NOVINKA - Online rekvalifikační kurz Java programátor. Oblíbená a studenty ověřená rekvalifikace - nyní i online.
NOVINKA – Víkendový online kurz Software tester, který tě posune dál. Zjisti, jak na to!

Diskuze: Odpočítávání času

V předchozím kvízu, Online test znalostí GameMakeru, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.

Aktivity
Avatar
Maty
Člen
Avatar
Maty:5.10.2016 16:30

Ahoj.
Jak mám nastavit a nakreslit odpočítávání času?
Např. 15s

 
Odpovědět
5.10.2016 16:30
Avatar
TomBen
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na Maty
TomBen:5.10.2016 17:41

Dá se to udělat různě, ale za nejjednodušší bývá považován Alarm.

alarm[0]=room_speed; //natáhne alarm0 na 1 sec

Samozřejmě ho můžeš natáhnout opakovaně. V kódu události Alarm pak zvyšuješ nebo snižuješ proměnnou, která počítá vteřiny. V Draw pak proměnnou vypíšeš klasickým draw_text...

Nahoru Odpovědět
5.10.2016 17:41
Za posledních 200 miliónů let se nic zvláštního nestalo, akorát dinosauři vymřeli a opice se naučily programovat.
Avatar
chain
Tvůrce
Avatar
chain:6.10.2016 12:57

Tomben to vystihol
mozno jeden konkretnejsi priklad tu:

daj do niektoreho s objektov v miestnosti v create premennu t=450;
do draw toho isteho objektu daj tento riadok:
if t>0 then {t-=1; draw_text(30,20,strin­g(round(t/30));} else ....

PS: v draw text je 30 a 20 - vzdialenost 30 bodov horizontalne a 20 bodov vertikalne od horneho laveho bodu miestnosti resp. obrazovky..

Editováno 6.10.2016 12:58
 
Nahoru Odpovědět
6.10.2016 12:57
Avatar
TomBen
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na chain
TomBen:6.10.2016 15:37

Ano, to je právě jeden z těch jiných způsobů. Akorát bych proměnnou t dělil room_speed místo 30, protože při jiných rychlostech místnosti by to pak nebyly sekundy. Taky se doporučuje mít výpočty ve Stepu a v Draw jen skutečně vykreslení. Funkci draw_text bývá výhodné vázat na objekt způsobem draw_text(x,y,'tex­t'), protože se pak snadno dělá design vzhledu taháním v room editoru.

Nahoru Odpovědět
6.10.2016 15:37
Za posledních 200 miliónů let se nic zvláštního nestalo, akorát dinosauři vymřeli a opice se naučily programovat.
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 4 zpráv z 4.