Diskuze: Odpočet času
V předchozím kvízu, Online test znalostí GameMakeru, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Zobrazeno 4 zpráv z 4.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
V předchozím kvízu, Online test znalostí GameMakeru, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Ahoj,
potřebuješ si uvědomit několik věcí, pak je to už hračka.
Tzn 10 sekund = 30*10 stepů (300 stepů).
casomira = 300; // 10 sekund při room speed 30
//GMS
if (casomira > 0) { casomira --;}
//GM
if (casomira > 0) {casomira -=1;}
if (casomira = 0)
{
casomira = -1;
show_message("Uběhlo 10 vteřin.");
}
if (casomira>0)
{
draw_text(x,y,"Čas: "+string(casomira/room_speed));
}
else { draw_text(x,y,"Čas uplynul"); }
V Game Makeru se standardně pro tyto účely používají alarmy.
Automaticky běží, automaticky spustí event. Fungují ve všech verzích.
Řídící proměnná alarmu se jmenuje
alarm[číslo_alarmu]
.
Lze ji samozřejmě také testovat pomocí if, pokud je to
třeba.
Jediná, ale bohužel častá chyba, kterou začátečníci s alarmy
dělají,
je natažení alarmu ve Stepu. Čímž se alarm neustále nastavuje a logicky
nedělá vůbec nic.
Natažení alarmu:
//natažení alarmu na 10 sekund
alarm[1]=10*room_speed; //never been easier
Proč používat alarmy? Je to naprosto zbytečné.
Zobrazeno 4 zpráv z 4.