Diskuze: Zabezpečenie súborov .INI
V předchozím kvízu, Online test znalostí GameMakeru, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Tvůrce
Zobrazeno 37 zpráv z 37.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
V předchozím kvízu, Online test znalostí GameMakeru, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Digitálním podpisem? Ten zabrání modifikaci. Čtení šifrováním.
Ale ja by som potreboval, aby sa súbor .INI dal prepisovať v programe Gamemaker a tiež umožňoval čítať v Gamemaker-u, ale to všetko bránil v iných programoch.
Pokud by to tak mělo fungovat, program by musel běžet pod účtem jiného uživatele (jako např. Apache nebo MySQL). Pokud poběží pod stejným účtem nebo uživatel má možnost přistupovat k datům pod účtem Administrator, tak jedinou šancí je šifrovat a podepisovat.
Předpokládám, že GM umí aspoň MD5 nebo SHA1. Nebo snad ne?
Když to tvůj program v Game Makeru zašifruje, tak to bude umět i
otevřít.
Ostatní programy s tím nic nenadělají.
Kit: Kde by to GM vzal? Jedině externě.
Hm, bude třeba zkusit. Součástí GM to není - tak jsem to myslel.
Lidi už pro GM napsali leccos. Kdyby to někdo všechno zdokumentoval
byl by z toho slušný nástroj. Já jsem zkoušel už dost všelijakých
rozšíření, ale fungovalo jen takových 50%.
Ono je otázka, jak moc to potřebuješ zabezpečit.
Jestli to máš do toho programu, cos dělal ty otázky, tak by to snad
nemuselo být chráněné jako raketové odpalovací kódy, ne?
Můžeš použít třeba Vigenèrovu šifru. Není zas tak složitá, aby se nedala v GM napsat na několika řádcích. Zřejmě nebudeš potřebovat sílu PGP
PRESNE!
Má to byť na tie otázky. Profesorka to chce použiť na testovanie žiakov a
stým som nerátal
Takže na to aby to bolo spoľahlivé, musí to byť zabezpečené. Ale nie,
nieje to na "raketové odpalovací kódy"
Kit radí dobře. Jednoduchá šifra snadno odradí běžné zvědavce.
Ono někdy stačí to nějak divně ukládat, něco přehodit a
přejmenovat.
Když ti žáci budou v učebně a pod dohledem, tak za dobu určenou
k otestování nebudou schopni prolomit ani nejslabší ochranu.
Pokud budeš mít otázky v databázi na serveru přístupné přes HTTPS, tak se ti do nich nedostanou a profesorka si je bude moct v klidu centrálně upravovat. Ani nebudeš muset nic šifrovat.
Tebe sa to povie. Len keby som to vedel. Určite to nieje také jednoduché a free verzia Gamemaker-u nepodporuje tieto spojenia.
Chcel by som použiť tú šifru, ale neviem ako to napísať do kódu. (je potrebná ak diakritika )
Koukni do příslušné sekce v algoritmech: http://www.itnetwork.cz/…itmy/ostatni
JJ. Algoritmus je jednoduchý, ani v GML by neměl být problém.
Ďakujem, ale potrebujem aj diakritiku. Ako to dosiahnuť? Stačí nejako vylepšiť tu šifru?
Podle mě je blbost dělat to touhle šifrou, dělat to v GameMakeru a i vůbec něco šifrovat. Budou s tím jen problémy, ale to je tvoje věc. S diakritikou bude problém, ale když si uděláš vlastní seznam znaků abecedy (stačí string), tak to půjde.
Veď ty si to navrhol. Ja len potrebujem zabezpečiť súbor, aby sa dal čítať iba v Gamemakeru. Ale neviem ako.
Hmm, celý problém je v tom, že používáš prostě špatný nástroj. GM na tohle není určený a jakkoli to vyřešíš, tak to bude pracné a neohrabané. Třeba v .NET máš na tohle třídu, kterou jen zavoláš a to je celé. Pokud se otázky nemusí měnit, zabalil bych je do EXE, to GM umožňuje jednoduše a teoreticky by si nikdo nemusel všimnout, že to něco rozbaluje do tempu. Šifrování bych v tom vůbec nepsal.
Aj mňa to napadlo použiť EXE, ale to by bol problém vytvárať nové
otázky.
Ano, Gamemaker na to nieje určený.
Myslel som, že sa to jednoducho bude dať zabezpečiť. Ale Kit niečo
spomínal s prístupom admina. Možno, ak by sa to celé dalo napr. do zložky
"Program files", ktorá je kvôli bezpečnosti zablokovaná (okrem prístupu
admina), tak by nič netrebalo riešiť.
Myslím, že tam můžeš stejně, minimálně číst, pokud to není ve škole nějak extra zabezpečené. Ale za tu dobu co to tu řešíš bys to napsal znovu v C#, jen konstatuji.
To by se muselo spouštět pod jiným uživatelem, aby se to dalo ochránit. Podle mne je daleko schůdnější a praktičtější ta databáze, která běží pod jiným uživatelem nebo dokonce na jiném stroji. Jen to přístupové heslo bych v aplikaci trochu rozložil, aby nebylo tak snadno vyhledatelné.
Ja nie. Ty by si to zvládol za pár sekúnd, ale ja C# neovládam, pretože nemám dosť času a tejto diskusie sa venujem cez mobil. Chcem to vedieť, ale ak sa tomu budem venovať tak, aby som stíhal aj ostatné povinnosti, nenaučím sa to. A zanedbať všetko ostatné tiež nemôžem. Jednoducho potrebujem viac času. Len konštatujem
No jo, ale to je fakt problém.
Chceš programovat a neumíš to. Chceš se to naučit a nemáš čas.
Tady můžeš dostat radu, ale ostatní musíš udělat ty sám.
Nebo si to můžeš koupit. Když nabídneš 80Kč/hodinu práce,
lidi tady okolo ti to určitě napíšou i s věnováním.
Jinak bych to udělal tak, že bych místo ini použil dva soubory.
V jednom budou otázky, v druhém odpovědi. Proházím je mezi sebou.
Např. odpověď na otázku jedna bude padesátásedmá v druhém souboru.
Pořadí proházení můžeš udělat matematicky ( pokud se cítíš ) nebo
si napiš vzor ručně (57,6,18,9..) Vzorů může být víc a v editoru
otázek se zvolí jaký vzor je použit. Číslo vzoru bude znát tvůrce
otázek a jednoduše ho po zapnutí zadá. Tak nebudou soubory nikomu
na nic, pokud nebude vědět číslo vzoru.
Je to jednodušší než šifra a pokud ani na tohle nemáš čas, nech to
plavat.
Na světě je spousta zajímavějších věcí.
Tak to máš pravdu
Je to taký začarovaný kruh s tým časom, ale čo už.
Problém je v tom, že môj Gamemaker ani nepodporuje prácu napr. s databázami.
To je fajn nápad rozdeliť to na tie dve časti.
"...a pokud ani na tohle nemáš čas, nech to plavat." ...To už by som hádam
zvládol
Vyskúšam to dať do "Program files" v škole a uvidím, ako to bude fungovať.
Potom jednoducho by som vložil odkaz na program a je to.
Ale skúsim to aj spraviť tak, ako vravíš.
Ďakujem
Ano. Hneď ako to dokončím, tak to opustím. Nemá to zmysel. Gamemaker je skvelý na jednoduché 2D hry, ale keď už treba niečo zložitejšie, nedokáže nič.
Bude to pre mňa náročné prebúrať sa základmi C# a určite to potrvá, kým niečo poriadne vytvorím. Tento týždeň mi ale asi nezostane času na nič :/
Game Maker byl stvořen na jednoduché hry.
Ne, že by v něm nešlo víc, ale není to dobrý nápad pro ty, kdo
začínají programovat.
Něco jako tohle: Kladivem můžu provozovat hudbu, ale je snazší
s ním prostě jen zatloukat hřebíky. Kladivo je na zatloukání skvělé,
protože je k tomu stavěné.
Tak to je až príliš jednoduchý príklad
Ano, ja si to uvedomujem, ale ak by som nenašiel Gamemaker, nešiel by som asi
ani tento web.
Gamemaker mi pripadá ako droga. Keď začneš, nevieš prestať
To vďaka svojej jednoduchosti. Tým sa ale stáva aj zložitým, ak chceš
niečo konkrétne.
Já jsem k tomu přišel z druhé strany. Nejprve jsem programoval, ale
vadilo
mi, že vytvořené věci prostě nevypadají dobře.
Mohou být sice neskutečně sofistikované, ale NENÍ TO VIDĚT. Navíc mě
baví
tvořit hry a to je šílená práce v jakémkoli jazyce.
Game Maker mi dává rámec, který přesně definuje, kdy se zábava mění v
dřinu.
Když něco tvořím a začne to vypadat složitě, začnu obvykle později
znovu.
Nechávám si jen jednoduchá řešení. I u složitých problémů.
Zobrazeno 37 zpráv z 37.