Vydělávej až 160.000 Kč měsíčně! Akreditované rekvalifikační kurzy s garancí práce od 0 Kč. Více informací.
Hledáme nové posily do ITnetwork týmu. Podívej se na volné pozice a přidej se do nejagilnější firmy na trhu - Více informací.
Avatar

Tvůrce
Avatar
:11.11.2011 17:51

Zdravím,
mám taková problém;
Dělám 2d hru kombinovanou s 2D (menu) a 3D (hra). A co se nestalo, udělal jsem do ní zvuk, který klasicky ukládám jako Wav, jenomže má přes 300Mb a Game maker mi ho nezvládl. Tak jsem to exportoval jako Ogg, ale to Game maker neumí. Pak jsem zkusil poslendí možnost - Mp3. Mp3 nejsou paměťově náročné a Game maker je zvládne, a po importu se použije automaticky možnost "Use multimedia player". Tak jsem nastavil:
Game start - if sound music play not
- play sound music

1. je samozřejmě menu. Takže jsem to spustil a hudba v pohodě hrála. Ale problém nastal po stisknutí PLAY :X
Zvuk přestal :[ hrát!
Tak jsem na herním levelu nastavil:
Room start - play sound music
Což je logické, že nefungovalo :@ .
Tak jsem si říkal: Když je to 3d hra, asi by to měl být i 3d zvuk, tak jsem napsal skript:

sound 3D options
check
if sound_play(mu­sic_snd)
sound_stop(mu­sic_snd);
end check
start 3D
d3d_start();
Run 3D sound
sound_3d_set_sou­nd_position(mu­sic_snd,x,y,0);
sound_3d_set_sou­nd_distance(mu­sic_snd,0,0);
sound_3d_set_sou­nd_velocity(mu­sic_snd,x,y,0);
end of runing
asi pár chyb :(
ale nic se nevyřešilo.
Nevíte někdo, co s tím??

 
Odpovědět
11.11.2011 17:51
Avatar
David Hartinger
Vlastník
Avatar
Odpovídá na
David Hartinger:11.11.2011 22:42

Nejsem si jist, jestli chápete pojem 3D zvuk, to znamená, že je slyšet jen někde v prostoru a má případě charakter pohybujícího se předmětu atd, ve vašem kódu je minimálně špatně nastavení distance od 0 do 0, to podle mně zvuk být slyšet ani nemůže.

Vytvořte si objekt pro přehrání zvuku, umístěte ho do místnosti a k přehrání použijte normální ikonku, to musí fungovat na 100%.

Nahoru Odpovědět
11.11.2011 22:42
You are the greatest project you will ever work on.
Avatar

Tvůrce
Avatar
Odpovídá na David Hartinger
:12.11.2011 10:14

Myslíte, abych vytvořil zvlášť objekt s Create; A skriptem: Play_sound(mu­sic_snd)? to asi nebude fungovat...
Ta vzdálenost 3d zvuku mi také nepřijde, že by to vyřešila.
sound_3d_set_sou­nd_distance(mu­sic_snd,-10000,10000) - nefunguje, to je jasné.
Nebo myslíte, abych vytvořil samostatný 3D objekt, který by fungoval jako přehrávač hudby?
Nebo obyčejný objekt s nějakým jiným skriptem?
Pokud ano, jak by vypadal?

 
Nahoru Odpovědět
12.11.2011 10:14
Avatar
David Hartinger
Vlastník
Avatar
Odpovídá na
David Hartinger:12.11.2011 10:50

Distance je pak samozřejmě od 0 do 100000 třeba, nevím, jak by GM chápal ta záporná čísla. Když přehráváte jen hudbu, tak na to nepotřebujete 3D zvuk, již jsem psal, že ten je na něco jiného. Je určen pro zvuk, který vydává nějaký pohybující se objekt v místnosti.

Už jsem to psal výše - vytvořte si objekt, do create události vložte ikonku playsound a to musí na 100% fungovat, když dáte objekt do té místnosti, kde se má zvuk přehrát.

Nahoru Odpovědět
12.11.2011 10:50
You are the greatest project you will ever work on.
Avatar

Tvůrce
Avatar
Odpovídá na David Hartinger
:12.11.2011 11:00

Zdravím, udělal jsem to přesně tak jak jste řekl:
Do menu:
Game start: Play sound music_snd
Room end: Stop playing music_snd
Vytvořil jsem si pak objekt "object48", do kterého jsem dal:
Create: Play sound music_snd, looping=false, zkusil jsem i true, ale smyčkou to asi není.

Následně jsem spustil hru:
Menu: Hudba hraje. Dám play, spustí se 3D a ticho. Nic to nevyřešilo. :o Nemáte jiný nápad?

 
Nahoru Odpovědět
12.11.2011 11:00
Avatar
David Hartinger
Vlastník
Avatar
Odpovídá na
David Hartinger:12.11.2011 13:04

Jsem si jist, že příkazy v GM fungují :) Umístil jste object48 do té místnosti, která se při kliknutí na Play přepne?

EDIT: Možná by bylo lepší, kdybyste projekt nahrál na nějaké úložiště a poslal sem link.

Nahoru Odpovědět
12.11.2011 13:04
You are the greatest project you will ever work on.
Avatar

Tvůrce
Avatar
:13.11.2011 13:27

Ano, umístil, proto je divné, že to nefunguje. Zkusím ještě pár věcí, pokud by to nevyšlo, pošlu vám to.

 
Nahoru Odpovědět
13.11.2011 13:27
Avatar

Tvůrce
Avatar
:13.11.2011 13:30

Problém vyřešen!!!

Byla to moje chyba, omlouvám se, že jsem vás tím obtěžoval. Do skriptu místnosti jsem asi před měsícem napsal sound_stop_all(), což byla ta největší hloupost, co jsem kdy udělal, a zapomněl jsem na to. Jinak díky, že jste mi věnoval čas. :[

 
Nahoru Odpovědět
13.11.2011 13:30
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 8 zpráv z 8.