Game Maker - Health Bar
Vítejte u mého prvního návodu. Bude o častém problému, healthbar přes sprit.
První si namalujeme 2 obrázky. jeden pro pozadí ukazatele, a druhý pro aktuální stav zdraví. Měli by mít oba stejný tvar. Je taky důležité aby byl začátek a konec spritu přímo u okrajů, jinak by ukazatel nemusel nízké zdraví zobrazovat. Pro příklad, pozadí může vypadat takto:
a popředí, které se bude zobrazovat jenom ta část odpovídající zdraví
Teď vytvoříme objekt, který bude vykreslovat healthbar. Do eventu Create vložíme kod
zdravi=100 maxzdravi=100
Proměnná zdravi udává zdraví na začátku, proměnná maxzdravi maximální hodnotu zdraví.
Dále vytvoříme event Draw a vložíme tento kod:
draw_sprite(sprite1,-1,x,y) //vykreslí pozadí ukazatele (sprite1) draw_sprite_part(sprite0,-1,0,0,(sprite_get_width(sprite0)/maxzdravi)*zdravi,sprite_get_height(sprite0),x,y) //vykreslí aktuální zdraví (sprite0)
první kod vykresluje pozadí healthbaru (sprite1), druhý část zbývajícího zdraví (sprite0)
To je všechno, pro doplnění můžeme přidat do drawu tento kód:
draw_text(x-50,y+20,zdravi) //zobrazí aktuální zdraví
A zobrazí se textově hodnota aktuálního zdraví. (souřadnice x a y je si upravte podle vašich potřeb. Nakonec přikládám GMK soubor, kde najdete celý příklad
Stáhnout
Stažením následujícího souboru souhlasíš s licenčními podmínkami
Staženo 514x (14.22 kB)
Aplikace je včetně zdrojových kódů v jazyce GameMaker