Diskuze: Posunutí místnosti, když postavička dojde ke kraji
V předchozím kvízu, Online test znalostí GameMakeru, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Zobrazeno 3 zpráv z 3.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
V předchozím kvízu, Online test znalostí GameMakeru, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Ahoj, otevřeš si editor roomu a dáš views. Zde si potom nastavíš enable the use of views a nastavíš si potřebné parametry. X, Y udává jaká část roomu bude vidět po spuštění hry. W, H udává jakou velikost nastavovaný view bude mít (když zadáš např. velikost 640x400 a velikost okna hry bude 800x600 tak se ti výřez vyzoomuje a velikost okna zůstane stejná). Poté si nastavíš který objekt chceš sledovat (object following - v průběhu hry můžeš měnit příkazem view_object), Hbor (horizontální okraj) - nastavíš si vzdálenost (v pixelech) od okraje např hodnota 1 znamená že 1px od okraje se začne posouvat u Vbor je to to samé akorád pro vertikální okraj. HSP je rychlost jakou se bude pohybovat -1 je že se pohybuje stejně s rychlostí objektu pak 1 a více se pohybuje 1px za sekundu atd (hodí se pokud chceš poukázat na nějakou akci např. zatáhneš páčku a otevřou se někde dveře nastavíš view_object na dveře a a view_hspeed na 5 a rychlostí 5 px za sec. se obrazovka bude přesouvat k objektu dveře). Ostatní funkce view najdeš v rejtříku (F1)
Zobrazeno 3 zpráv z 3.