Úvod do ikonek - Skóre, životy a zdraví (Score actions)
V mnoha hrách má hráč nějaké skóre, také životy a zdraví jsou jedny z často používaných ve hrách. Následující akce vám přesně tohle pomohou nastavit.
Set score (nastavení skóre)
GM má vestavěný mechanizmus skóre. Pokud bude skóre použito, zobrazí se jako název okna. Můžete toto nastavení změnit pomocí score caption. Zde pouze nastavíte hodnotu skóre. A pokud budete chtít skóre přičítat, nezapoměňte zaškrtnout relative.
Test score (otestuj score)
Zjištění hodnoty skóre. Vhodné pokud při dosažení nějaké výše chcete přidávat bonus nebo život.
Draw score (vykresli skóre)
Vykreslí hodnotu skóre na zadaných souřadnicích. Při zaškrtnutí relative budou souřadnice brány vzhledem k instanci.
Show highscore (zobraz listinu nejlepších)
Zobrazí výsledkovou tabulku. Můžete si nastavit barvičky, pozadí, font
face... Tyto údaje se ukládají. Pokud hru spustíte později údaje tam
stále budou. Pro vyčištění použijte příkaz popsaný níže.
Ve verzi GM:Studio byla ikonka odstraněna
Clear hightscore (vymazat listinu nejlepších)
Smaže dosavadní výsledky všech hráčů.
Set lives (nastavit život)
Další zabudovaný systém, tentokrát na životy. Nastavíte si počet životů a pomocí této akce jej pak můžete měnit se zaškrtnutým políčkem relative. Pokud je počet životů menší než 0, provede se event No more lives
Test lives (otestuj životy)
Zjištění počtu životů.
Draw lives
Vykreslí na zadaných souřadnicích počet životů. Relative zadané souřadnice přičte k souřadnicím instance.
Draw life images
Vykreslí počet životů pomocí obrázků. Zadáte souřadnice a sprite, který bude zastupovat počet životů. Tato akce může být použita pouze v drawing eventu.
Set health (nastavit zdraví)
Další z vnořených mechanizmů, tentokrát na život. Hodnota 100 je maximum a 0 je minimum. Pokud dosáhne health hodnoty 0 provede se event no more health. Pomocí relative můžete zdraví přidávat nebo ubírat.
Test health (otestuj zdraví)
Kontrola hodnoty zdraví.
Draw health
Vykreslí hodnotu zdraví pomocí obdélníčku, kterému nastavíte počáteční a koncové souřadnice, barvu rámečku a přechodnou barvu. První třeba zelená (max. zdraví) koncová červená (min. zdraví).
Score caption (skóre jako nadpis okna)
Jako nadpis okna je použit většinou název roomu a je zobrazeno skóre. Zde si můžete nastavit zobrazení životů, zdraví, skóre a změnit jim popisek. (pozn. nepodporuje českou diakritiku).