Diskuze: Pomoc s projektem
V předchozím kvízu, Online test znalostí GameMakeru, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Zobrazeno 5 zpráv z 5.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
V předchozím kvízu, Online test znalostí GameMakeru, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Fajn, je to tajemné jako hrad v Karpatech. Takže pár otázek jistě
přijde vhod:
1/ Proč máš pocit, že Game Maker je k tvému projektu nejvhodnější?
2/ Kolik času myslíš, že celá činnost případnému zájemci zabere?
3/ Jaké schopnosti budou potřeba?
4/ Jak hodláš naložit s výsledkem?
5/ V čem konkrétně tkví zmiňovaná smysluplnost?
6/ Z tvé strany je už všechno hotovo nebo se věci budou měnit za běhu?
7/ Tvé studium není zaměřeno na IT. Jaký je tedy tvůj obor?
Ahoj, díky za reakci. Odpovím tedy v bodech, tak jak byly položeny
otázky...
1/ Výběr vhodného nástroje jsem konzultovat se studenty doktorského studia
UPOLu, kteří se zaměřují na podobnou problematiku tvorby her.
2/ Časový rozpočet není snadný, primárně v případě, kdy sám
pořádně nerozumím problematice implementace. Odhad si zasvěcení mohou
udělat viz následujíící bod.
3/ Model umělé inteligence by měl mít naprosto jednoduchou grafiku, na té
to nestojí. Principielně by mělo jít o skupinu pachatelů s cíem napadeni
objektu, zmocnění se předmětu a opuštění objektu. Rovněž by měla být
k dispozici uživatelem ovládaná entita - například strážný, na kterého
by skupina reagovala. Do algoritmu vstupu do objektu by měly vstupovat i
nastavitelné proměnné například na dveřích, jimž se bude dát nastavovat
odolnost proti vyrážení... netřeba animovat, stačí zohlednit časově.
Předpokládám nutnost využití algoritmu A* pro pohyb a co se vlastního
rozhodování týče, nesedí mi na to FSM ani jednoduché stromy... Spíše
jsem pošilhával po využití algoritmu HTN či GOAP... Popřípadě po
konzultaci i něco jiného.
4/ Výsledek by měl být průběžně publikován na vědeckých konferencích,
pričemž programátor bude samozřejmě připsán na článku. V případě,
že se jedná o studenta VŠ, je možné i mé oficiální vedení na
bakalářské či diplomové práci zaměřené na tuto problematiku,
popřípadě studentská odborná činnost pod mou záštitou.
5/ Zmíněná smysluplnost vychází z mého předpokladu, že někteří by
třeba chtěli programovat, postrádají však nápad. Já mám nápadů
spoustu, můžeme na tom oba stavět.
6/ Zadávací dokumentace ještě není plně připravena a předpokládám
průběžné změny. Předcházel bych však situacím, aby se něco dělalo
dvakrát, následující krok by byl vždy dobře připraven.
7/ Můj obor jsou zabezpečovací technologie.
Vnímám, že výše popsané je velkým soustem. Jak ale my snowboardisté říkáme, kdo nepadá, jezdí pod svoje možnosti. Nízkou laťku je snadné přeskočit, proto se musí zvyšovat. Pakliže by se našel odvážlivec, rád bych nejdříve domluvil osobní schůzku, kde bychom si vyjasnili celou situaci.
Díky a přeji pěkný zbytek víkendu,
PS
P.S. Ještě bych rád dodal, že by se mělo jednat o půdorys, tedy na celou situaci by měl být pohled shora. Jednotlivé entity by stačilo vyjádřit formou barevných "koleček" nebo jiných tvarů. Toto tedy pouze podrtrhuje mou předešlou myšlenku - projekt nebude náročný po stránce grafické, náročnost bude spíše ve vnitřních procesech modelu, v definici prostoru, jednotlivých entit, vzájemném ovlivňování těchto hodnot apod.
No, teď už to zní o dost zajímavěji. Jen asi nebude moc lidí, kteří se na to budou hodit. Nerad to říkám, ale Game Makeristi většinou neumí moc programovat. Sem chodí hlavně ti, co se učí naprosté základy. Pro ně bude např. A* jen áčko s hvězdičkou. Možná stojí za zvážení postnout do volné diskuze poptávku i po obecném jazyce.
Zobrazeno 5 zpráv z 5.