Diskuze: Machr na GameMaker - Malování

Ostatní jazyky GameMaker GameMaker Machr na GameMaker - Malování

Aktivity (1)
Avatar
Zdeněk Pavlátka
Tým ITnetwork
Avatar
Zdeněk Pavlátka:20.4.2015 20:02

Je tu dlouho žádaný machr na GM :)

GameMaker je sice primárně určen k tvorbě her, ale dá se v něm vytvořit spousta jiných skvělých věcí. Vaším úkolem bude vytvořit jednoduché malování. Musí v něm být možné načítat obrázky (a samozřejmě tvořit nové), upravovat je a ukládat. Z úprav by tam měla být tužka, různě tlusté štětce a základní tvary (obdélník, elipsa). Hodnotit budu jak funkčnost, tak kód.

Pozn.: snažte se používat co nejméně ikonek, budou za to plusové body

Pozn. 2: placky za GM nemám, vítěz si bude muset vybrat jinou (leda že by je David Čápka pořídil)

Pro jakékoli dotazy je dost místa v komentářích.

Čas si dáme do neděle 26.4.2015 do 24:00.

Kompletní pravidla soutěží: http://www.itnetwork.cz/…outezi-machr

Odpovědět  +5 20.4.2015 20:02
Kolik jazyků umíš, tolikrát jsi programátor.
Avatar
Dimus
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Zdeněk Pavlátka
Dimus:20.4.2015 20:27

Když je Construct skoro to samé, můžu to zkusit v něm?

Nahoru Odpovědět  -1 20.4.2015 20:27
Oheň je přítel, ne sluha! | Mezi pyromanií a pyromancií je zásadní rozdíl. Kdo ho nezná, nepatří ani do jedné skupiny.
Avatar
Zdeněk Pavlátka
Tým ITnetwork
Avatar
Nahoru Odpovědět  +3 20.4.2015 20:54
Kolik jazyků umíš, tolikrát jsi programátor.
Avatar
Neaktivní uživatel:21.4.2015 10:33

Potvrzuji účast :)

Nahoru Odpovědět 21.4.2015 10:33
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Neaktivní uživatel:21.4.2015 10:35

Ještě dva dotazy:

  1. V názvu je GM, ale předpokládám, že GMS není problém.
  2. Použití .dll knihoven taktéž není problém?
Nahoru Odpovědět 21.4.2015 10:35
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
TomBen
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Neaktivní uživatel
TomBen:21.4.2015 13:55

Ale tohle je zajímavé. 8-)
Game Maker Studio se bez DLL na takový úkol prakticky vůbec nehodí, ale pokud se DLL povolí, tak zas od určitého procenta kódu to přestává být Machr na GM a taky je otázka, jestli půjde o vlastní nebo DLL z netu, že?

Nahoru Odpovědět 21.4.2015 13:55
Za posledních 200 miliónů let se nic zvláštního nestalo, akorát dinosauři vymřeli a opice se naučily programovat.
Avatar
Odpovídá na TomBen
Neaktivní uživatel:21.4.2015 13:57

No já bych vsadil na grid.dll
Pavlátka stejně psal, že placky na GM nejsou tak si můžeme vybrat placku na C++ ;)

Ps: Účastníš se taky?

Nahoru Odpovědět 21.4.2015 13:57
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
TomBen
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Neaktivní uživatel
TomBen:21.4.2015 14:19

Nezúčastním. Ze zmíněného časového rozsahu bych tomu nechtěl věnovat víc než půlden. Ne, že bych za půlden nenapsal malovátko, ale bylo by fádní a slabé. Určitě by mě taková práce netěšila.

Editováno 21.4.2015 14:21
Nahoru Odpovědět  +2 21.4.2015 14:19
Za posledních 200 miliónů let se nic zvláštního nestalo, akorát dinosauři vymřeli a opice se naučily programovat.
Avatar
Zdeněk Pavlátka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Neaktivní uživatel
Zdeněk Pavlátka:21.4.2015 16:07

Vlastní dll použít můžeš, GMS problém není.

Nahoru Odpovědět  +1 21.4.2015 16:07
Kolik jazyků umíš, tolikrát jsi programátor.
Avatar
Odpovídá na Zdeněk Pavlátka
Neaktivní uživatel:21.4.2015 16:26

Dobře, děkuji za rychlou odpověď.

Nahoru Odpovědět 21.4.2015 16:26
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Lukáš Hornych
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Zdeněk Pavlátka
Lukáš Hornych:21.4.2015 22:47

Vzhledem k tomu, že je to machr na GM neměl by kód být 100% v GM? Já teda DLL nepoužívám takže nevím jak moc můžou zasáhnout do kódu, ale i tak to něco přidá.

Editováno 21.4.2015 22:47
 
Nahoru Odpovědět 21.4.2015 22:47
Avatar
Odpovídá na Lukáš Hornych
Neaktivní uživatel:22.4.2015 0:17

No tak .dll knihovny naprosto mohou změnit a posunout hranice GM, pokud ovládáš C++ / C, můžeš si sepsat Knihovnu vlastní. Já už mám svojí skoro sepsanou, chybí mi jen dopsat podporu 3d polí v GM, abych je nemusel konvertovat vnitřně :)

Nahoru Odpovědět 22.4.2015 0:17
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Odpovídá na Zdeněk Pavlátka
Neaktivní uživatel:22.4.2015 1:10

Mimochodem, úloha je bez .dll knihoven IMHO (možná se pletu) v GM8 neřešitelná (ukládání a načítání). V GMS řešení existuje.

Nahoru Odpovědět 22.4.2015 1:10
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Neaktivní uživatel:22.4.2015 4:57

No, blížím se ke konci. Podařilo se mi spatlat něco, co se tváří jako malování.
Funkce:

Výběr barvy z plné palety, dynamická velikost štětců, natavení alfa kanálu (aditivní míchání barev), různé barvy štětců a pozadí, ukládání a načítání, různé druhy nástrojů (právě implementuji). Taktéž jsem dokončil svojí "jednoduchou" cpp knihovnu pro podporu nástrojů jako "výplň". Plánuji ještě přidat nějaké filtry a efekty s obrázkem, každopádně potěšte se screenem:

Editováno 22.4.2015 4:57
Nahoru Odpovědět  +2 22.4.2015 4:57
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Zdeněk Pavlátka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Neaktivní uživatel
Zdeněk Pavlátka:22.4.2015 9:23

Bez dll to není žádný problém GM umí načítat a ukládat obrázky (Nevím jaké formáty přesně, pracoval jsem jen s png). Už jsem s tím několikrát pracoval.

A mimochodem, výtvory s dll budu hodnotit přísněji.

Nahoru Odpovědět 22.4.2015 9:23
Kolik jazyků umíš, tolikrát jsi programátor.
Avatar
Odpovídá na Zdeněk Pavlátka
Neaktivní uživatel:22.4.2015 10:09

To ano, ale v GM8 nemám přístup k application_sur­face(), tedy bych při ukládání vždy ukládal jen poslední vrstvu, neměl bych je jak sjednotit. Samozřejmě vím, že se dají ukládat a načítat obrázky, problémem je následné přidání načteného do existujícího surface.

Vše uvedené je IMHO, s reálnou možností, že se pletu.

PS: Psal jsi, že použití vlastních knihoven by neměl být problém, proč to bereš jako mínus a ne plus? Já ji tam samozřejmě nemusím dávat, (ale tu plechovku asi neudělám), navíc toto nebylo v původní odpovědi na mojí otázku řečeno...
Přijde mi škoda tří hodin času, věnovaných psaní knihovny v C++...

Editováno 22.4.2015 10:13
Nahoru Odpovědět 22.4.2015 10:09
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Zdeněk Pavlátka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Neaktivní uživatel
Zdeněk Pavlátka:22.4.2015 10:31
  1. Přidat obrazek do surface: co takhle ho tam vykreslit?
  2. Proč je to mínus? Je to machr na GM, ne na C/C++. Ale pokud jí použiješ např. na výplň (plechovku), což by v GM byl asi problém (co se týče výkonu), mínus to nebude.
Nahoru Odpovědět 22.4.2015 10:31
Kolik jazyků umíš, tolikrát jsi programátor.
Avatar
Odpovídá na Zdeněk Pavlátka
Neaktivní uživatel:22.4.2015 10:44

No tak od toho účelu ji tam mám, psal jsem doslovně:

"Taktéž jsem dokončil svojí "jednoduchou" cpp knihovnu pro podporu nástrojů jako "výplň". "

No tak jsem rád, že se vše vyjasnilo.

Nahoru Odpovědět 22.4.2015 10:44
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Zdeněk Pavlátka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Neaktivní uživatel
Zdeněk Pavlátka:22.4.2015 11:02

Jo a GM8 obsahuje funkci na uložení libovolné části okna do souboru (jako obrázek).

Nahoru Odpovědět 22.4.2015 11:02
Kolik jazyků umíš, tolikrát jsi programátor.
Avatar
Odpovídá na Zdeněk Pavlátka
Neaktivní uživatel:22.4.2015 11:36

Ano, to vím.

PS: GMS taky, stačí modifikovat:

screen_save();
Editováno 22.4.2015 11:37
Nahoru Odpovědět 22.4.2015 11:36
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Neaktivní uživatel:22.4.2015 17:59

Nemohl jsem si pomoci a musím Vám ukázat tuto fotku z vývoje.
Made my day.

Moje "aplikace" nově obsahuje možnost kreslit velmi jednoduché "3d tělesa", na screenu je asi nejpraktičtější využití:

Nahoru Odpovědět 22.4.2015 17:59
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Jiří Gracík
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Neaktivní uživatel
Jiří Gracík:22.4.2015 19:05

Kde je to 3D těleso :D?

Nahoru Odpovědět 22.4.2015 19:05
Creating websites is awesome till you see the result in another browser ...
Avatar
Odpovídá na Jiří Gracík
Neaktivní uživatel:22.4.2015 19:16

No to je ten kruh uprostřed...
berte to s nadsázkou, nechci vyvinout další fádní malování.

Pro Pavlátka:

Použití poněkud explicitního slovníku není problém?
Pro oživení atmosféry...

Nahoru Odpovědět 22.4.2015 19:16
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Zdeněk Pavlátka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Neaktivní uživatel
Zdeněk Pavlátka:22.4.2015 19:21

Co myslíš explicitním slovníkem?

Nahoru Odpovědět 22.4.2015 19:21
Kolik jazyků umíš, tolikrát jsi programátor.
Avatar
Odpovídá na Zdeněk Pavlátka
Neaktivní uživatel:22.4.2015 19:30

Konkrétně výrazy lidově označující genitálie (v omezené a snad vtipné míře),
dále pixel-art obrázky s podobnou tématikou (nezobrazují lidi, ani jiné, pouze takzvaný "dickbutt")

Přišel mi zajímavý nápad vytvoření "malování prostého lidu".

Nahoru Odpovědět 22.4.2015 19:30
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Odpovídá na Zdeněk Pavlátka
Neaktivní uživatel:22.4.2015 19:31

samozřejmě pokud Ti to nebude připadat dostatečně korektní a v souladu s pravidly, budu to plně akceptovat.

Nahoru Odpovědět 22.4.2015 19:31
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Zdeněk Pavlátka
Tým ITnetwork
Avatar
Nahoru Odpovědět 22.4.2015 19:37
Kolik jazyků umíš, tolikrát jsi programátor.
Avatar
Davemal
Člen
Avatar
Davemal:22.4.2015 22:08

Zrovna takový špatný termín :( .

 
Nahoru Odpovědět 22.4.2015 22:08
Avatar
Druid
Redaktor
Avatar
Druid:22.4.2015 22:39

Tak jsem taky něco začal. Ale mám problém s tím jak řešit ukládání. Protože Studio jede sandboxově, všechny soubory samy lezou do appdata.

Nahoru Odpovědět 22.4.2015 22:39
Život je tak trapný bože, jak uprdnutí do soulože.
Avatar
Zdeněk Pavlátka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Druid
Zdeněk Pavlátka:23.4.2015 16:32

Je tam funkce get_save_filename pro zobrazení formuláře na výběr lokace - http://docs.yoyogames.com/…ilename.html

Nahoru Odpovědět  +2 23.4.2015 16:32
Kolik jazyků umíš, tolikrát jsi programátor.
Avatar
Druid
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Zdeněk Pavlátka
Druid:23.4.2015 16:36

To je... Velice užitečná informace! Dík zlato.

Nahoru Odpovědět 23.4.2015 16:36
Život je tak trapný bože, jak uprdnutí do soulože.
Avatar
Odpovídá na Druid
Neaktivní uživatel:23.4.2015 17:12

Ale nefunguje...

Ozkoušeno, už včera...

Nahoru Odpovědět 23.4.2015 17:12
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Druid
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Neaktivní uživatel
Druid:23.4.2015 17:16

Tak to asi děláš něco špatně. Mě to funguje celkem dobře.

Nahoru Odpovědět 23.4.2015 17:16
Život je tak trapný bože, jak uprdnutí do soulože.
Avatar
Zdeněk Pavlátka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Neaktivní uživatel
Zdeněk Pavlátka:23.4.2015 17:27

Mě vždy fungovala, jak v GM8, tak v GMS.

Nahoru Odpovědět 23.4.2015 17:27
Kolik jazyků umíš, tolikrát jsi programátor.
Avatar
Odpovídá na Druid
Neaktivní uživatel:23.4.2015 17:47

Hm.. mě asi ne a dělám to dobře, dokud s tím ukládám/načítám z sandboxu jede mi to.

Nahoru Odpovědět 23.4.2015 17:47
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Zdeněk Pavlátka
Tým ITnetwork
Avatar
Nahoru Odpovědět 23.4.2015 17:49
Kolik jazyků umíš, tolikrát jsi programátor.
Avatar
Neaktivní uživatel:23.4.2015 17:56

Win 8.1

Nahoru Odpovědět 23.4.2015 17:56
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Druid
Redaktor
Avatar
Druid:23.4.2015 18:03

Nevím zda to dodělám, ale prozatím už mám ukládání i nahrávání i kreslení obrázků... http://puu.sh/…3c338fc9.png Jedinné co chybí jsou typy štětců a gui.

Zatím to pohání 1 objekt, 2 skripty (co nejsou potřeba, ale je hezčí mít místo deseti řádků jen " save_image(); " :D a jedno defaultní prázdné pozadí. Jedu bez DLL a neplánuji je použít (mimo jiné proto, že to neumím :D)

Nahoru Odpovědět  +1 23.4.2015 18:03
Život je tak trapný bože, jak uprdnutí do soulože.
Avatar
Zdeněk Pavlátka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Neaktivní uživatel
Zdeněk Pavlátka:23.4.2015 18:06

Ty mam taky... Tak to nevim, čim by to mohlo bejt. Pošli mi do PM kód s tím get_save_filename.

Nahoru Odpovědět 23.4.2015 18:06
Kolik jazyků umíš, tolikrát jsi programátor.
Avatar
Odpovídá na Druid
Neaktivní uživatel:23.4.2015 18:16

já jsem se v rámci solidarity rozhodl svoje (i když hotové :( ) .dll nepoužít.
Nechci tady vzbudit debatu jestli je to fair play, atd...

Ps: V co nejbližší po vyhodnocení sem přidám zdroják svého řešení.
Nechť je mé malování open-source. :)

Editováno 23.4.2015 18:20
Nahoru Odpovědět 23.4.2015 18:16
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Odpovídá na Druid
Neaktivní uživatel:23.4.2015 18:27

Jinak to moje pohání taktéž jeden objekt, jen skripty už mám 4 a asi jich bude více.

Nahoru Odpovědět 23.4.2015 18:27
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Druid
Redaktor
Avatar
Druid:23.4.2015 21:34

Hahaha! Tak barvy mám taky pořešený! http://puu.sh/…dc7759fb.png

Nahoru Odpovědět 23.4.2015 21:34
Život je tak trapný bože, jak uprdnutí do soulože.
Avatar
Druid
Redaktor
Avatar
Druid:24.4.2015 15:17

Hm, to tu docela spamuju co? :D Ale už finišuju. Dal jsem tomu jen pár hodinek tak nečekejte kdoví co.

http://puu.sh/…f780cf3c.png

Nahoru Odpovědět 24.4.2015 15:17
Život je tak trapný bože, jak uprdnutí do soulože.
Avatar
Druid
Redaktor
Avatar
Druid:24.4.2015 17:29

Tak mám hotovo! Stahtujte zde http://www.games.drujduv.net/Druid.zip

Nahoru Odpovědět 24.4.2015 17:29
Život je tak trapný bože, jak uprdnutí do soulože.
Avatar
Odpovídá na Druid
Neaktivní uživatel:24.4.2015 18:28

Tak odzkoušeno na mém pc a nefunguje ukládání/načítání, po nakouknutí do zdrojáku zjištěno, že je syntax správná.
Edit: Mám win 8 ne 8.1 ... nedávno jsem prováděl továr a když jsem sem psal neuvědomil jsem si to. Tzn. na win 8 nefunkční. Chyba čistě na straně GMS.

Nahoru Odpovědět 24.4.2015 18:28
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Neaktivní uživatel:24.4.2015 18:39

Tak další screen na mojí aktuální verzi:
Funkce jsou snad patrné ze screenu

Nahoru Odpovědět 24.4.2015 18:39
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
TomBen
Redaktor
Avatar
TomBen:24.4.2015 19:49

Oboje zatím vypadá dost bídně, pánové. :`

Druidovo kreslidlo vypadá, že by mohlo být hezky rozvržené, kdyby se mi vešlo na obrazovku notebooku ( kousíček chybí ). Jinak je stejně vždycky lepší fullscreen painting s minimalistickou lištou nebo ideálně zcela zajížděcí tools. Líbí se mi jednoduchá, ale výstižná ikona ( pokud je to druidova práce... ). Nástroje jsou ovšem úplná nouze. Program neumí průhlednost, undo ani o 1 krok, selekci a práci s ní, základní tranformace ( zrcadlo, otočení o 90 ), nic s barvami ( alespoň invert a BW mohly být ). O vrstách, kanálech, animaci, slušné barevné paletě, barevných prostorech ani nemluvím. Tužka má pevnou velikost, štětce neumí rozostřený okraj ( pouze sází fleky ). Tvarové nástroje se po použití vypnou - nesmysl.

Kocour sice ještě nemá hotovo, ale vypadá, že to bude podobně špatné.

PS: Přihlásil se kromě těch dvou ještě někdo?

Editováno 24.4.2015 19:50
Nahoru Odpovědět 24.4.2015 19:49
Za posledních 200 miliónů let se nic zvláštního nestalo, akorát dinosauři vymřeli a opice se naučily programovat.
Avatar
Lukáš Hornych
Redaktor
Avatar
Odpovídá na TomBen
Lukáš Hornych:24.4.2015 19:53

Já to zkouším.

 
Nahoru Odpovědět  +1 24.4.2015 19:53
Avatar
Odpovídá na TomBen
Neaktivní uživatel:24.4.2015 20:36

Tak snad aspoň tu barevnou paletu mám....

Nahoru Odpovědět 24.4.2015 20:36
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
TomBen
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Neaktivní uživatel
TomBen:24.4.2015 21:02

Měl bys tam mít vzorky. Myslíš, že někoho bude bavit furt jezdit po nějaké plošce? Ta je dobrá, když potřebuješ opravdu specifický odstín a to jen jednou. Většinou chceš mít pár dobrých barev po ruce. Barvy je pak dobré mít možnost přepnout z default na webové, tiskové, windowsí a custom.

Editováno 24.4.2015 21:03
Nahoru Odpovědět 24.4.2015 21:02
Za posledních 200 miliónů let se nic zvláštního nestalo, akorát dinosauři vymřeli a opice se naučily programovat.
Avatar
TomBen
Redaktor
Avatar
TomBen:24.4.2015 21:14

Taky je více než vhodné a extrémně snadné na vytvoření, nabrání barvy zpětně z obrazu. ( tzv. Kapátko )

Editováno 24.4.2015 21:14
Nahoru Odpovědět 24.4.2015 21:14
Za posledních 200 miliónů let se nic zvláštního nestalo, akorát dinosauři vymřeli a opice se naučily programovat.
Avatar
Neaktivní uživatel:24.4.2015 21:38

Ano, to už tam je :)

Nahoru Odpovědět 24.4.2015 21:38
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Druid
Redaktor
Avatar
Odpovídá na TomBen
Druid:24.4.2015 21:39

Dal jsem tomu jen pár hodinek přes den.Spíš než vážnou snahu vytvořit dokonalý kreslící program jsem to bral jako malé odpolední cvičení. Vracet se k tomu nehodlám protože mi tohle cvičení už dalo co mohlo. Naučil jsem se pár novejch technik který určitě v budoucnu využiju. Což je (alespoň myslím) cílem těchto minisoutěží. A co konkrétně jsem se naučil?

Když mrknete do zdrojáku, na těch 12 tlačítek bych kdysi použil 12 objektů, teď jsem použil jen 3. A funguje to dobře a z trochou úprav by se z toho dal udělat parádní skript na rychlá tlačítka. Stejně tak pole na vložení RGB. S inputem jsem se vždycky pral, ale teď myslím že to mám v malíku. A nejvíc jsem rád za objevení funkce na otevření souboru! O té jsem opravdu nevěděl a v budoucnu mi to hodně usnadní práci. (například při tvorbě level editoru a podobných věcí. A taky práce se surfaces! Na to jsem málem zapoměl :D Prostě mi to dalo moc.

A samotnýho by mě to nenapadlo, protože dělat zrovna v gm kreslící program je docela ptákovina :D

Editováno 24.4.2015 21:42
Nahoru Odpovědět 24.4.2015 21:39
Život je tak trapný bože, jak uprdnutí do soulože.
Avatar
TomBen
Redaktor
Avatar
TomBen:24.4.2015 21:45

Aby to nebylo špatně pochopeno - nechci nikoho do ničeho tlačit, ale přišlo mi, že do odevzdání je ještě dost času udělat nějaká ta vylepšení. Koneckonců to bude hodnotit Zdeněk Pavlátka a kdoví jaké priority zvolí. Prostě jsem chtěl vzbudit všechny spáče na vavřínech. :-)

Nahoru Odpovědět 24.4.2015 21:45
Za posledních 200 miliónů let se nic zvláštního nestalo, akorát dinosauři vymřeli a opice se naučily programovat.
Avatar
Neaktivní uživatel:24.4.2015 23:59

Tak se blížím ke konci.. tentokrát doopravdy ... snad ;)
Chybí mi poslední 4 nástroje, nějaké pokročilé editace mřížky, color-holdery, snad detaily v GUI a samozřejmě dokumentace kódu.

Přikládám screen, co všechno se už dá v malování zprznit (tentokrát maze-generator)

Nahoru Odpovědět 24.4.2015 23:59
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
TomBen
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Neaktivní uživatel
TomBen:25.4.2015 13:45

No vida. Mřížka je velice užitečná feature.
Edituj ji jako obdélník. ( RMB na ikonu přepne do kreslení fiktivního rectangle v ploše, který se použije jako základ mřížky )

Nahoru Odpovědět 25.4.2015 13:45
Za posledních 200 miliónů let se nic zvláštního nestalo, akorát dinosauři vymřeli a opice se naučily programovat.
Avatar
Odpovídá na TomBen
Neaktivní uživatel:25.4.2015 14:11

Malování dosáhlo dalšího stupně.
Chybí mi poslední nástroj, pracuji na color holderech.
Zaměřil jsem se také na detaily a vznikly vychytávky typu:
kreslení obdélníku z levého rohu vykreslí obdélník normálně, zato
kreslení z pravého rohu vykreslí čtverec s oblými rohy.

Nahoru Odpovědět 25.4.2015 14:11
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
TomBen
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Neaktivní uživatel
TomBen:25.4.2015 14:16

To je ovšem pro grafika nevýhodné. Občas správnou velikost trefíš jen z určité strany. Směr kreslení bych radši nechal svobodný.

Nahoru Odpovědět  +1 25.4.2015 14:16
Za posledních 200 miliónů let se nic zvláštního nestalo, akorát dinosauři vymřeli a opice se naučily programovat.
Avatar
Lukáš Hornych
Redaktor
Avatar
Lukáš Hornych:25.4.2015 17:00

Zkouší to někdo jiný něž mi 3?

 
Nahoru Odpovědět 25.4.2015 17:00
Avatar
Zdeněk Pavlátka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Lukáš Hornych
Zdeněk Pavlátka:25.4.2015 17:07

Zkoušim to taky, ale jako pořadatel se asi nemůžu účastnit :D :P

Nahoru Odpovědět 25.4.2015 17:07
Kolik jazyků umíš, tolikrát jsi programátor.
Avatar
Lukáš Hornych
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Zdeněk Pavlátka
Lukáš Hornych:25.4.2015 17:18

No tak jestli ty se nemůžeš účastnit a zkoušíme to jen 3 tak to je celkem o ničem.

 
Nahoru Odpovědět 25.4.2015 17:18
Avatar
IT Man
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Lukáš Hornych
IT Man:25.4.2015 17:20

Nechci dělat off topic, ale GM machry byly vždy, co jsem koukal, málo oblíbené. Ti 3 si myslím, že je nějaký průměr. U machrů, kde si můžeš vybrat jazyk, se účastní hodně lidí. ;)

Nahoru Odpovědět 25.4.2015 17:20
Cokoliv a kdokoliv může jednou uspět.
Avatar
Zdeněk Pavlátka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Lukáš Hornych
Zdeněk Pavlátka:25.4.2015 17:30

Přesně kvůli tomu nerad zadávám machry na GM... Vždycky mě všichni přesvědčují kolik lidí se zúčastní a pak tu není skoro nikdo. ;)

Nahoru Odpovědět  +2 25.4.2015 17:30
Kolik jazyků umíš, tolikrát jsi programátor.
Avatar
Zdeněk Pavlátka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na IT Man
Zdeněk Pavlátka:25.4.2015 17:34

3 je u GM výjimečně vysoký počet ;)

Nahoru Odpovědět  +1 25.4.2015 17:34
Kolik jazyků umíš, tolikrát jsi programátor.
Avatar
Odpovídá na Zdeněk Pavlátka
Neaktivní uživatel:25.4.2015 17:35

Shhh, bude to stát za to :`

Na obrázku: duální spray (pravé tlačítko: styl MS paint, levé nový super efekt)

PS: Lucky přihoď taky nějaký screen, nenapínej nás :)

Editováno 25.4.2015 17:36
Nahoru Odpovědět 25.4.2015 17:35
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Lukáš Hornych
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Neaktivní uživatel
Lukáš Hornych:25.4.2015 17:37

Teď se mě to celý nějak blbě uložilo takže musíš chvíli počkat něž to dám do kupy.

 
Nahoru Odpovědět 25.4.2015 17:37
Avatar
Lukáš Hornych
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Zdeněk Pavlátka
Lukáš Hornych:25.4.2015 17:39

No ale i tak by se mohli snažit i další.

 
Nahoru Odpovědět 25.4.2015 17:39
Avatar
Zdeněk Pavlátka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Lukáš Hornych
Zdeněk Pavlátka:25.4.2015 17:40

Mohli by... Ale nějak se jim asi nechce.

Nahoru Odpovědět 25.4.2015 17:40
Kolik jazyků umíš, tolikrát jsi programátor.
Avatar
Bogdan
Redaktor
Avatar
Bogdan:25.4.2015 17:43

Popravdě já ani nevím co to GameMakre je, jen to že se v něm tvoří hry :D

 
Nahoru Odpovědět 25.4.2015 17:43
Avatar
Odpovídá na Lukáš Hornych
Neaktivní uživatel:25.4.2015 17:43

Tak se těším na screen, jsem zvěddddavý :) :)

Nahoru Odpovědět 25.4.2015 17:43
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Odpovídá na Zdeněk Pavlátka
Neaktivní uživatel:25.4.2015 17:45

A je dobré GM nepodcenit, GML je skoro plnohodnotný i když velmi vysoký jazyk, jakmile zavedou silné typování, zlepší kontrolu a dají přístup k nižším funkcím systému bude to fajn. Mým největším přáním je ovšem intellisense aka vs :)
prosíííííím... třeba někdy.

Nahoru Odpovědět 25.4.2015 17:45
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Zdeněk Pavlátka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Neaktivní uživatel
Zdeněk Pavlátka:25.4.2015 18:08

GameMaker rozhodně není špatný a je na tom čím dál lépe. Lidem hlavně vadí to jak je popisovaný ostatními. Pokud znáte hru blackhole ( http://www.blackhole-game.com/?… ) tak ta je dělaná v GM a malý projekt to rozhodně nebyl.

Nahoru Odpovědět  +1 25.4.2015 18:08
Kolik jazyků umíš, tolikrát jsi programátor.
Avatar
IT Man
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Zdeněk Pavlátka
IT Man:25.4.2015 18:11

Přesně, pokud teď někdo zavrhuje GM, ukážu mu Blackhole. :D

Nahoru Odpovědět  +1 25.4.2015 18:11
Cokoliv a kdokoliv může jednou uspět.
Avatar
Lukáš Hornych
Redaktor
Avatar
Lukáš Hornych:25.4.2015 18:18

Tak tady je ten screen :D. Začal jsem déle než vy takže rozhodně nejsem na konci.

 
Nahoru Odpovědět  +1 25.4.2015 18:18
Avatar
Nahoru Odpovědět  +1 25.4.2015 19:22
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Odpovídá na Zdeněk Pavlátka
Neaktivní uživatel:25.4.2015 19:25

To bych si tvrdit nedovolil, např. TomBen s tímto nesouhlasí. Lépe řečeno, GMS je něco jiného než GM, GMS má vychovat budoucího programátora, který se naučí céčka/javu. GM je nástroj pro návrháře, je jazykově mnohem výše než GMS.

Editováno 25.4.2015 19:26
Nahoru Odpovědět 25.4.2015 19:25
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
TomBen
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Neaktivní uživatel
TomBen:25.4.2015 20:20

Hele, nemluv za mě kocoure. Mám svoji klávesnici. Jsem přesvědčen, že to bylo myšleno jinak, než jsi to pochopil. Zdeněk Pavlátka nejspíš chtěl říct, že GMS už není tak opovrhované jako starší Game Maker a to je nejspíš i pravda.

Nahoru Odpovědět 25.4.2015 20:20
Za posledních 200 miliónů let se nic zvláštního nestalo, akorát dinosauři vymřeli a opice se naučily programovat.
Avatar
Odpovídá na TomBen
Neaktivní uživatel:25.4.2015 20:22

Ok, promiň, snažil jsem se nějak shrnout výsledek naší diskuse...

Nahoru Odpovědět 25.4.2015 20:22
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Neaktivní uživatel:25.4.2015 20:27

Redesign GUI, chybí už jen color holdery:

Nahoru Odpovědět 25.4.2015 20:27
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Zdeněk Pavlátka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na TomBen
Zdeněk Pavlátka:25.4.2015 21:28

Nejen že GM nabývá na významu, ale i se podle mého názoru dosti posouvá kupředu. Například bych mohl uvést podporu shaderů, lepší práci s dll apod.

Nahoru Odpovědět 25.4.2015 21:28
Kolik jazyků umíš, tolikrát jsi programátor.
Avatar
Neaktivní uživatel:25.4.2015 22:43

Tak color holdery jsou implementovány, pět slotů na barvy je snad dost pro každého ;)
navíc si je program ukládá a načítá, takže o svojí paletu rozhodně nepřijdete. :)

Nahoru Odpovědět 25.4.2015 22:43
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Neaktivní uživatel:26.4.2015 11:52

Dámy a pánové,

je to tu! Přestávám spamovat toto vlákno a odevzdávám své řešení:

https://www.dropbox.com/…ourmatej.zip?dl=0

Řešení obsahuje exe soubor (+rundata), readme.pdf (vcelku dobré přečíst)
a konečně zdrojové kódy. Ty jsou ovšem zašifrované a klíč má zatím je Pavlátka, hned po vyhodnocení sem klíč přidám a uveřejním malování pod CC3 licencí.

Několik zajímavostí:

  • Řádků kódu: 1793
  • Počet nástrojů: 15 + mraky vychytávek a nastavení
  • Vlastní ikonky nástrojů, ikona aplikace.

Tímto také chci poděkovat Quakemannovi64 za nápady kolem malování, testování.

Nahoru Odpovědět 26.4.2015 11:52
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Vašek
Člen
Avatar
Vašek:26.4.2015 21:15

Dámy, pánové a Matěji...
Posílám vám svůj výtvor své řešení
http://ulozto.cz/…/machr-2-zip

Několik zajímavostí:
Nemám ponětí kolik to má řádků kódů, nepočítal jsem je
Nemám ponětí kolik to má objektů, nepočítal jsem je

A mimochodem poděkuji Matějovi za malou pomoc :)

 
Nahoru Odpovědět  +1 26.4.2015 21:15
Avatar
Odpovídá na Vašek
Neaktivní uživatel:26.4.2015 21:16

*kocourmatěji

jinak, well played :)

Editováno 26.4.2015 21:16
Nahoru Odpovědět  +1 26.4.2015 21:16
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Vašek
Člen
Avatar
Odpovídá na Vašek
Vašek:26.4.2015 21:30

Moc se omlouvám za chybu, že jsem to nahrál na uložto
Tak tady je to na dropboxu
https://www.dropbox.com/…0%282%29.zip?dl=0

 
Nahoru Odpovědět  +2 26.4.2015 21:30
Avatar
Lukáš Hornych
Redaktor
Avatar
Lukáš Hornych:29.4.2015 18:29

Nebyla by možnost prodloužit machra aspoň do pátku? Vzhledem k nemoci jsem to nestihl a strašně rád bych se zúčastnil.

 
Nahoru Odpovědět  ±0 29.4.2015 18:29
Avatar
Odpovídá na Lukáš Hornych
Neaktivní uživatel:29.4.2015 18:53

Ono to už má být dávno vyhlášené...

Mistr Pavlátka mi psal v pondělí, že budou mezi 7 a osmou večer....
a ono nic.

Tak nevím, ale myslím že to neprodlouží, nebylo by to vzhledem k ostatním fér.

Nahoru Odpovědět  +2 29.4.2015 18:53
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
MadaraCZech
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Lukáš Hornych
MadaraCZech:29.4.2015 18:56

To by nebylo fér vůči ostatním.

 
Nahoru Odpovědět  +1 29.4.2015 18:56
Avatar
Lukáš Hornych
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Neaktivní uživatel
Lukáš Hornych:29.4.2015 19:01

No ale tak přihlásili se jen tři kromě mě.

 
Nahoru Odpovědět  +1 29.4.2015 19:01
Avatar
Odpovídá na Lukáš Hornych
Neaktivní uživatel:29.4.2015 19:02

Už je to tak no... myslím, že téma hodně lidí odradilo.

Nahoru Odpovědět 29.4.2015 19:02
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Odpovídá na Lukáš Hornych
Neaktivní uživatel:29.4.2015 19:04

Navíc, proč si neodevzdal to, co jsi měl? Vašek mi tady jásal do chatu, že ses ho tak lekl, až jsi to radši ani neodevzdal. :D

Nahoru Odpovědět  +2 29.4.2015 19:04
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Zdeněk Pavlátka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Neaktivní uživatel
Zdeněk Pavlátka:29.4.2015 19:11

Vyhodnocení musí bohužel ještě počkat, mám dost omezený čas na počítači a dneska musím ještě něco vyřešit, takže se těšte zítra večer.

Nahoru Odpovědět  +1 29.4.2015 19:11
Kolik jazyků umíš, tolikrát jsi programátor.
Avatar
Nahoru Odpovědět  +2 29.4.2015 19:13
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Lukáš Hornych
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Neaktivní uživatel
Lukáš Hornych:29.4.2015 19:14

Mohl bych to odevzdat, ale není to v takové fázy v jaké bych to chtěl.

 
Nahoru Odpovědět  +1 29.4.2015 19:14
Avatar
Lukáš Hornych
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Zdeněk Pavlátka
Lukáš Hornych:29.4.2015 19:17

Pokud bych to nějak stihl do zítra odevzdat, hodnotil by si to?

 
Nahoru Odpovědět  -3 29.4.2015 19:17
Avatar
Odpovídá na Lukáš Hornych
Neaktivní uživatel:29.4.2015 19:23

"Tak tohle asi nepůjde" :D

Ps: Kdo pozná hru? :D

Nahoru Odpovědět 29.4.2015 19:23
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Zdeněk Pavlátka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Lukáš Hornych
Zdeněk Pavlátka:29.4.2015 19:32

maximálně ti k tomu napíšu připomínky, zařadit tě do soutěže by nebylo fér

Nahoru Odpovědět  +2 29.4.2015 19:32
Kolik jazyků umíš, tolikrát jsi programátor.
Avatar
Neaktivní uživatel:29.4.2015 19:38

6 000!

Nahoru Odpovědět 29.4.2015 19:38
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Zdeněk Pavlátka
Tým ITnetwork
Avatar
Zdeněk Pavlátka:1.5.2015 8:48

Tady máte konečně to hodnocení:
Vašek :
Na první pohled to nevypadá špatně, ale je tam spousta chyb. Pokud nemám zapnutý kurzor, klikám úplně jinam než to vypadá. Pokud mám vybraný obdélník či kruh a chci změnit volbu, uložit obrázek, změnit barvu apod. začne se z místa kliknutí tvořit tvar. Při načtení obrázku se vykreslí rozmazaně . Kód

if oPole.vykresleniold = "draw_rectangle(oldx,oldy,(oldx+velikost.p)/2,(oldy+velikost.p)/2,false);"
{
draw_rectangle_color(mouse_x,mouse_y, mouse_x+velikost.p, mouse_y+velikost.p, barva.col, barva.col, barva.col, barva.col, false);
draw_rectangle_color(mouse_x,mouse_y, mouse_x+velikost.p, mouse_y+velikost.p,c_black,c_black,c_black,c_black, true);
}
else if oPole.vykresleniold="draw_circle(oldx,oldy,velikost.p/2,false);"
{
// ...

Je poněkud divný, mít ve stringu dlouhou funkci a pak jí jen porovnávat je dost nepraktické. Navíc surface máš přes celé okno, měl by být jen na ploše pro kreslení.

Druid :
Na první pohled to vypadalo dobře. Ale nefunguje výběr barvy - konkrétně nefunguje zadání rgb, změna světlosti a výběr barvy je posunutý oproti vykreslenému "kolu barev". Štětce jsou přerušované, při načtení obrázku se rozmaže, kromě obrázku ukládáš i okraje po stranách. Že se při nakreslení tvaru vybere tužka není moc dobrý nápad.
Kód nevypadá špatně. Jen malá rada:

with obj4[tt] type=tt+1

se dá napsat jako

obj4[tt].type = tt + 1

Neaktivní uživatel :
Kód je moc pěkně uspořádaný, krásně se v něm dá vyznat, jen jsou řádky divně odsazené. Povedlo se ti zpracování palety barev a sprej. Co bych vytkl je špatné fungování průhlednosti u štětce, ale to není v GM tak jednoduché vyřešit. Osmiúhelník je zajímavě řešený, ale asi by fungoval lépe, pokud by byl kreslený "ručně" - po jednotlivých čárách. Chválím velké využití scriptů a jediný objekt. Bohužel ale při ukládání uložíš jen část obrázku (cca 2/3)

Žádný z výtvorů nebyl nijak extra dobrý, děláte všichni podobné chyby. Hlavně u ukládání a načítání. Jediný Druid nepoužil surface přes celé okno a jako jedinému se mu nekreslí tvary při kliknutí na UI. Celkem dlouho jsem se rozmýšlel, zda vůbec udělit placku. Nakonec jsem se přeci jen rozhodl jí věnovat Neaktivní uživatel , jeho výtvor se mi zdál nejlépe fungující a nejpropracovanější.

Akceptované řešení
+20 Zkušeností
+1 bodů
Řešení problému
Nahoru Odpovědět  +2 1.5.2015 8:48
Kolik jazyků umíš, tolikrát jsi programátor.
Avatar
Neaktivní uživatel:1.5.2015 9:25

Slíbený klíč k mému řešení:

H87r4J)1Zvj6j7P

Nahoru Odpovědět 1.5.2015 9:25
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Oldřich Vondráček:10.8.2015 13:45

a co něco takového?

http://nevrainbow.weebly.com/

PS.stáhnout NEV paint

 
Nahoru Odpovědět 10.8.2015 13:45
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 102 zpráv z 102.