřejmě s odpovídající licencí)? Ne každý je designér, a
nemyslím si, že vytvoření spritů je otázka pěti minut. Pokud by byli
použity sprity pod příšlunou licencí, nevidím důvod proč je
nepoužít.
Neptám se protože bych se chtěl účastnit (upřímně jsem v GM nikdy
nedělal), ale trošku mě to zarazilo. Připadá mi to jako znovuobjevování
kola.
Pochopil jsem to tak, že můžeš použit cizí grafiku, ale nezískáš za ní body...
Nad tím problémem jsem nějakou dobu přemýšlel, na jedné straně byl názor podobný Tvému, na druhé následující myšlenka:
Tvoříme hru, tzn. provádíme komplexní činnost, jejíž nedílnou součástí je i grafika. GM stále často slouží jako návrhová základna, toolbox pro návrhy (GMS jde profesionálnějším směrem). Často v něm tvoří lidé, kteří se nezaměřují na GML a postupný přechod k nižšímu jazyku, ale lidé naplno těžící z rychlosti prototypové výstavby. GM je velmi otevřený nástroj a rozhodně do jeho cílové skupiny patří i tito uživatelé. Přišlo mi tedy fér dát aspoň malou výhodu, přesněji řečeno, částečnou kompenzaci (grafika tvoří jen 15 bodů) např. grafikům, kteří se v GML učí základům skriptovacího jazyka. I oni mají právo vytvořit v GM hru a jejich řekněme, nižší znalost GML oproti "programátorům", či programátorům by měla být aspoň do jisté míry vyvážena znalostí s tvorbou grafiky.
Nakonec jsem se rozhodl pro "kompromis", zvuky je možno používat tak, jak jsi psal.
Díky za otázku, třeba si ji pokládali i další čtenáři tohoto vlákna (a pokud ano je to jen dobře).
Cizí grafiku určitě použít můžeš, jen pak za položku "grafika" nezískáš ani jeden bod. Sám nemám na grafiku vlohy a určitě to budu respektovat i u ostatních. Rád bych v této kolonce ocenil především grafiky, viz můj předchozí příspěvek.
Líbí se mi tvůj způsob bodování. Jak už jsi psal, každý jsi přijde na své, někdo je výborný grafik, druhý zase programátor. Prostě si myslím že to je férové a čestné. Bylo by pěkné kdyby to měli i ostatní machři takhle zorganizované.
Tak, máme tady drobnou organizační změnu. Vaše výtvory nebudu hodnotit sám, sehnal jsem si na pomoc tři nestranné porotce, kteří nepůsobí na itnetworku. Každý z nich bude zastupovat jedno hledisko hodnocení, jeho finální verzi samozřejmě vytvořím já. Budou hodnotit zejména subjektivní hlediska, jako např. grafiku.
Složení:
Laik
Pařmen
Herní recenzent
Tak se připravte
Pokud byste chtěli, mohu podobným stylem zadávat i klasické machry
Zvuky a zvukové efekty můžete použít jakékoli, samozřejmě pod odpovídající licencí.
Je to tam dokonce tlustě zvýrazněné
Škoda, že jsem si toho všimnul až teď, jinak bych se zůčastnil. Bude někdy další soutež, ale s rozsáhlejší hrou? Například RTS ve stylu třeba Age of Mythology/Empires.
Je to tak, jak ti rychle odpověděl Ondřej Štorc.
Hodně zdaru.
Zapojuji se do tohoto machra.
Je to docela nic moc. V poslední době mi zlobil počítač, takže jsem moc nemohl pokračovat. Přes to jsem na to docela pyšný. Je to můj první dokončený výtvor v GameMakeru!
Ale dost jsem se toho naučil. Zde ho tedy odevzdávám. Je zaheslovaný a heslo má pouze porota. Až bude vyhodnoceno, přidám ho sem.
Tower defense (GameMaker: Studio): http://leteckaposta.cz/467248512
Omlouvám se, zapomněl jsem na .exe. :[
Tower defense i s .exe (GameMaker: Studio): http://leteckaposta.cz/130098347
Taky se zapojuji. Odkaz je tady: http://leteckaposta.cz/349630091.
Špatný odkaz, tady je nový: http://leteckaposta.cz/744333845
Ahoj,
na poslední chvíli se také připojuji - neměl jsem přes ty dva týdny moc
času a proto odevzdávám svou rozpracovanou verzi: https://www.dropbox.com/…-For-Now.zip?dl=0
Zdroják: https://www.dropbox.com/…NALISIMO.rar?dl=0
Heslo ke zdrojáku bylo sděleno porotci LordOfFlies.
Zatím ahoj,
Quake
Posílám úplně na poslední chvíli svůj výtvor
Nestihl jsem komenty a kód také není extra přehledný
https://www.dropbox.com/…yDefense.zip?dl=0
Mám ItMana, Zaxe, TSchmieda, Vaška a do PM mi přišly výtvory Eyema a
nexta.
Prosím je aby zde taktéž uveřejnili své výtvory. Hodnocení proběhne dnes
a zítra, výsledky budou v úterý večer. Chci poděkovat všem účastníkům
a přeji hodně štěstí. btw 6 výtvorů je rekordní účast, dobrá práce.
Tak trochu pozdě jsem si všiml, že už je pondělí.
Svoji verzi Tower Defense tedy zveřejňuji bez nároků na umístění v
soutěži.
http://bit.ly/1IUx7gW
EDIT: Jde o jednoduchý boj proti hromadě brouků.
Velmi zdařilý kousek.
Koukám, že si tu klíčenku asi nechceš nechat, nějak je šetříš.
Zde posílám exe verzi. Omlouvám se za všechny bugy a
snad si to alespoň trochu užijete (mimochodem doporučuji přečíst si
tutoriál).
http://leteckaposta.cz/557052575
Tak tady máme finální vyhodnocení. Nejprve chci poděkovat všem účastníkům, je vidět, že snaha byla a příště třeba bude i programování (u většiny). Porota na poslední chvíli prošla několika změnami a finální složení je následující: Lucky, Štefan Pružinský, Jakub ježek a já.
Upozornění pro ostatní porotce:
V rámci zachování neposkvrněnosti češtiny prošly Vaše komentáře gramatickou a lingvistickou úpravou.
Eyem a next-x
Připomínka: Netuším, proč jste pracovali spolu, machr má být prací jednotlivce a i když to není uvedeno v pravidlech, prosím Vás o zachování tohoto nepsaného pravidla, příště ošetřím v zadání.
Hodnocení:
Kuba Ježek:
Grafická stránka nebyla až zas tak hrozná jak jinde, nepřátelé nic moc.
Bohužel jen dva druhy a nic moc grafika, ani styl chození apod. šance na
výhru by asi byla, hratelnost ujde, akorát je špatné, že na jedno políčko
dá postavit více věži. Celkově uděluji 20 bodů.
Lucky:
Zajímalo by mě jestli se z tutoriálu v menu dá dostat nějak jinak něž
vypnutím hry. Stavění věží je hodně divné (dávání několika věží
na sebe).
Nedostal jsem se dál než za 5 vlnu protože je snad nekonečná. Jinak
vzhledem k tomu, že jsem na YT našel tutoriál na programování TD hry,
který se kódově shoduje s tvými kódy tak nevím co si o tom myslet.
Celkově hodnotím 10 body.
Štefan:
Eyem
Východiskové zadanie:
4, 4, 1, 2, 4, 4, 0, 3, 0, 0, 0, 0 - 22
Bonusové úlohy:
0, 0, 0, 0, 0, 0, 0 - 0
Grafika a ozvučenie:
9, 0, 2 - 11
Kód:
7, 0, 0 - 7
Celkový počet bodov - 40
Hrateľnosť hry je spočiatku optimálna. Najväčším plusom je príjemne pôsobiaca grafika. Zo záporov sa naopak vyníma použitie globálnych premenných a duplicitný kód. Autor použil ako jediný vstavané ikonky čomu sa určite mohol vyhnúť.
Lord of Flies a závěrečný verdikt:
[Eyem]
4,2,1,2,3,0,1,0,0,0,0 = 13
= 0
6,0,1 = 7
4,0,0 = 4
[24]
Tvůj výtvor se bohužel nedá nazvat hrou. Chybí tomu linka start-děj-konec, i přesto to byl pěkný pokus. Vadí mi použití cizího kódu, který je ještě velmi amatérský. V zadání bylo použití něčeho takového zakázáno. I přesto děkuji za účast a po zvážení názoru všech porotců jsem Ti udělil celkově 25 bodů.
Tschmied (que)
Hodnocení:
Kuba Ježek:
Kompletně toto nebudu hodnotit. Nemůže to (imho) vyhrát, protože to není
td. Nepochopil jsem co dělá lasturre a dispenser. Asi to souvisí s absencí
tutoriálu.
Zvuky jsou výborné. Dávám 25 bodů.
Lucky:
Pořád přemýšlím jestli se to dá považovat za TD hru jako takovou, ale
aspoň něco originálnějšího. Nepřátelé mohli být propracovanější,
než jen šipky a taky by mohli chodit z více stran. Mezi vlnami není žádná
pauza na postavení věží, pokud nepoužiji zpomalený mód. Hra se stane po
chvíli velmi obtížnou a bez použití zpomaleného módu se moc nedá hrát,
když se vše restartuje po prvním zásahu.
Dá se ale použít zpomalení, kdy se v pohodě se dá vše vystřílet, ale
pak ztrácí smysl hrát tu hru, protože nepřátelé nemají šanci porazit
hráče. Celkově ti dávám 17 bodů.
Štefan:
Východiskové zadanie:
0, 5, 1, 2, 0, 2, 0, 2, 0, 1, 2, 0 - 15
Bonusové úlohy:
0, 0, 0, 0, 0, 0, 0 - 0
Grafika a ozvučenie:
8, 1, 2 - 11
Kód:
9, 3, 1 - 13
Prémia:
Za vlastné zvuky - +8
Celkový počet bodov - 47
Hrateľnosť hry je optimálna. Najväčším plusom hry je podľa môjho názoru vlastné ozvučenie. Páči sa mi taktiež originálny koncept a poňatie hry. Autorovi by som vytkol neokomentovaný kód.
Lord of Flies a závěrečný verdikt:
0,4,1,2,2,6,0,3,1,1,1,2,0 = 23
0
11
8,3,1 = 12
8 + za ovučení = 20+23
43
Moc pěkná hra po grafické a návrhové stránce, bohužel chybí menu, děj a konec. Jsi detailista a perfekcionalista, to co jsi zpracoval je moc pěkné a promýšlel jsi i maličkosti. Je škoda, že jsi měl málo času a je to na tom i vidět. Pár výtek bych měl k GML, zejména použití global. prefixu je mi proti srsti. Jinak zapracuj na OOP principech (ještě trochu). Velkým plusem je dokonalá hudba a zvukové efekty, za které jsem ti dal 8 bodů navíc. Po zvážení komentářů všech porotců Ti uděluji 39 bodů.
Vašek
Kuba Ježek:
Nebudu hodnotit, nesplnění podmínek (aspoň pro mě). Pokaždé když koupím
věž za 50c a 50e tak to spadne. Navíc hra samovolně mrzne po +-minutě,
takže smůla.
Lucky:
Líbilo se mi, že v každé vlně je jiný počet nepřátel. Grafika nic
moc.
A vzhledem k tomu, že se to pokaždé po chvíli celé sekne, nemůžu se ani
dostat nějak daleko. 30 bodů.
Štefan:
Východiskové zadanie:
4, 4, 2, 3, 5, 7, 0, 3, 0, 1, 0, 0 - 29
Bonusové úlohy:
0, 0, 0, 0, 0, 0, 0 - 0
Grafika a ozvučenie:
8, 1, 3 - 12
Kód:
10, 3, 2 - 15
Penalizácia:
Hra po krátkom čase padne - -3
Cudzí kód - -3
Celkový počet bodov - 50
Hra je z programátorského hľadiska perfektne zvládnutá. Z hľadiska grafiky by som uviedlo do pozornosti hlavné menu. Hra obsahuje zvládnutý particle systém. Dôvodom nízkeho počtu bodov je slabá hrateľnosť a nestabilita hry. Kód neobsahuje komentáre. Autor používa cudzí kód.
Lord of Flies a závěrečný verdikt:
2,3,3,5,5,4,0,3,2,1,0,2 = 30
0,0,0,0,0,0,0
8,2,1
10,3,0
54
Trochu se teď postavím proti svým kolegům, osobně se mi hra líbila.
Mrznutí a pády tady bohužel jsou, což značně snižuje výsledný game
experience. Dále je tady otřesně vypadající menu. Na druhou stranu jsi nám
předvedl největší programování večera a toho si moc cením. Jako jediný
máš kontrolu nad spawnem, systém 2D polí je velmi zdařilý. Celkově bych
hodnotil slovy: "špatně prodaná, ale dobrá práce."
Po celkovém zvážení a dosti horké diskusi jsme se dohodli na udělení 51
bodů.
Gratuluji, tvé řešení je úspěšné.
IT Man
Hodnocení:
Kuba Ježek:
2/4/2/4/0/6/0/2/0/0/0/3´=23 bonusové úlohy 1.
Grafika je otřesná a díky netrefování věží do nepřátel zachvilku po celé obrazovce létají hvězdičky. Není to nejhezčí hra a spouští v okně což je na (použit lidový výraz pro fekálii). Hra nejde pozastavit a hratelnost nic moc. Plusem je, že jsou na konci dva strážci, ale i přes to bych toto na výherce nenominoval.
Lucky:
Grafika je jednoduchá až moc. Mohly by tam být alespoň 2 levely, nebo aspoň
propracovanější ten stávající. Obtížnost mě přišla nízká oproti
ostatním TD hrám, je to spíš jak video (postavíš pár věží a pak se jen
díváš).
Taky mi přijde blbé, že se nedají ničit věže. 30 bodů.
Štefan:
Východiskové zadanie:
2, 3, 1, 3, 4, 5, 0, 1, 0, 1, 0, 3 - 23
Bonusové úlohy:
0, 0, 1, 2, 1, 3, 0 - 7
Grafika a ozvučenie:
7, 2, 2 - 11
Kód:
8, 3, 0 - 11
Celkový počet bodov - 52
Hra je jednoduchá, po krátkom čase však nezaujímavá. Oceňujem vlastnú grafiku a prehľadnosť kódu.
Lord of Flies a závěrečný verdikt:
3,3,2,3,4,0,3,2,1,0,1 = 22
0,0,1,1,0,2,0 = 4
5,2,0 = 7
7,3,0 = 10
[43]
Je na tobě vidět, že jsi primárně PHPčkař a ještě jsi se GML
nepřizpůsobil. Z jeho objektového modelu vyhází, že třídy nejsou
přístupné. Pojmenováváním objektů jako
class_enemy toho nedocílíš. Z PHP jsi se naučil pěknou práci s poli, tu
oceňuji. Naopak ještě zapracuj na oop principech a načti si prosím teorii
eventů a jejich pořadí. Po poradě jsme ti udělili celkem 41 bodů.
Zax
Kuba Ježek:
2/4/2/5/0/4+2(B)/0/3/4/1/0/0/ bonus 0
Tahle hra ujde, grafika otřesná, hratelnost dobrá, je zde dřevo a hra
nespadla. Bohužel chybí pozastavení, nebo jsem na něj nepřišel, ale tohle
je asi největší favorit dle mého. krom toho se mi líbí, že máš čas
mezi vlnami a startuješ si je sám. 27 bodů.
Lucky:
Líbilo se mi, že hráč má dostatek času na rozmyšlení kam jakou věž
postaví, něž se spustí vlna. Taky potřeba sběru dřeva. GUI je přehledné
a poskytuje dostatek informací. Akorát ty kruhy, které zobrazují dostřel
věží by se nemusely zobrazovat pořád. Nevím jestli je hudba tvá, ale
přišla mi celkem příjemná. Ještě by to chtělo nějaké zvukové efekty.
42 bodů.
Štefan:
Východiskové zadanie:
3, 5, 2, 3, 4, 8, 5, 4, 3, 4, 1, 0, 2
Bonusové úlohy:
0, 0, 0, 0, 0, 0, 0 - 0
Grafika a ozvučenie:
8, 2, 3
Kód:
7, 3, 0
Prémia:
Za perfektnú hratelnosť hry - +6
Celkový počet bodov - 73
Hlavnou devízou hry je perfektná hrateľnosť a prehľadné GUI. Oceňujem taktiež systém levelov a to že má hra koniec. Najväčšou slabinou je naopak duplicitný kód a globálne premenné. Podľa môjho názoru by mala stať víťazom práve táto hra.
Lord of Flies a závěrečný verdikt:
3,,3,2,3,4,5,1,1,3,1,0,1 = 27
6 je to hra = 33
0
7,2,2 = 44
6,3,0 = 53
Zax nám předvedl jedinou opravdovou hru večera. Děkujeme. Hra je velmi strohá, obsahuje spoustu chyb, ale je to hra. Obsahuje linku start-děj-konec, za což si ode mě odnesla 6 bonusových bodů. Slabší je použití GML, pracuj na oop, nauč se používat ds_ struktury a používej matematiku. Taky je to jediná hra s upgrady věží. Nepřátelé pěkní, jen na jedno brdo (opět jsi na každého použil objekt... předávání parametrů ti zjevně nic neříká). Každopádně, hra se mi líbila a ostatním taky. Celkově jsi po poradě získal 58 bodů. Vyhrál jsi tohoto machra a tvé řešení je úspěšné, gratulujeme.
TomBen
Lord of Flies:
Prostě výtvor hodný Toma, elegance, jednoduchost a originalita. Parádní grafika a pro mě úchvatný game experience, jen si se nedržel bodů zadání, což u tebe asi ale nebylo nutné. Ostatní soutěžící mají velké štěstí, že jsi odevzdal až v pondělí. Pořád válíš.
Soutěž tedy vyhrál Zax, na druhém místě Vašek, IT Man, Que, Eyem +
next.
Protože je Vaškovo řešení úspěšné, rád bych mu také nabídl placku.
Detaily si dohodněte s panem Pavlátkou a svá řešení publikujte. Všem
ostatním ještě jednou děkuji za účast.
Díky moc, hodně jsem se tady naučil. A PHP se mi vrylo do kůže ...
Uspořádání machra super, asi nejlepší. Porotci taky hodnotili dobře a objektivně. Jde vidět, že hru hráli a snažili se z ní dostat maximum.
Výhercům gratuluji.
zaxtutorialscz: Hoď mi do PM adresu, pošlu ti slíbenou klíčenku.
Zdravím.
Především se omlouvám, že to píšu až teď, ale celý den jsem nebyl doma a neměl připojení k internetu.
Chtěl bych poděkovat porotě za to, že zvolili zrovna moji hru jako
vítěznou. Dále děkuji za kritiku i pochvalu. Je to první soutěž co jsem
kdy vyhrál
Kuba Ježek - pozastavení lze dát tuším, že mezerníkem. Vše je popsáno v
informacích, nebo při stisknutí F1
Lucky - dohlednost věží se dá vypnout. Vše je opět v F1.
Nějaký talent tam vidět je. Bude to asi taky hromada inspirace z odehraných her. Naprogramování je slabé, ale žádná krize. Grafika je krutě odbytá. Hudbu už jsem slyšel v nějaké Age of něco. Buď Mythology nebo Empires. Už se mi pletou všechny dohromady. Hratelnost je dobrá, jen trochu chybí napětí. Zlikvidovat nepřátele je dost snadné. Surovin je spousta, vylepšování se vyplatí ignorovat. Veže na dřevo jsou zbytečně drahé na surovinu, kterou samy těží. Nenabádá to pak ke stavbě. Vypínání kruhů dohledu je otravné. Chtělo by to jedno tlačítko pro všechny. Druhý level má sice pěkné rozdvojení cesty, ale nepřátelé se nechají zničit ještě před rozcetím. Je to psané vysloveně na body z machra, což je škoda. Trochu práce navíc a byla by to skvělá hra. Získaná ocenění si ale zaslouží. I přes všelijaké nedostatky se to hraje docela dobře.
F1 funguje jen v Gm, ne ve Studiu, takže pokud to zkoušeli v GMS, nemohli tu nápovědu vidět.
Co si tak prohlížím výtvory, je to dost otřesné. osobně bych nedal placku nikomu, buďte rádi, že jsem to nehodnotil já.
Chtěl jsem mladé ocenit, štěstí ale určitě mají.
Ty dvě úspěšná řešení byly těsně nad čarou. Místy jsem si odnesl
pocit, že si více práce dala porota...
Chtěl bych se vyjádřit k vyhodnocení:
1)Já a next jsme žádnou spolupráci nevedli. Nevím co vám řekl on, ale na
"hře" kterou jsem posílal se nepodílel.
2)Na kvalitě mé věci se dost silně podílí fakt, že jsem na soutěž nejen
narazil až v pátek, respektive 2,5 dní před koncem soutěže, ale dokonce
jsem ještě před třemi dny ani neuměl GML. Kritizujte si to jak chcete, ale
já považuji fakt, že se mi podařilo udělat v programovacím jazyce, který
jsem tou dobou uměl pouhých 48 hodin, něco co se dá hrát za úspěch.
Nesoudím vás za to, vzhledem k tomu že to kromě Lord of flies nikdo
nevěděl a nezpochybňuji férový verdikt, kterého se mi dostalo, ale říkal
jsem si, že by jste to měli vědět.
Prepáč, ale nemáš pravdu. Ja som si tu hru skutočne zahral. Hral som ju cca 5 krát po nejakých 15 minút. Inak máš môj úprimný obdiv.
Děkuji. Jsem rád, že to někdo vydržel hrát (z čehož jsem dost
překvapen).
Pokusím se příští produkt udělat hezčí, hratelnější a celkově
lepší.
Zobrazeno 44 zpráv z 44.