Diskuze: Multiplayer je hotov??
V předchozím kvízu, Online test znalostí GameMakeru, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.

Neregistrovaný

Zobrazeno 17 zpráv z 17.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
V předchozím kvízu, Online test znalostí GameMakeru, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
jestli by to nevadilo,mohl bych pokračovat v gm návodech (v jednom bude i MP)
Budeme rádi, v blízké době neplánujeme, že bychom se GM věnovali.
Je obrovská škoda, že je Game Maker tak přehlížen. Uznávám, že z pohledu rostoucího programátora je to slepá ulička a z pohledu zralého programátora zbytečnost, ale pokud je člověk jen taková ta hravá nátura může být jednoduchá vstřícnost GM rozhraní to, co je právě postačující, aby vůbec začal něco dělat. Vůbec už bych se vyvaroval hlášek typu "To v GM nejde", protože to je spíš problém v člověku než v nástroji. Podobně jako je vidlička stejně smrtící zbraň jako kanón, jen záleží na způsobu a okolnostech použití, vidím především gml ( i s případným použitím externích knihoven na věci, které chybí ) jako solidní platformu pro daný účel. Tím chci říct pro jakub: ANO, ANO , ANO. Tutoriály na GM je potřeba pořád a pokud se tím třeba jen jediný člověk něco naučí, stojí to za to.
Na sekci GM jsme nějakou dobu pracovali. A tutoriálu a ukázkových her je v ní docela dost. Rádi poradíme, pokud si někdo z něčím neví rady. Ovšem v praxi, ti bude k ničemu ohánět se, že umíš v GameMakeru. Proto se snažíme nadějné programátory směřovat na jazyky C# nebo Java, které jsou v současné době nejuznávanější a o práci pak není nouze. Pokud studuješ školu se zaměřením na IT určitě pak dáš přednost ostatním sekcím. V GameMakeru jsou omezené možnosti, nelze si tam další připsat a jsi hodně omezován. V programovacím jazyce si můžeš vytvořit to samé, třeba i vlastní GM a dá ti to mnohem více než klikání v GM. GM se hodí opravdu jen pro začátky a pro ty, kteří programovat nechtějí a spíše si jen tak hrají. Proto se touto sekci nechceme nadále moc zabývat a usměrňovat návštěvníky na sekce C# a Java. Zkus si třeba vytvořit Autíčko z XNA, velmi jednoduchý postup, jak si vytvořit jezdící autíčko.
sczdavos: Jak říkal sdraco ne emailu,je tam hodně tutoriálů,ale
nenavazujou na sebe!to je ten problém,já mam rozpracovanou sérii kde
projedeme celý gm,a nemysli si že sem ten typu GM,já se učim c#(to dopadne
)a v gm si dělam jentak pro
zábavu,možná i pro zábavu v něm dělají ostatní,ale musim souhlasit,že
udělat v XNA jezdící autíčku je lehčí než v gml.
Promin , ze si rejpnu ale jestli ty tutoriály budou všechny jen zkopirovane
a prohnane Google translatorem jako ten co se ti chystám zamítnout... tak je
číst nikdo nebude
Sekce GM tu existuje a i v ní je slušný obsah, pokud máš chuť, můžeš do ní přispívat. Pouze nás zklamala uživatelská základna GM a práci, kterou jsme si s tutoriály dali, to určitě nevyvážilo. GM je prostě pro děti a od nich nemůžeme čekat konstruktivní diskuze, proto sekci již nerozvíjíme.
Asi jsem divný. Mě se GM líbí. Nejsem dítě ( škoda ), ani nezačínám dráhu
nadějného programátora ( zaplaťpánbůh
).
Vím, že GM scéna je plná dětí, které si myslí, že dělat hry je
snadné.
Navíc jejich představa zábavy je obvykle zoufalá.
Myslím, že se s tím dá něco dělat, ale muselo by se sejít alespoň
pár
lidí s mozkem v hlavě a chtít udělat něco pro GM, co by nevypadalo jako
když tříleté dítě najde ve Windows malování. Většinou se rozumní lidi
sejdou jen tehdy, když to někdo sponzoruje a to zas tak často nebývá.
Bože, ty odstavce jsem nějak neodhadl. Není tu někde dodatečný edit
příspěvků?
Když jsou lidé rozumní, tak dělají v XNA. GM je prostě pro děti a NEprogramátory. Neprogramátor nikdy nemůže naprogramovat dobrou hru, protože to neumí a ani to umět nechce. Programátor zas nebude dělat v GameMakeru.
Pokud např. dobře ovládáš GML, mohl bys přejít na XNA a ani by sis toho pomalu nevšiml, jen by ta hra vypadala o mnoho lépe.
Jinými slovy, když mám pocit, že si slušně pamatuju jednu syntax, mám
se začít učit novou a výsledek bude lepší? No, příležitostně na to
kouknu, ale pochybuju všemi svými částmi.
GML má céčkovou syntaxi, stejně jako C#, tedy XNA.
Proto jsem se vůbec GML začal zabývat. Dříve jsem v céčku programoval nějaké drobnosti. Já si jen prostě myslím, že v GML lze naprogramovat i něco, co bude na první pohled vypadat skoro profi, jen je to pro jednoho člověka skoro nadlidské úsilí a nejsem si úplně jistý, jestli mě XNA spasí. Ukázky, co jsem někde naklikal nebyly moc lepší než co jde v GM.
Ale už to neřešme, tvůj názor je jasný a mě bude chvíli trvat, než si prověřím, jestli mě to posune někam dál nebo to odložím.
Zobrazeno 17 zpráv z 17.