Diskuze: Odpočítávání času
V předchozím kvízu, Online test znalostí GameMakeru, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Zobrazeno 4 zpráv z 4.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
V předchozím kvízu, Online test znalostí GameMakeru, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Dá se to udělat různě, ale za nejjednodušší bývá považován Alarm.
alarm[0]=room_speed; //natáhne alarm0 na 1 sec
Samozřejmě ho můžeš natáhnout opakovaně. V kódu události Alarm pak zvyšuješ nebo snižuješ proměnnou, která počítá vteřiny. V Draw pak proměnnou vypíšeš klasickým draw_text...
Tomben to vystihol
mozno jeden konkretnejsi priklad tu:
daj do niektoreho s objektov v miestnosti v create premennu t=450;
do draw toho isteho objektu daj tento riadok:
if t>0 then {t-=1; draw_text(30,20,string(round(t/30));} else ....
PS: v draw text je 30 a 20 - vzdialenost 30 bodov horizontalne a 20 bodov vertikalne od horneho laveho bodu miestnosti resp. obrazovky..
Ano, to je právě jeden z těch jiných způsobů. Akorát bych proměnnou t dělil room_speed místo 30, protože při jiných rychlostech místnosti by to pak nebyly sekundy. Taky se doporučuje mít výpočty ve Stepu a v Draw jen skutečně vykreslení. Funkci draw_text bývá výhodné vázat na objekt způsobem draw_text(x,y,'text'), protože se pak snadno dělá design vzhledu taháním v room editoru.
Zobrazeno 4 zpráv z 4.