Diskuze: Pohyblivé vícevrstvé pozadí
V předchozím kvízu, Online test znalostí GameMakeru, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Neregistrovaný
Zobrazeno 10 zpráv z 10.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
V předchozím kvízu, Online test znalostí GameMakeru, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Přesně tohle jsem řešil, není nic jednoduššího, než si do roomu dát několik backgroundů. Potom je stačí v události pro šipky doprava a doleva u postavičky posouvat tímto způsobem:
background_x[0] -= 5;
(to by bylo pro první pozadí pro šipku doprava, pozadí 1 by se potom hýbalo
rychleji a ty blíže ještě rychleji. Situace u šipky doleva je analogická
se znamínkem +)
Vynikající! Děkuji moc za tak rychlou reakci..
Ještě bych měl jeden dotaz: jak zajistit to, aby se pozadí přestalo hýbat, když view dosáhne okrajů místnosti? Předem děkuji
Čekal jsem ještě podobný dotaz Problém jistě bude i v případě, když si stoupnete před zeď a stiknete šipku, pozadí se bude hýbat, ale vy ne.
Asi bych si jednoduše vytvořil proměnnou old_viewx, která bude reprezentovat předchozí X souřadnici view. V Create události postavy bych jí nastavil na 0 (jinak to bude křičet, že jí nezná).
Potom stačí jen před posunutím pozadí zkontrolovat, zda se tyto proměnné nerovnají. Jakmile se view posune, hodnoty nebudou souhlasit, posuneme i pozadí a uložíme si novou hodnotu. Pokud jsou hodnoty stejné, view se od minulého kroku nepohlo a nesmí se hýbat tedy ani pozadí.
if (old_viewx != view_xview[0])
{
background_x[0] -= 5;
old_viewx = view_xview[0];
}
Děkuji, frčí to jak má.
Můžu se jenom zeptat, existuje nějaká naučná literatura ohledně tvorby za pomocí těchto kódů? Jsem totiž v tvoření her amatér a zatím jsem využíval jenom ikonkového rozhraní drag-and-drop.. Chtěl bych se ale naučit více...
Doporučuji projít si tuto sekci
http://www.itnetwork.cz/index.php?…
Zde je případně ukázka se zdrojovým kódem
http://www.itnetwork.cz/index.php?…
V kódu lze udělat to, co pomocí ikonek, ale některé pokročilé příkazy v GM jsou JEN pomocí kódu. sczdavos napsal několikadílný tutoriál, který popisuje, jak pomocí kódu přepsat všechny ikonky v GM, pokud vás to zajímá, podívejte se na to. Ale musíte nejprve umět ikonky a není to úplně nutné, pokud děláte něco jednoduchého
Zobrazeno 10 zpráv z 10.