Vydělávej až 160.000 Kč měsíčně! Akreditované rekvalifikační kurzy s garancí práce od 0 Kč. Více informací.
Hledáme nové posily do ITnetwork týmu. Podívej se na volné pozice a přidej se do nejagilnější firmy na trhu - Více informací.

Základní akce pomocí GML kódu - Hlavní sada 1 (Main1)

Objects (objekty)

GameMaker - GML 'Create Instance'

instance_create(x,y,object0);//zadáním x a y vytvoříte objekt na relativních souřadnicích

GameMaker - GML 'Create Moving'

//není, ale můžete použít následující kód
ID=instance_create(x,y,object1);
with(ID)motion_set(směr,rychlost);

GameMaker - GML ’Create Random’

instance_create(x,y,choose(object0,object1,object2,object3));//object0 atd.. jsou názvy objektů. ikonky umí pouze 4 ale s příkazem choose máte možnost využít až 16 objektů

GameMaker - GML 'Change Instance'

instance_change(obj,perf);//perf(1 nebo 0) -> zda se mají nebo nemají provést eventy create a destroy

GameMaker - GML 'Destroy Instance’

instance_destroy();

GameMaker - GML 'Destroy at Position'

position_destroy(x,y);

Sprite Section

GameMaker - GML 'Change Sprite'

sprite_index=sprite0;

GameMaker - GML 'Transform Sprite'

image_xscale=hodnota;//horizontální škálování spritu
image_yscale=hodnota;//vertikální škálování spritu
image_angle=hodnota;//natočení spritu
image_xscale=-1;//zrcadlení spritu horizontálně -> celý kód
image_yscale=-1;//zrcadlení spritu vertikálně -> celý kód

GameMaker - GML 'Color Sprite'

image_blend=barva;
image_alpha=hodnota;//od 0 do 1 (1 -> neprůhledný)

Sounds (zvuky)

GameMaker - GML 'Play Sound'

sound_play(zvuk);//přehraje vybraný zvuk jednou
sound_loop(zvuk);//přehrává vybraný zvuk stále dokola

GameMaker - GML 'Stop Sound'

sound_stop(index);//Zastavý přehrávání vybraného zvuku. Pokud je spuštěn vícekrát, všechny jeho instance budou zastaveny.

GameMaker - GML 'Check Sound'

if sound_isplaying(zvuk)=true{
// akce
}

Rooms (místnosti)

//pokud chcete používat přechody nejprve zavolejte následující příkaz. Typy přechodů naleznete v dodatku pod článkem

transition_kind=hodnota;

GameMaker - GML 'Previous Room'

room_goto_previous();

GameMaker - GML 'Next Room'

room_goto_next();

GameMaker - GML 'Restart Room'

room_restart();

GameMaker - GML 'Different Room'

room_goto(room);

GameMaker - GML 'Check Previous'

if room_previous(room)<>-1 then {
// akce
}
//'room' je konstanta pro současnou místnost -> celý kód

GameMaker - GML 'Check Next'

if room_next(room)<>-1 then {
// akce
}
//'room' je konstanta pro současnou místnost -> celý kód

 

Všechny články v sekci
GameMaker - GML
Článek pro vás napsal David Jančík
Avatar
Uživatelské hodnocení:
6 hlasů
Autor je vášnivý programátor. Nezná slovo "nelze", nebojí se zkoušet nepoznané a pronikat do nových technologií.
Aktivity