Diskuze: Pár dotazů od začínající lamy
V předchozím kvízu, Online test znalostí GameMakeru, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Neregistrovaný
Zobrazeno 31 zpráv z 31.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
V předchozím kvízu, Online test znalostí GameMakeru, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Vše je ukázáno zde v příkladě:
http://dl.dropbox.com/…ca9e7d59.gmk
Díky za odpověď
Nejsem si jistý, jestli GM7 podporoval alphablending, měl by to zkusit v Trialce novější verze, pokud to nebylo tím remove background.
Ty šipky jsem moc nepochopil, v tom examplu to funguje nějak divně, dal bych do všech kláves jen přičtení dané souřadnice (tedy relativní jump to), funguje to v pořádku. GM podporuje myslím jen 2 stisknuté klávesy najednou, více ne, jestli naráží na tohle.
S tím JPG jsem myslel jen pozadí. Jpegy neumí průhledné pozadí, ale na to jsi asi přišel. Já k tomu používám GIMP, na to se mě můžeš ptát ne mém webu ( www.darkmagic.jex.cz ), je to dobrý nástroj na grafiku. Udělal jsem ti na kombinaci kláves tutorial, který si na mém webu můžeš stáhnout, ale ten tutorial od sczdavos je dost dobrý a asi ti vše řekne, takže to asi ani´nebude třeba.
To je tím, že jsem tam dal ukázku použití jak toho H/V speed tak i přičítání souřadnic ono se to nemá rádo. Nedošlo mi že se to bude kousat.
Samozřejmě, že v praxi je blbost používat pro každou šipku jinou metodu pohybu.
To přece nevadí GM umí dle prvního pixelu vlevo nahoře tuším nastavit
průhlednou barvu
Stačí zaškrtnout remove background
Vzhledem k povaze jpeg formátu (ztrátové kompresi) bych tohle nedoporučoval, PNG jsou na sprity perfektní.
Jasně, .png doporučuji, osobně nic jiného nepoužívám, psal sem to i v příspěvku níže. Já chtěl jen zmínit, že lze v GM transparenci při načítání spritu případně nastavit
Nemám nic proti png, je to můj oblíbený formát (s .ico), jen jsem tu uvedl jako možnost
Dobrý den,
můžete použít editor spritu (sprite -> edit).
Nebo v main1 pomocí ikonky transform sprite v gml
image_xscale=hodnota;//horizontální škálování spritu
image_yscale=hodnota;//vertikální škálování spritu
Do toho, do kterého to potřebujete Pokud se má zmenšit hned po vytvoření objektu, tak do create.
Dobrý den, potřeboval bych poradit.Chtěl bych, když se postava dotkne
klíče, tak se otevřou dveře do další místnosti. Nevím, co přesně mám
napsat v eventu(postava v kolizi s klíčem) do akce a aby klíč zmizel.
Ještě nevím jak nastavit aby ty dveře byly průchodné jen když vezmu
klíč.
Děkuji
Nejlépe při kolizi s klíčem přehrajte nějaký zvuk, dveře změňte za jiný objekt (akce Change instance, objekt dveře, change into otevřené dveře) a klíč potom vymažte (akce Destroy a zaškrtnout other).
díky za odpověd, už mi to funguje. Ještě bych měl dotaz, jestli by bylo možné v GM použít lano, po kterém by postava šplhala a lano by se chovalo podle fyziky nebo už na to potřebuji složitější program? děkuji
Jistě šlo, záleží co by lano mělo přesně dělat. Každopádně když chcete počítač naučit fyziku, musíte ji sám dobře ovládat
no, s fyzikou zrovna nejsme moc dobří kámoši, ale vlastnosti jsem měl na mysli- kdybych s postavou skočil na lano, tím by se lano trochu rozhýbalo.
Vůbec nevím, jak na to. Mohl byste mě něják navést?
Musel byste udělat lano jako řetězec malých objektů a přenášet pomocí goniometrických funkcí vlnění. Asi bych se do toho nepouštěl, je to dosti složité a výše jste se ptal jak otevřít dveře
Použij událost Animation end (ta se volá po dokončení každé animace). Aby se to stalo jen u animace výbuchu, ozkoušej v této události, zda je v proměnné sprite_index sprite výbuchu (akce Test variable) a pokud ano, tak restartuj room.
díky za odpověď, teď jsem to zkoušel, ale neúspěšně, asi někde mám chybu. Tak tedy mám v objektu bomby v eventu kolizi s postavou(akce-změna spriteru bomby za explozi,sleep 1000ms, restart romm). Takže si vytvořím event Animation end(akce test variable-tady v self nastavim variable). Kde prosím dělám chybu.
Tak sleep už tam být nemusí přeci, když to odteď bude odchytávat ta
animation end.
Event jsi vytvořil správně, tam musíš v test variable zadat následující
údaje:
nahoře necháš self , protože pracuješ s tou bombou ve
které je event
do variable napíšeš sprite_index protože se chceš zeptat,
jaký má bomba obrázek.
Do value musíš zadat název spritu s explozí, ten musíš vědět ty, jak sis
ho pojmenoval. Za tuto akci vložíš restart room.
Jak jsem již psal, jakmile se přehraje animace exploze, spustí se událost Animation end. V té se podíváš, jestli je opravdu obrázek té exploze (to proto, kdyby se bomba animovala jště někdy jindy, to já nevím, jak máš udělané. Pokud se bomba nikdy jindy než při explozi neanimuje, můžeš test variable vynechat). Nakonec se místnost restartuje. V případě problémů pošli zdrojový kód a můžeme se na to podívat, ale myslím, že bys to měl zvládnout.
Zobrazeno 31 zpráv z 31.