Zdravím,
chtěl bych vám ukázat hru, na které pracuji už skoro 4 měsíce. Je to
závodní hra, ve které jen nejezdíte, ale staráte se o vaše auto, tuníte
ho atd. Myšlenka hry je, že si koupíte auto, nakoupíte díly, vyzkoušíte
ho a jdete závodit. Hra je v alfě a obsahuje pouze garáž, obchod,
zjištění výkonu auta a základní díly. Je přizpůsobená, aby běžela v
rozlišení od HD (1280x720) až po FullHD (1920x1080) maximálně v 60 fps.
Budu rád, když si hru vyzkoušíte, napíšete mi co se vám na ní líbí a
co ne, co byste přidali a pokud najdete bugy, tak mně je oznámíte. Názvu
hry si nevšímejte, je jen dočasný .
Hra vypadá celkem pěkně, například to zpracování obchodu se mi hodně
líbí , akorát mi trochu
déle trvalo najít místa pro jednotlivé díly (tay nejsem žádný odborník
na auta )
Nasazování dílů není intuitivní. V inventáři nejde přesouvat
položky. Obchod je fajn.
K jízdě autem jsem se nedostal (nevím, jestli je to správně). Barva se
fixuje na část auta, nikoliv na daný díl. Barva dílu se nezobrazuje v
miniatuře. Až po 5 minutách jsem přišel na možnost scrollovat.
Už jsem psal že jízda tam není takže si se k ní ani dostat nemohl.
Scrollovani je napsáno v dokumentu se hrou. Na obarvování jednotlivých dílu
jsem nepřišel jak bych to udělal.
PS: Za co mínus?
Ale no tak. Doufám, že nemusím vysvětlovat, že počet zobrazovaných
spritů s počtem objektů nijak nesouvisí. I v jediném objektu jich klidně
můžeš vykreslit mračna.
Co se týče počtu objektů, jde o to chápat jejich výhody a nevýhody.
Jasnou nevýhodou je, že v GMS(GM) neexistuje prázdný objekt. Všechny mají
defaultně hromadu proměnných i když nejsou vůbec zapotřebí. Počet
objektů se negativně projeví v některých funkcích. Spotřebovává se tedy
paměť i strojový čas.
Na druhou stranu držet za každou cenu jediný objekt, brání člověku
využít efektivního objektového principu a nutí programátora do otrocké
práce. Je to samozřejmě věc každého vlastní, ale já osobně mám na
programování nejradši právě ty chvíle, kdy je za málo psaní hodně
muziky.
To je tvůj názor, brát ti ho nebudu. Objektový model je v GM nastaven tak
, jak je. Pro mě užitečně. Představ si křivku Luckyho řešení, hw
nároky rostou opravdu rychle. Mé řešení není o držení se jednoho objektu
zuby, nehty, prostě mi to přijde výhodnější, při správné struktuře 2d
polí, či ds_ struktury + rozdělení do skriptů je přidáni součástky
otázkou pár Kliků.
Jestli chceš něco vysvětlovat, zasvěť Luckyho do termínu
optumalizace.
Co se týče hromady objektů je to jen v garáži (jeden hlavní objekt,
díly, sloty). V obchodů a v diagnostice mám pouze jeden objekt. Nevím proč
bych musel vše cpát do jednoho objektu když ty objekty nedělají náročnou
práci.
Supr, jako můžu říct, že to vapadá nadějně. Pěkný nápad se
žánrem hry. Určitě této hře fandím a doufám, že si budu moci zahrát
finální verzi, držím palce !
Když už jsem se tady předtím exponoval, napíšu něco i o hře.
Sice na 4 měsíce práce nemáš mnoho hotovo, ale něco k tomu přece jen
říct jde. V obchodě bych přivítal změnu ovládání. Trvalo mi několik
minut, než jsem se přiměl zvednout zadek a dojít si pro myš. Na noťasu
totiž kolečko není a tak nešlo obchodem hnout. Info o celkovém množství
peněz by bylo lepší mít během nakupování stále na očích, než v té
otvírací liště. Bylo by fajn, kdyby obchod obsahoval jasně odlišené
základní díly, pak třeba jinou barvou okraje upgrady dílů a zas jinou
barvou okraje dekorativní prvky. Mohly by se tam díky tomu objevit i díly s
nástřikem plamenů nebo tak něco.
V garáži jsem neobjevil jiné funkční featury než barvení, takže celkem
není co řešit. Jen snad auto by mohlo mít výraznější rysy a vypadat víc
jako auto.
Celkově je myšlenka přitažlivá a pokud se ti podaří ji realizovat, bude
fungovat.
Díky Já vím ze toho
nemam moc ale taky jsem se dost věci na začátku učil. To s tim odlisovanim
dílu nevím jestli jsem to správně pochopil ale v popisu dílu je napsano
třeba ,,Stock" a pak tam třeba ,,Sport" takže je to odděleno a díly se
vyměňují celé. Nebo jsi to myslel aby to bylo přehlednější. Co se týče
polepů chystám je jako samolepky na auto.
Tak projekt vypadá mrtě nadějně! Určitě na tom dál makej!!! Jen si
rozmysli cílovku hry. Fanoušci aut budou vědět co a jak, ale já byl
totálně ztracen. To by se ale dalo ošetřit vhodně zpracovaným tutorialem.
(Jako první auto by byla polorozpadlá šunka co by potřebovala třeba nový
motor. )
Nebo by jsi mohl vykreslovat zelený průhledný obdélníky tam, kam díl
patří.
Dál bych asi změnil pohled. Radši bych auta viděl z boku (ale to je
osobní názor, připomělo mi to street rod 2 což je moje srdcovka, určitě
si to zahraj pokud neznáš, je to v podstatě to samé co tvoje hra, akorát v
pxa a se závoděním, přikládám screen.)
Inventář bych kompletně překopal. Udělal bych ho víc ... Jako
inventář. Rolování je fuj a nepůsobilo to na mě hezky.
Co se mi naopak moc líbilo, byl ten obchod s díly. Ten byl super. Ještě
kdyby byl přehlednější a měl víc kategorií. (jak už tu padlo, prodej
obrázků na auto, a hráč taky nemusí mít všechny barvy od začátku
hry.)
PS: Palec dolů jsem dal já pane moucho. Vím že to myslíš dobře, ale
poslední dobou svoje rady formuluješ tak, že to na mě působí jako kdyby
jsi se vytahoval a tvrdil něco v tom smyslu že tvoje řešení je to
nejsprávnější. Něco ti povím. V gm dělám s přestávkami víc jak deset
let, a stejně používám občas ikonky. Někdy je rychlejší přetáhnout
ikonku než napsat kód. (ničení objektu, přechody mezi místnostmi a
pod.)
A s tou optimalizací to taky není tak horký. Bylo potřeba na to myslet
když jsi ve verzi 5.3 měl obrovský level ve skákačce. S postupující dobou
máme čím dál výkonnější mašiny a u 2d her se na to zase tolik nemyslí.
I při tisícovce objektů fps povětšinou neklesne pod 100. Takže to není
zas tak horké jak se zdá.
To, že v GM děláš 10 let je pěkné, ale nedokazuje to co umíš. Co si
pamatuji, sepsal jsi pěkně Beneath your feet, ale např. na posledním
machrovi jsem tvoje malování porazil. Jestli moje rady vyzněly jako
vytahovaní, tak to je význam zcela nechtěný. Nikdo by ale neměl říkat,
že optimalizovat je zbytečné. Za to jsem ti dal mínus. Jsme tady na fóru,
kde hledáme dobrá řešení. Ikonky ať si používá kdo chce, když se mu to
líbí. Já v GM programuji, ale když se někomu líbí tahat ikony ať si to
dělá.
Díky Návod určitě
udělám, protože chci, aby to mohli hrát jak zkušení, tak i nezkušení.
Nad pohledem jsem už několikrát přemýšlel a nakonec jsem se rozhodl pro
tento, protože tam nebudou jen drag závody, ale i drifty, okruhy atd. navíc
si myslím, že je takhle lepší správa auta samozřejmě to má svoje mínusy
(Street Rod znám, ale ještě si to zahraji). Kategorií tam bude určitě
více (např.: samolepky). Jaké kategorie jiné máš ještě na mysli?
Vzhledem k tomu, že předělávám systém lakování, tak tam můžu dát
mnohem více barev (postupné odemykání barev je dobrý nápad .
Vrhnul jsem se do překopání celého inventáře (systému i
použitelnosti). Úplně jsem odstranil pohyb po garáži a inventář přesunul
na spodek obrazovky. Vždy se ukazuje 7 slotů na jedné "stránce"
inventáře.
Paráda! Hned se mi to zdá hezčí! Jen místo čísla bych zvolil jen
šipku. Představ si situaci kdy by si hráč nakoupil vše co je v obchodě a
čísla by ti šly uplně mimo view
mě to náhodou na ubuntu přes wine funguje. (mám verzi 1. 7. 18) Jenom
škoda že je to v angličtině protože prakticky ničemu nerozumím a je to
celé ještě v plenkách Ale
líbí se mi nápad s tabletem.
Ještě mě napadá jedna možnost. Díly by byly rozřazeny do kategorií a
pod každou kategorií by se nacházely různé varianty daného dílu.
(podobně jako ve hře Street Legal Racing Redline)
Co byste řekli na to, že by tam místo normálních aut byly auta na
ovládání? (buginy atd.) Samozřejmě by tam zůstala možnost hromadu dílů
vyměnit a také si polepit kabinu samolepkami.
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.