Hra - Coby, kdyby - Černobyl

Unicorn College Tento obsah je dostupný zdarma v rámci projektu IT lidem.
Vydávání, hosting a aktualizace umožňují jeho sponzoři.

Ahoj, vzhledem k tomu, že zatím neumím udělat nic jiného, než konzolovou aplikaci, tak jsem se rozhodl udělat textovku. Vše co si tedy ze hry odnesete bude záležet na tom, jakou máte fantazii a jak to napíšu.

Kdo bude můj parťák?

Vzhledem k tomu, že grafika nebude třeba, tak si všechno stvořím sám.

O co půjde

Ve hře navštívíme Sovětský svaz a to konkrétně JE Vladimíra I. Lenina (Černobyl), v dobách kdy ještě nestála, kdy už se stavěl 4. Blok A nakonec se můžete těšit na posledních 24 hodin před výbuchem, ke kterému ve hře nemusí ani dojít, protože vaše rozhodnutí budou mít vždy nějaký následek, který se projeví v budoucnosti, nebo třeba hned.

Za koho si zahrajete?

Vzhledem k tomu, že na nehodě má podíl několik lidí, tak si budete moc zahrát za: Leonida Brežněva a další soudruhy politiky, Viktora Brujchanova (ale to už bude záležet na vašich předchozích rozhodnutí), Anatolije Ďjatlova, Alexandra Akimova, Leonida Toptunova a dalších.

Co na vás ve hře bude číhat

Setkáte se s náročnými rozhodnutími, atmosférou tehdejšího SSSR a spoustu dalších věcí.

Co, kdy, jak?

Jak postupuje vývoj? Zjisti níže.

5.7.2019

Dnes se stvořil výběr obtížností, scénář a základ herní mechaniky

6.7.2019

Pomali ale jistě je hotová první obtížnost. Zároveň jsem začal uvažovat o tom, že z mojí prehistorické (neboli neobjektově orientovanou) na objektové orienotovanou.

6.7.2019

Těsně po půlnoci se mi zhroutil celý projekt. Visual studio začalo protestovat proti mojemu switchi ve switchi, který byl v dalším switchi. Lituju toho, kdo to po mě bude chtít přečíst :-). Zítra z toho opravdu zkusím udělat objektově orientovanou aplikaci :-)

8.7.2019

První obtížnost už mám částečně naprogramovanou v OOP. Zároveň ve hře najdete barevné odlišení textů.

12.7.2019

Dokončen tutoriál.

20.7.2019

22.7.2019

Opraveno pár drobných detailů a věcí, které jste navrhli ve feedbacku (danke). Ve scénáři "osudová noc" přibyl jeden řádek. Její dokončení vidím někdy na první týden v srpnu. Uděláno prvních pár řádků střední obtížnosti.

Co zbývá dodělat?

osudovou noc scénář od A do Z obtížnost Lehčí úpravy stávajících elementů hry

DEMO V 0.2.2

Zahraj si už dnes první úsek hry. V této verzi byly doladěny některé chyby, byl upraven vzhled obtížností a můžete si zahrát prvních pár řádků střední obtížnosti. Obtížnosti jsou od teď scénáře. !K DISPOZICI POUZE PRO WINDOWS! Budu rád za zpětnou vazbu (ale slušně prosím :-) )

Poznámka k demu

Starší verze již nebudou k dispozici

Hra byla vytvořena v roce 2019.

 

Stáhnout

Staženo 64x (13 kB)
Aplikace je včetně zdrojových kódů

 

 

Hru pro vás napsal Alex
Avatar
Jak se ti líbí článek?
4 hlasů
Autor se věnuje střihu videa a motion desingu. Převážně pracuje s programy od firmy FXHOME, ale ovládá i programy od firmy ADOBE . Mezi jeho koníčky patří hra na klávesy, na které hraje přes 8 let
Všechny články v sekci
ITnetwork summer 2019 - Ceny v hodnotě 10 000 Kč!
Aktivity (20)

 

 

Komentáře

Avatar
Jakub Hekal
Redaktor
Avatar
Jakub Hekal:6. července 10:23

Držím ti palce :-)

 
Odpovědět  +1 6. července 10:23
Avatar
Alex
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Jakub Hekal
Alex:6. července 12:25

Díky. Jen doufám že tě to nezklame :-)

 
Odpovědět 6. července 12:25
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
David Čápka:11. července 17:37

Jako ochutnávka to vypadá zajímavě, teď jestli zvládneš v kódu dobře udržet různé možnosti, s každou odpovědí jejich počet exponenciálně roste. Reálně se to dělá většinou tak, že nějaké outcomy spojíš, aby pár situací dopadlo stejně, hráč to většinou nepozná. Možná by bylo fajn si to nakreslit jako Activity Diagram - https://www.itnetwork.cz/…vity-diagram .

Odpovědět  +2 11. července 17:37
Jsem moc rád, že jsi na síti, a přeji ti top IT kariéru, ať jako zaměstnanec nebo podnikatel. Máš na to! :)
Avatar
Tomáš Martin Holub:11. července 18:28

Udělal bys prosím nějakým způsobem alespoň build pro Linux? Nebo macOS? :D

 
Odpovědět 11. července 18:28
Avatar
Alex
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Tomáš Martin Holub
Alex:11. července 21:19

Ahoj,
Rád bych to zkusil, ale nevim jak se to dá udělat (IDE používám VS, kde nevím o tom, že by nějakou možnost mělo)

 
Odpovědět 11. července 21:19
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Alex
David Čápka:12. července 21:55

Když to vytvoříš jako .NET Core Console Application, nebo nějakou podobnou možnost bys tam měl mít, tak to jde pak přeložit i pro Linux (nevím jestli na Windows, ale minimálně můžeš uveřejnit zdrojáky, ať si to každý spustí kde chce).

Odpovědět 12. července 21:55
Jsem moc rád, že jsi na síti, a přeji ti top IT kariéru, ať jako zaměstnanec nebo podnikatel. Máš na to! :)
Avatar
Alex
Redaktor
Avatar
Odpovídá na David Čápka
Alex:12. července 22:22

Zdrojáky uveřejním později až to bude z větší části hotové.
Jinak díky za tip. Zkusím.

 
Odpovědět 12. července 22:22
Avatar
Petr Doleček
Redaktor
Avatar
Petr Doleček:13. července 17:45

Jako program na seznámení s programováním dobrý. Doporučuji mezi obrazovkami promazávat text a nějak zjednodušit dotazy. Je zbytečný aby program pokaždý psal co chceš zmáčknout. Stačilo by (viz níže). Člověk už pochopí, že se jedná o stisk čísla...

Chceš odbouchnout elektrárnu?
(1) ANO
(2) NE

Máš tam nějaký překlepy, někde se musí víckrát mačkat enter atd... Zkusil bych to ještě doplnit nějakou semigrafikou. Vykreslit text a pak třeba vpravo doplnit nějakým obrázkem, nebo grafem apod. (k té elektrárně se to hodí). Konzole má omezený počet znaků na řádek (v základu myslím nějakých 130). Doporučuji tento počet nepřekračovat, aby se řádky nezalamovaly - vypadá to pak nepřehledně (ale to jen možná kvůli tomu, že nemažeš obrazovky).

Určitě doporučuji si udělat nějaký graf závislostí (viz příspěvek Davida), aby ses v tom později vyznal.

Držím palce.

 
Odpovědět  +2 13. července 17:45
Avatar
Alex
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Petr Doleček
Alex:13. července 18:27

Díky. O nějakých drobných chybách už vím a snažím se je opravit.
Zkusím to zpřehlednit a zjednodušit i to ovládání.
Nicméně některé věci nejsou v rámci mých možností realizovatelné. Například neumím mazat konzoli (pokud to někdo v C# umí [to asi umí každý až na mě] budu rád když poradí) a nebo neumím vytisknout na konzoli obrázek nebo graf (taky kdyby byl někdo ochoten mi poradit, byl bych rád).
Jinak díky za podporu.

 
Odpovědět 13. července 18:27
Avatar
Petr Doleček
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Alex
Petr Doleček:13. července 18:34

Zkus toto:

Console.Clear();        //vymazání konzole
Console.SetCursorPosition(left, top);   //nastavení pozice kurzoru (zde začne psát při Console.Write

Teoreticky by celá aplikace šla udělat v jednom switch. Pro každou situaci by sis navolil nějaký text a rozsah, co může uživatel zadat. Při interakci by si jenom přepnul, na kterou hlášku to má jít. Je to tedy těžce neobjektový způsob a tudíž ti ho ani nemůžu doporučit :D

Obrázek, nebo graf by musel být z tisknutelných znaků (hledej ASCII grafiku).

Editováno 13. července 18:35
 
Odpovědět  +1 13. července 18:34
Avatar
Alex
Redaktor
Avatar
Alex:13. července 19:52

Dík

 
Odpovědět 13. července 19:52
Avatar
TomiukQT
Člen
Avatar
TomiukQT:18. července 17:34

Jen menší feedback: Vím že to je hodně velké demo,ale hned při prvním rozhodování jsem dal "NE" a hra hned skončila a ani mi to nenabídlo hrát od začátku. A rád bych ti poradil: určitě si někde nakresli/udělej graf těch všech událostí. A k programovací části: nedávno jsem jako školní projekt dělal textovku (spíš engine na textovku) a myslim, že je to lepší a jednodušší. Myslím tím, že všechny ty lokace,možnosti budeš načítat z nějakýho texťáku a nemusíš pak mít natvrdo v programu tisíce podmínek. Navíc můžeš jednodušeji udělat i úplně odlišnou textovku bez přepisu kódu. Stačí si naimplementovat graf a nějakej parser toho textu. Nechci ti do toho kecat, jak to máš dělat nebo nedělat. :)

 
Odpovědět 18. července 17:34
Avatar
Alex
Redaktor
Avatar
Odpovídá na TomiukQT
Alex:18. července 18:01

Pošli screen, uvidíme kde je chyba.
Jako pravda, otravuje mě psát pořád
Console.Write ("bla bla bla \nbla bla bla") a takhle stokrát ve hře.
Teď záleží jestli by se dal použít s C#. Jestli jo, tak bych ho rád vyzkoušel.
Díky za zpětnou vazbu

 
Odpovědět 18. července 18:01
Avatar
krychl
Člen
Avatar
krychl:19. července 21:42

Kdo je/byl "Nikita Brežněv" ??? , takže buď jsi měl na mysli Leonida Iljiče Brežněva nebo Nikitu Sergejeviče Chruščova.

 
Odpovědět 19. července 21:42
Avatar
Milan Turyna
Redaktor
Avatar
Odpovídá na krychl
Milan Turyna:19. července 22:00

No tak je to hra, nemusí to být přímo podle skutečné události..

 
Odpovědět  +2 19. července 22:00
Avatar
Jaroslav Smrž
Redaktor
Avatar
Odpovídá na krychl
Jaroslav Smrž:19. července 22:42

Když už máme být detailisti, tak Chruščov by tam být nemohl neboť zemřel v roce 1971, tedy více jak 10 let před dostavbou bloku 4 :-)

Odpovědět  +2 19. července 22:42
I have no idea what it is doing but I´m scared to delete it... xD
Avatar
Alex
Redaktor
Avatar
Odpovídá na krychl
Alex:19. července 23:14

Ano, chyba ja na mé straně a pomíchal jsem si jména. No nicméně tohle teď potká všechny postavy. Aby nikdo nemohl mít kecy.

 
Odpovědět 19. července 23:14
Avatar
Alex
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Jaroslav Smrž
Alex:19. července 23:16

Ano to máš pravdu. De facto ta elektrárna Chruščov nezažil spuštění 1. bloku.

 
Odpovědět 19. července 23:16
Avatar
Alex
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Alex
Alex:19. července 23:23

Edit: kašlu na to, opravíme Brežněva, ať to máme vše jak má být. Sice ho tam máme jen na ozdobu, protože jeho rozhodnutí neměla až takový vliv na osud elektrárny (nějaký tam byl, to beze sporu)

 
Odpovědět 19. července 23:23
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
David Čápka:22. července 12:24

Střední obtížnost vypadá zajímavě, ale moc tam toho tedy zatím není :P

Odpovědět  +1 22. července 12:24
Jsem moc rád, že jsi na síti, a přeji ti top IT kariéru, ať jako zaměstnanec nebo podnikatel. Máš na to! :)
Avatar
Petr Langer
Člen
Avatar
Petr Langer:22. července 16:31

No já vám nevím. Zkoušel jsem tu lehkou obtížnost a kromě hromady překlepů, střídajícího se vykání a tykání, na mě hra zapůsobila, že má vytyčenou jednu cestu (byť hrozně krátkou) a jakékoliv odklonění znamená konec hry. Navíc pojem obtížnost si myslím, že u her typu gamebook není na místě. Podle toho co jsem viděl ve střední obtížnosti, by se spíš hodil pojem "scénář".

 
Odpovědět 22. července 16:31
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Petr Langer
David Čápka:22. července 17:53

Ja fakt, že kdyby spojil ty "obtížnosti" do jedné a lépe to promyslel, tak by to vyšlo asi lépe.

Odpovědět 22. července 17:53
Jsem moc rád, že jsi na síti, a přeji ti top IT kariéru, ať jako zaměstnanec nebo podnikatel. Máš na to! :)
Avatar
Alex
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Petr Langer
Alex:22. července 18:02

Uznávám, že lehká obtížnost (i když po tomto feedbacku to přejmenuju na scénář) je kratký. Upřímně je tam jen aby si člověk osahal ovládání a já nějak vyzkoušel algoritmy.
Jinak překlepy tam budou, ale pro mě je v současné době důležitější naprogramovat jádro.
Jinak střídání vykání a tykaní jde v lehké obtížnosti snadno vysvětlit.
V případě vykání se jedná o přímou řeč s dispečerem a tykání je jen v případě kdy se baví hra s tebou.

Editováno 22. července 18:05
 
Odpovědět 22. července 18:02
Avatar
Alex
Redaktor
Avatar
Odpovídá na David Čápka
Alex:22. července 18:06

Co myslíš tím "lépe promyslel"?

 
Odpovědět 22. července 18:06
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Alex
David Čápka:22. července 18:14

Jak psal Petr, aby to bylo delší a bylo více možností jak hra může v různých situacích dopadnout. Tohle se většinou kreslí do stromů pomoc diagramů, už jsem ti to psal :P Takhle se může stát, že uděláš 3 krátké příběhy, kde uživatel jen párkrát zmáčkne číslo. Co udělat raději jeden velký?

Odpovědět 22. července 18:14
Jsem moc rád, že jsi na síti, a přeji ti top IT kariéru, ať jako zaměstnanec nebo podnikatel. Máš na to! :)
Avatar
Alex
Redaktor
Avatar
Odpovídá na David Čápka
Alex:22. července 18:21

Tak to defacto bude ve výsledku ta komplexní obtížnost. Nicméně ta střední už na 10-20 minut bude. (Nebo to vezmeme v reálném čase ;-) )
I když možná tu lehkou zněním z scénáře (už jsem to přejmenoval) na tutoriál, aby si člověk vyzkoušel ovládání.
Nic, zkusím to vymyslet líp.

 
Odpovědět 22. července 18:21
Avatar
Petr Doleček
Redaktor
Avatar
Petr Doleček:27. července 0:16

Osobně bych se spíš snažil naprogramovat "engine", který by si četl třeba texty z textového souboru (např. formát csv, který můžeš vytvořit v excelu jako tabulku). To by zas tak složitý nebylo. První sloupec by byl třeba číslo textu, druhý samotný text, a další sloupce jednotlivé odkazy na další řádky.

Program by na začátku projel texťák (hledej StreamReader...) a každá řádek uložil do pole. Když by si chtěl vypsat třeba pátý řádek, tak by si vypsal třeba obsah proměnné text[5]. Program by nalezl požadovaný řádek a vypsal text. Podle stisknutého tlačítka by se načetl text z dalšího požadovaného řádku.

Základ je si rozepsat děj hry do nějakého grafu. Samotný program už pak bude fungovat sám bez jediného textu. Ono se to nezdá, ale pak jakákoliv úprava je problém. Takhle to dá chvíli psaní kódu bez zjevného postupu, ale najednou to všechno funguje, jak má.

1;Chcete skončit? /n(1) ANO /n(2) NE;2,3;1;1
2;Opravdu chcete skončit? /n(1) ANO/n(NE);100;3;2;2
3;Zde je pokračování hry. /nChcete odbouchnout elektrárnu? /n(1) ANO/n(2) NE;5;10;3;3
100;Konec;;
 
Odpovědět  +1 27. července 0:16
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 27 zpráv z 27.