Úvod (teorie) do particles (částic) v GameMakeru
Poznámka: Následující fce lze používat pouze v GM verze Pro
Úvod
Pokud ve své hře používáte několik malých objektů, z nichž každý dělá nějakou akci(effekt) -> hra se zpomaluje. Proto byly vytvořeny částice (particles), které jsou pro tyto úkony optimalizovány a hru zpomalují minimálně.
Postup pro používání částic pomocí ikonek
- Vytvoříme částicový systém 
 Tato fce musí být zavolána před používáním
	dalších fcí -> nastaví používání částic. Dále také nastaví
	hloubku, pro překrývání objektů, tiles a ostatních částic. - Vytvoříme typ částice pomocí 
 Na výběr máte při použití ikonek až z 15 různých
	typů částic. V GML neomezeně. - Přiřadíme částicím různé vlastnosti -> 
 velikost, 
 barva, alpha
	(průsvitnost nebo průhlednost) 
 živostnost, 
 rychlost, tření, směr a 
 gravitaci (Další
	vlastnosti jsou dostupné v kódu GML) Pokud jste v nastavení částic
	dotázání na vyplnění něčeho min, max -> znamená to, že se náhodně
	vybere mezi těmito dvěmi čísly (a vším co je mezi nimi). 
 život
	částice určuje, po kolik kroků částice bude v místnosti. Vychází z toho
	barva a alpha průhlednost. Pokud například nastavíme částici životnost na
	5, změna alpha průhlednosti z 1 na 0 bude trvat 5 kroků. Což je velice
	praktické, pokud chcete nechat částici pomaličku vymizet.

- Emitter udává jak bude částice vytvořena. Nejprve emitter vytvoříme
	pomocí 
 Create
	Emitter. Nastavíme index a pozici kde se budou náhodně čásitce
	vytvářet. - Také můžete v místnosti částice vytvořit použitím 
 Stream From Emitter
	(bude neustále tvořit částice) nebo 
 Burst From Emitter
	(najednou vytvoří zadaný počet částic). Vyberete typ částice, jejich
	počet (záporné hodnoty určují šanci na jejich vytvoření -> -1/x pokud
	zadáte například -4 vytvoří se 1x během 4kroků) a emitter. - Dále můžete vytvořit částice pomocí 
 Particle Secondary.
	Vyberete která částice, kolikrát, zda každým krokem nebo pouze když
	zmizí vytvoří další částici. Částice se vytvoří na stejné pozici
	jako je současná pozice rodiče. - K zničení systému částic slouží fce 
 Destroy Part
	system. Pro vyčištění částicového systému použijte 
 Clear Part System
	nebo zničte emitter pomocí 
 Destroy Emitter.
		Poznámka: Pokud používáte nějaké akce v GML musíte je v GML také ničit. Pomocí ikonek se nezničí.
 
Dodatek:
Částice jsou globální, což znamená, že vytvoříte-li je pro jeden objekt, budou zde i pro ostatní objekty. Dokonce i pro create event místnosti.
Částice a emittery jsou persistentní (trvalý) -> nezničí se pokud změníte místnost. Musíte je zničit manuálně, pokud nechcete, aby vám dělali neplechu.
				