Diskuze: C || (2Dengine(C) && (Lua || Python)) || LÖVE || Pygame
Člen
Zobrazeno 14 zpráv z 14.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
Ahoj, jaký máš důvod to psát v C? Myslím, že rychlost na tohle zrovna nepotřebuješ. Uvažoval jsi nad tím, že bys to napsat celé v Pythonu? V něm můžeš také volat C, pokud potřebuješ. Popř. bys to mohl přepsat do vyššího jazyku. Pokud to není nutné, tak bych C na hru nepoužíval. Když máš něco jednoduchého, tak výkonu to moc nepoznáš, ale budeš mít rychlejší vývoj. Můžeš třeba zkusit C# a nějakou knihovnu. PyGame je postavené na SDL, ale celkově mi to přijde už zastaralé.
Taky se priklanim k vyssimu jazyku, pokud nemas na vyvoj takove strategie cely tym a chces ji nekdy dokoncit, tak takovy C# by byla asi optimalni volba. Pokud ti nevyhovuje Unity, protoze pro nekoho je moc "klikaci", je tady furt MonoGame
Za mě taky C#, momentálně patří mezi nejrozšířenější jazyky (=lehce se googlí odpovědi na případný problémy), rychlostí se blíží k C++, díky LINQ můžeš i celkem složité operace zapsat jednoduše, efektivita vývoje v něm se s C++ nedá srovnávat - nemusíš psát hlavičkový soubory, nestane se ti, že půl dne hledáš zdroj nějakýho acces violation + ten LINQ.
Knihoven/frameworků/enginů je pro C# spousta (od DirectX wrapperu
SharpDX, přes Monogame až po Unity/Unreal Engine) a na zvuky můžeš použít
třeba FMOD wrapper, kterej se používá v AAA hrách.
Navíc případný uživatelský skriptování můžeš taky dělat v C#, kterej
je možný kompilovat na každým stroji, kde je .NET.
Engine je v podstatě knihovna, která je schopná samostatně běžet, ale ono to ani nějak jednoznačně určit nejde
No v C jsem začal, ale psal jsem to nepřehledně takže je to prakticky
nepoužitelné, proto začínám znovu. No nad čistým Pythonem jsem
uvažoval.
Důvody, pro C:
Vzhledem k více nápadům na tahové 2D hry bych nějaký základ psaný v C
využil vícekrát.
C byl první jazyk který jsem se naučil a strávil jsem s ním asi nejvíce
času. C# neumím a je mi nesympatické, což je celkem irelevantní.
Rád bych zkusil vytvořit něco kde spolupracují 2 jazyky a naučit se něco
nového. Ale nejsem si úplně jistý co přenechat Céčku a co
naskriptovat.
(Zapomněl jsem na odpovědět :/)
V tom pripade, kdyz uz se chces "zabit" Céčkem, tak uz je jedno, jestli k tomu pridas Python nebo Lua stejne dle me dojdes do faze, kdy si reknes, ze je cas prejit na modernejsi jazyk
Tak princip tý hry není tak složitý, v textový podobě ta hra fungovala
na 1. Ale neměl jsem to v grafický podobě a
dost věcí chybělo dodělat: ukládání, načítání, víc jednotek,
scénáře, hudba, nějaký výzkum jednotek.
No a třeba ty scénáře je zbytečný dělat v C když to jde snáž v
nějakém scriptovacím jazyku.
To mas pravdu, ani te od toho nechci odradit. Jen si proste myslim, ze tim C si zrovna pri vyvoji her jen hazes klacky pod nohy ... kdyz bych se rozmyslel ja, sel bych asi spis do Lua (viz. World of Warcraft, GTA San Andreas Multiplayer apod.)
Jestli máš na mysli módování, tak GTA SA:MP se móduje v Pawn (tím jsem se svého času zabýval a je to značně nezáživné ) a Multi Theft Auto v Lua. No tak asi použiju Lua a uvidím . V tom případě co by měl takový 2D engine umět a co už ne?
Ah, jo myslel sem MTA ... uz je to par let Jinak co je nejhlavnejsi asi zhrnuji zde: http://gamedev.stackexchange.com/a/31039 ... ale to uz asi vis. Kazdopadne, byt tebou kaslu na psani enginu a venuji se primarne vyvoji ciste te hry viz. http://www.geometrian.com/…es/index.php
V tom případě jak si stojí LÖVE? Složitější nebo jednoduší jak C#?
Porovnavas framework a jazyk ... LÖVE je framework, ktery stoji na LUA. Jinak jsem ho v praxi snad jeste ani nevidel
Špatně jsem se vyjádřil. Tak Lua nebo C#, LÖVE .NET Framework?
Jak jiz nekdo psal vyse .... o C# uz je toho spousta napsano, neni slozity na pochopeni a komunita okolo napr. MonoGame je nemala. Oproti tomu LUA a LÖVE uz na tom tak dobre neni :/
Zobrazeno 14 zpráv z 14.