Diskuze: Umělá inteligence
V předchozím kvízu, Online test znalostí GameMakeru, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.

Tvůrce

Zobrazeno 6 zpráv z 6.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
V předchozím kvízu, Online test znalostí GameMakeru, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
To je dotaz jako: „Napíšete mi jak myslet?”
Na to se nedá odpovědět.
Třeba takový základní prvek UI je, že když hráč bude od nepřítele
nějakou dohlednou vzdálenost, tak na něj nepřítel začne útočit.
Otázka co je to za žánr. Každý má UI jinou. Respektive jinak smýšlenou a napsanou.
Jedna se o valecnou hru, a chci aby vojaci (protivnici) behali sami po mape a snazili se me zabit... kdo by to zvlsdl napiste.. . Rad ho prijmu do tymu
Rozlož si to na dvě části - na AI a pathfinding. Nejdřív si napiš algoritmus, aby voják uměl doběhnout z místa A na místo B a vyhnul se při tom překážkám.
Můžeš to udělat třeba algoritmem vlny - tím si ohodnotíš hrací plochu a pak jen půjdeš od cíle a cestu sestavíš tak, že najdeš souseda s nejnižší hodnotou. Případně můžeš kouknout na algoritmus Dijkstra nebo rovnou A*.
Na AI ti pak už stačí jen nepřátele za určitých podmínek aktivovat -
třeba když jsi k nim blízko.
Aktivovaný nepřítel se pak může snažit dostat třeba na pozici
hráče.
Jj ai je dost komplexny problem. Najprv by mal autor temy zacat so statickymnepriatelom, ktory caka na distance to objekt hraca alebo s nepriatelom ktory konstantne pretina cestu hracovi... vhodnou kombinaciou dosiahmes rovnaky efekt ako s ai.
Zobrazeno 6 zpráv z 6.