NOVINKA! E-learningové kurzy umělé inteligence. Nyní AI za nejlepší ceny. Zjisti více:
NOVINKA – Víkendový online kurz Software tester, který tě posune dál. Zjisti, jak na to!
Avatar
Petr Svoboda
Člen
Avatar
Petr Svoboda:24.10.2015 21:57

Vážení přátelé,

jako student vysoké školy jsem svůj výzkum zaměřil k tvorbě modelu chování entit v prostoru. Mé studium však není zaměřeno vyloženě na informační technologie, přesto bych rád navržený model přivedl k životu. Dozvěděl jsem se o řadou z Vás ovládnutém Game Makeru. Jelikož nejsem kovaný v programování (leč nezastírám, že bych toto v budoucnu chtěl změnit), rád bych našel někoho ochotného, kdo by mi pomohl s tímto malým projektíkem.

Nebudu zastírat, že nenabízím žádnou finanční odměnu. Pouze možnost, jak - dle mnou zadané dokumentace - zpracovat projekt, udělat v GM něco smysluplného, z čeho bychom následně měli oba (či více z nás?) radost. Jedinou odměnou tak může být maximálně pozvání na pivko a upřímná slova díků. :)

Chtěl bych Vás tedy požádat, ať se nad mými řádky zamyslíte a pakliže Vás tyto zaujmou, prosím Vás o odpověď, ideálně do PM/na mail. Velice si již nyní vážím Vašeho času, který jste strávili nad mým příspěvkem.

Děkuji a těším se na případnou spolupráci, s pozdravy,

PS

 
Odpovědět
24.10.2015 21:57
Avatar
TomBen
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na Petr Svoboda
TomBen:25.10.2015 8:27

Fajn, je to tajemné jako hrad v Karpatech. Takže pár otázek jistě přijde vhod:
1/ Proč máš pocit, že Game Maker je k tvému projektu nejvhodnější?
2/ Kolik času myslíš, že celá činnost případnému zájemci zabere?
3/ Jaké schopnosti budou potřeba?
4/ Jak hodláš naložit s výsledkem?
5/ V čem konkrétně tkví zmiňovaná smysluplnost?
6/ Z tvé strany je už všechno hotovo nebo se věci budou měnit za běhu?
7/ Tvé studium není zaměřeno na IT. Jaký je tedy tvůj obor?

Nahoru Odpovědět
25.10.2015 8:27
Za posledních 200 miliónů let se nic zvláštního nestalo, akorát dinosauři vymřeli a opice se naučily programovat.
Avatar
Petr Svoboda
Člen
Avatar
Odpovídá na TomBen
Petr Svoboda:25.10.2015 15:11

Ahoj, díky za reakci. Odpovím tedy v bodech, tak jak byly položeny otázky... :)
1/ Výběr vhodného nástroje jsem konzultovat se studenty doktorského studia UPOLu, kteří se zaměřují na podobnou problematiku tvorby her.
2/ Časový rozpočet není snadný, primárně v případě, kdy sám pořádně nerozumím problematice implementace. Odhad si zasvěcení mohou udělat viz následujíící bod.
3/ Model umělé inteligence by měl mít naprosto jednoduchou grafiku, na té to nestojí. Principielně by mělo jít o skupinu pachatelů s cíem napadeni objektu, zmocnění se předmětu a opuštění objektu. Rovněž by měla být k dispozici uživatelem ovládaná entita - například strážný, na kterého by skupina reagovala. Do algoritmu vstupu do objektu by měly vstupovat i nastavitelné proměnné například na dveřích, jimž se bude dát nastavovat odolnost proti vyrážení... netřeba animovat, stačí zohlednit časově. Předpokládám nutnost využití algoritmu A* pro pohyb a co se vlastního rozhodování týče, nesedí mi na to FSM ani jednoduché stromy... Spíše jsem pošilhával po využití algoritmu HTN či GOAP... Popřípadě po konzultaci i něco jiného.
4/ Výsledek by měl být průběžně publikován na vědeckých konferencích, pričemž programátor bude samozřejmě připsán na článku. V případě, že se jedná o studenta VŠ, je možné i mé oficiální vedení na bakalářské či diplomové práci zaměřené na tuto problematiku, popřípadě studentská odborná činnost pod mou záštitou.
5/ Zmíněná smysluplnost vychází z mého předpokladu, že někteří by třeba chtěli programovat, postrádají však nápad. Já mám nápadů spoustu, můžeme na tom oba stavět.
6/ Zadávací dokumentace ještě není plně připravena a předpokládám průběžné změny. Předcházel bych však situacím, aby se něco dělalo dvakrát, následující krok by byl vždy dobře připraven.
7/ Můj obor jsou zabezpečovací technologie.

Vnímám, že výše popsané je velkým soustem. Jak ale my snowboardisté říkáme, kdo nepadá, jezdí pod svoje možnosti. Nízkou laťku je snadné přeskočit, proto se musí zvyšovat. :) Pakliže by se našel odvážlivec, rád bych nejdříve domluvil osobní schůzku, kde bychom si vyjasnili celou situaci.

Díky a přeji pěkný zbytek víkendu,

PS

 
Nahoru Odpovědět
25.10.2015 15:11
Avatar
Petr Svoboda
Člen
Avatar
Odpovídá na Petr Svoboda
Petr Svoboda:25.10.2015 15:46

P.S. Ještě bych rád dodal, že by se mělo jednat o půdorys, tedy na celou situaci by měl být pohled shora. Jednotlivé entity by stačilo vyjádřit formou barevných "koleček" nebo jiných tvarů. Toto tedy pouze podrtrhuje mou předešlou myšlenku - projekt nebude náročný po stránce grafické, náročnost bude spíše ve vnitřních procesech modelu, v definici prostoru, jednotlivých entit, vzájemném ovlivňování těchto hodnot apod.

 
Nahoru Odpovědět
25.10.2015 15:46
Avatar
TomBen
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na Petr Svoboda
TomBen:25.10.2015 17:31

No, teď už to zní o dost zajímavěji. :-) Jen asi nebude moc lidí, kteří se na to budou hodit. Nerad to říkám, ale Game Makeristi většinou neumí moc programovat. Sem chodí hlavně ti, co se učí naprosté základy. Pro ně bude např. A* jen áčko s hvězdičkou. Možná stojí za zvážení postnout do volné diskuze poptávku i po obecném jazyce.

Nahoru Odpovědět
25.10.2015 17:31
Za posledních 200 miliónů let se nic zvláštního nestalo, akorát dinosauři vymřeli a opice se naučily programovat.
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 5 zpráv z 5.