Diskuze: Osvětlení
V předchozím kvízu, Online test znalostí GameMakeru, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.

Člen

Zobrazeno 12 zpráv z 12.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
V předchozím kvízu, Online test znalostí GameMakeru, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Tak to bude nejlepší řešit to přes surfaces
http://www.itnetwork.cz/…moci-surface
Vytvoříš si surface, v každém stepu ho obarvíš na černo a nakreslíš do něj sprite světla. Pak ho vykreslíš pomocí
draw_set_blend_mode(/*typ vykreslení - myslím že bm_src_color*/);
//vykreslení surface
draw_set_blend_mode(bm_normal)
Pokoušel jsem se to dělat přes tvůj návod a vyšlo to. Ale je to moc
težké a mnohem lepší je když uděláš obrázek který je 3x násobem
rozlišením hry a uprostřed transparent a bude se pohybovat jako postava
pomocí první ikonky
Mě to alespoˇˇn vyšlo
To funguje jen, když je světlo jen jedno. Kdy jich budeš chtít víc, musíš použít surface. (třeba v příští hře, s "povrchy" je dobré umět pracovat)
Je jasné, že výsledek se dá dosáhnout všelijak
a pokud postup odpovídá účelu, je to ok.
Narozdíl od obrázku ale můžeš surface měnit za běhu a máš
víc pod kontrolou, jak bude vypadat výsledek. Surface
nepotřebuješ mít větší než okno a proto bude při velkých
rozlišeních rychlejší a ušetří ti loading - čekání. To
oceníš při ladění chyb. Čekat půl minuty, abys uviděl
chybovou hlášku, že objekt ten_a_ten jsi zapomněl kliknout,
dokáže otrávit i sebeodolnějšího tvora. A samosebou
použití surfaces snižuje velikost celé hry.
Skutečně je těžší se surfaces pracovat, ale když to
nacpeš pěkně předem do skriptu, tak potom jen
napíšeš něco jako vykresli() a je to.
Jen se přes surfaces nesmí dělat moc věcí najednou, GM8 to pak
rychlostně nezvládá. GM
Studio s tím potíže nemá. Návíc je u plné verze překrásný tutoriál -
obsahuje světla i tvoření efektů jako je tlaková vlna(shockwave) u
explozí...
Zobrazeno 12 zpráv z 12.