Diskuze: Nepžítel / automat boj. po čase
V předchozím kvízu, Online test znalostí GameMakeru, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Neregistrovaný
Zobrazeno 24 zpráv z 24.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
V předchozím kvízu, Online test znalostí GameMakeru, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Dá se to udělat.
OnCreate, OnAlarm1:
alarm[1]=irandom_range(2*room_speed,5*room_speed); //2-5s
OnAlarm1:
lives=lives-irandom_range(2,5); //2-5 damage
sem začátečních mohl bych tě prosím poprosit co stím mám udělat ?
Jasně chápu sem otravnej ale prosím tě.
Já zas nevím, čemu vlastně nerozumíš - naplní se s tím objekt
nepřítel.
Jestli je to ale první gml kód, který vidíš, bude lepší, když si
přečteš
nějaké tutoriály, jinak nebudeš schopen program ladit a za chvíli
napíšeš
znovu, že ti zas něco nejede.
Není první to ne. ale když to vložím do Eventu . Příšera při kolizi z hráčem do Execute codu tak mi to u OnCreate, OnAlarm1: *zaškrtne se to červeně
No, to proto, že jsou to názvy eventů, do kterých jsi to měl dát.
V collision eventu to být nemělo.
To je právě ten, problém, co jsem zmínil. Nebudeš schopen ladit
chyby,
tzn. reagovat na chybové hlášky, když kód zkopíruješ místo toho, aby
ses
snažil ho pochopit.
Collision můžeš použít místo toho Create eventu, aby odčítání
životů
začalo až po nárazu do hráče. Jinak ti začne hned když se nepřítel
objeví,
což zřejmě nebylo účelem.
Ok , Promiň že tě furt otravuji ale molh bys mi to vysvětlit jako pro
blbý nebo nechápavý na tutorial jsem koukal ale furt to nechápu :/
byl bych ti moc vděčný
Potřebuji se nějak dostat do obrazu o tom, co víš a co ne.
Popiš, na čem jsi v tutoriálech skončil a co už nedáváš.
Takže umíš používat alarmy a víš k čemu je v ikonách zaškrtnutí Relative?
V tom případě by ti mělo stačit k vítězství toto:
dává náhodné číslo v rozsahu od Min do Max včetně
Takže když například založíš proměnnou Damage a do ní vložíš
irandom_range(1,3), bude obsahovat jednu z hodnot 1 nebo 2 nebo 3.
Základní časová jednotka v GM je krok, čili Step. Jeho délka v
reálném
čase se liší podle hodnoty room_speed v nastavení místnosti.
Ikona alarmu umožní nastavit počet kroků. Po uplynutí zadaného počtu
se spustí událost Alarm Event, kam můžeš zadat, co se stane.
Takových alarmů je 12 u každého objektu a jsou základem jednoduchého
časování hry.
Např. v Create nastavíš Alarm1 na 100 a do Eventu Alarm1
zadáš vytvořit objekt Nepřítel. Tím se Nepřítel objeví až po 100
krocích.
Tj. cca za 3 vteřiny při game_speed 30.
Nastavíš budík a až zazvoní, tak provedeš akci. Co na tom prosím přesně nechápeš?
Ano, je tam akce Set alarm (nastav budík), má ikonku budíku. U programování se musí myslet...
Nevím prostě jak to nastavit.Potřeboval bych od někoho vysvětlit jak fungujou alarmy ale vysvětlení jako pro idioty já to jinak prostě nepochopím.
co napsal toto -
OnCreate, OnAlarm1:
alarm[1]=irandom_range(2*room_speed,5*room_speed); //2-5s
OnAlarm1:
lives=lives-irandom_range(2,5); //2-5 damage
Todle nechápu co stím mám udělat. JE to tak těžký mi to vysvětlit?
Zjevně to JE tak těžký. Je to jako když se tě někdo, kdo se
právě
naučil malou násobilku zeptá, co je to ten sinus. Buď má talent
a pochopí, nebo nemá a pak musí dostudovat ten rozdíl.
Nicméně si myslím, že když nebudeš tak hrr a všechno si to v klidu
vyzkoušíš, přijdeš na to v pohodě.
http://www.itnetwork.cz/…aky-priklady
Jsou tady skvělé příklady všeho, co bys kdy potřeboval.
Včetně alarmů. Ale přemýšlet u toho fakt musíš.
A prozradím ti tajemství:
v Game Makeru taháním ikon bez rozmyslu uděláš sice nějaké .exe,
ale hra to pak rozhodně nebude. Takže si rozmysli, jestli to chceš
umět, nebo si necháš napsat, kam kliknout.
Asi sis naložil moc, dej tomu čas.
Žádný učený z nebe nespadl.
Hledám tutorialy na ty blbé alarmy a nedokážu to furt pochopit nevím proč je to na nic
Zobrazeno 24 zpráv z 24.