September discount week
Pouze tento týden sleva až 80 % na e-learning týkající se MS Office
50 % bodů zdarma na online výuku díky naší Slevové akci!

Windows XP ne a ne zmizet

Téměř pětina malých a středních podniků na světě stále používá Windows XP i poté, co Microsoft ukončil podporu tohoto operačního systému. Windows XP je již 12 let starý, i přesto ho podle analýz Bitdefenderu mnoho menších podniků nechce nechat odejít.

Tento výukový obsah pomáhají rozvíjet následující firmy, které dost možná hledají právě tebe!

Přes polovinu společností, které se s XP rozloučily, zvolilo Windows 7 Professional. Pouze zanedbatelný podíl tvoří přechody na Windows 7 Home, nebo Windows 8. Podle údajů z .NET aplikací, čtvrtina uživatelů internetu používá XP.

Nejvíce se změně brání domácnosti a to hlavně ceně nového systému a nízké informovanosti o nebezpečí plynoucího z užívání nepodporovaného operačního systému. Velké podniky si riziko uvědomují a prostředky mají, tudíž se jich tento problém tolik netýká. Malé podniky však nemají dostatek financí nebo kvalifikace.

Microsoft už svůj slib, že aktualizace již nevydá, stihl porušit, když poskytl patch pro slabinu nalezenou v Internet Explorer, přestože byla nalezena po ohlášeném konci podpory.


 

Všechny články v sekci
Zprávy ze světa softwaru
Článek pro vás napsal Jan Stejskal 3.7.2014 13:34
Avatar
Autor se věnuje psaní zpráv ze světa IT. Autor studuje ekonomickou informatiku na JČU.
Aktivity (1)

 

 

Komentáře

Avatar
Michal Žůrek - misaz:3.7.2014 14:04

No nevím, třeba nemocnice na můj vkus není malý ani střední podnik a Windows XP se u nás používá vesele dál.

Editováno 3.7.2014 14:05
 
Odpovědět
3.7.2014 14:04
Avatar
Odpovědět
3.7.2014 14:34
Nesnáším psaní { } ale bohužel jsou potřeba a vyhnout se jim nejde!
Avatar
Petr Čech
Redaktor
Avatar
Petr Čech:3.7.2014 18:36

Myslím, že by byla většina studentů/žáků MS vděčná, kdyby Xp najednou přestaly fungovat a školy by si musely pořídit něco novějšího :D. [vím, že je to utopie a vlastně i kravina]

Odpovědět
3.7.2014 18:36
the cake is a lie
Avatar
Odpovídá na Petr Čech
Michal Žůrek - misaz:3.7.2014 18:37

Školy si myslím že zas až tak nejsou na tom špatně, tak 2 roky zpět přeci byli projekty kde mohli mít školy nově a moderně vybavenou učebnu s Windows 7. Naše škola do toho skákala po hlavě.

 
Odpovědět
3.7.2014 18:37
Avatar
Odpovídá na Petr Čech
Michal Haňáček:3.7.2014 18:45

V čem konkrétně by studentům pomohlo, kdyby na školách nebyly XP? (nevím jestli tam jsou, nebo ne, ze školy už pár let jsem a tak nemám obecný přehled jak na tom školy jsou ...)

Odpovědět
3.7.2014 18:45
Každé rozhodnutí a každý krok v životě nás někam posune. Bohužel jen některé nás posouvají dopředu.
Avatar
Jan Stejskal
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Michal Žůrek - misaz
Jan Stejskal:3.7.2014 20:03

Středně velký podnik je takový, který zaměstnává méně než 250 lidí. Nemocnice asi ne, ale škola rozhodně.

Odpovědět
3.7.2014 20:03
Píši, tedy jsem.
Avatar
Libor Šimo (libcosenior):3.7.2014 20:32

Slovenská armáda určite nie je stredne veľký podnik a všade je XP. Vyššia verzia nebola pre armádu kúpená.

Odpovědět
3.7.2014 20:32
Aj tisícmíľová cesta musí začať jednoduchým krokom.
Avatar
Petr Čech
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Michal Žůrek - misaz
Petr Čech:3.7.2014 21:03

Ale jsou, jen někteří ředitelé jsou osvícení a ví, že existuje víc verzí operačního systému a ví, k čemu to je dobré. Pomohlo by jim to např. v tom, že by nemuseli používat IE 7/8 a čekat 10 min na Wikinu (chrome nainstalovat nemůžou, nemají adminská práva a admin je na to moc líný), nemuseli by se bát, že by se jim najednou nezačal vypínat počítač a nepřišli by o velice pokročilou xls tabulku, která je jedním z mála kritérií hodnocení za pololetí a mohli by celkově používat novější software.

Editováno 3.7.2014 21:07
Odpovědět
3.7.2014 21:03
the cake is a lie
Avatar
Jan Stejskal
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Libor Šimo (libcosenior)
Jan Stejskal:3.7.2014 21:16

Nejsem si moc jistý, jestli do analýzy spadají státní podniky. Nejsem expert na slovenskou armádu, ale domnívám se, že ani není považována za podnik, ať velký, nebo malý. Článek vychází z globálních analýz. Je naprosto pravděpodobné, že existují i velké podniky s XP, procentuální vyjádření je však zanedbatelné.

Odpovědět
3.7.2014 21:16
Píši, tedy jsem.
Avatar
Odpovídá na Jan Stejskal
Libor Šimo (libcosenior):3.7.2014 21:40

S tou analýzou máš asi pravdu, ale u našej armády je problém aj to, že kvôli XP sa používa maximálne IE8 a to je problém. Nič iné ako IE sa nesmie používať a IE8 je už poriadna vykopávka. o_O

Odpovědět
3.7.2014 21:40
Aj tisícmíľová cesta musí začať jednoduchým krokom.
Avatar
Ray_CZ
Člen
Avatar
Ray_CZ:3.7.2014 22:04

Ahoj. No já si myslím, že změnou systému přináší změnu i něco jiného. Takže každý zřejmě nechce investovat do nového stroje když jim WinXP vyhovuje a Win7 by na svém stroji nerozjeli. No a pokud si někdo 12 let zvykl na XP tak se horko težko překulí na sedmičky, typoval bych že to bude ta starší nebo nejstarší generace.

Odpovědět
3.7.2014 22:04
Na cokoliv existuje řešení... nikdy neříkej nikdy.
Avatar
Odpovídá na Ray_CZ
Libor Šimo (libcosenior):3.7.2014 22:10

Určite máš pravdu. Dnes som si spravil boot USB win XP a nainštalil som ho na môj starší PC. ;)

Odpovědět
3.7.2014 22:10
Aj tisícmíľová cesta musí začať jednoduchým krokom.
Avatar
Ray_CZ
Člen
Avatar
Odpovídá na Libor Šimo (libcosenior)
Ray_CZ:3.7.2014 22:29

Ano, boot USB win XP je parádní věc, už žádné čekání na Cédé-RuM :D jo na XP stačí krásně 1GB RAM a šlape. Dáš si kafe a je to. Spíš je tu ještě jeden faktor. Co chce uživatel očekávat od svého stroje? Smysl využití. Starší lidé mají dost času. Já sám jsem WinXP využíval od jeho začátku. Ještě se mi blýská někde zlatá placka s honosným emblémem WIN XP PROFI. :) Ale od vynálezu SSD disku jsem přešel na Win 7 a max spokojenost.

Odpovědět
3.7.2014 22:29
Na cokoliv existuje řešení... nikdy neříkej nikdy.
Avatar
Michal Štěpánek:4.7.2014 7:54

Máme ve firmě více než 200 PC (90% samozřejmě s XP). Nedokážu si představit, že by se najednou mělo koupit 200 nových počítačů, protože na těch starých by W8 nešly spustit. To je investice bratru 2 miliony a to si i velká firma dobře rozmyslí, jestli je nemůže investovat efektivněji... 8-)

Odpovědět
4.7.2014 7:54
Nikdy neříkej nahlas, že to nejde. Vždycky se totiž najde blbec, který to neví a udělá to...
Avatar
Samuel Kodytek
Super redaktor
Avatar
Odpovídá na Michal Štěpánek
Samuel Kodytek:4.7.2014 8:01

Pokud máte i servery s windows xp tak to se už vůbec nevyplatí...

Odpovědět
4.7.2014 8:01
There is more than one way to screw it
Avatar
Odpovídá na Samuel Kodytek
Michal Štěpánek:4.7.2014 8:04

Servery máme s Windows Server, na to se XP vůbec nehodí, ale je to řádově tak velká investice, že to pro většinu podniků je nereálné... Takže jedině pomalu, postupně obměňovat...

Odpovědět
4.7.2014 8:04
Nikdy neříkej nahlas, že to nejde. Vždycky se totiž najde blbec, který to neví a udělá to...
Avatar
h4ever
Člen
Avatar
h4ever:7.7.2014 13:34

Taky dlouho používám XP. Kdybych si koupil Windows 7 nejsem si jistý jestli by mi jeli všechny programy co byly vytvořeny v době XP. Nevím jaký je v tom rozdíl jestli je to úplně jiný systém nebo co. Ale pokud by nejely, tak bych to viděl jako velký problém.

Editováno 7.7.2014 13:34
 
Odpovědět
7.7.2014 13:34
Avatar
doMík
Člen
Avatar
Odpovídá na h4ever
doMík:7.7.2014 19:34

No nevým na WIN8 jsem furt nemohl rozchodit jednu aplkci poté to skusím na XP a aplikace jede krásně. Takže za mně osobně PC s XP se vzdávat nebudu a to samé platí i pro ten s WIN95 (a vůbec mi nevadí že je ten PC starší než já :D), ale druhá věc je že ani jeden z výše jmenovaných počítačů se na internet nedostane. Pokud bych je využíval i pro online práci asi bych o zmněně pozvolna uvažoval.
A ještě k předchozý diskuze na téma XP a školy. U nás asi tak dva roky na spátek, vymněnili všechny PC a pořídily WIN7. a jentak mymochodem to jsou počítače že by nanich moc dobře neběhali ani XP, ale to je problém školy že mají počítače které 3x za rok putují do servisu, a hroutí se když se v prohlížeči otevře víc jak dvě záložky. :D

 
Odpovědět
7.7.2014 19:34
Avatar

Člen
Avatar
:9.7.2014 11:47

Článek k ničemu, ale redaktor dostal body(zdejší bodový systém). Pokud se někdo bude ještě podobným tématem zabývat, tak by mimo A měl napsat i B a příp. C.C = úvaha, B = dosavadní shrnutí informací. Např., že placená podpora XP ještě bude rok fungovat, že ceny za tuto službu šly výrazně dolů, že se hledaly různé alternativy (ReactOS, v Indii přechod na Linux,...), že někteří i velmi vzdělaní co se týče PC nejsou nic jiného než 'opičky mačkající tlačítko s banánem', etc. Zkrátka, trochu více času při psaní článku a více práce s informacemi a netem.:-)

 
Odpovědět
9.7.2014 11:47
Avatar
mkub
Redaktor
Avatar
Odpovídá na
mkub:9.7.2014 11:58

nechcem sa zastavat autora, ale toto nie je ziadny clanok, ale skor spravicka

 
Odpovědět
9.7.2014 11:58
Avatar
Martin Suchodol
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Michal Štěpánek
Martin Suchodol:9.7.2014 12:02

Pak je tu ještě varianta OpenSource, před čase jsem známému který vlastní firmu velikosti menší až střední cca 150 zaměstnanců poradil ať to alespoň vyzkouší. Nejprve váhala ale nakonec nechal na několik cca 20 -30 počítačů nainstalovat Linuxový systém debian (čímž asi naštval správce jelikož debian není zrovna dvakrát dobrá volba :-D). Sice všichni praskali ale dneska po půl roce by Linux už nevyměnily. A teď už na Linuxu jede téměř celý podnik až na pár vyjímek.

 
Odpovědět
9.7.2014 12:02
Avatar
Odpovídá na
Michal Žůrek - misaz:9.7.2014 12:08

zrovna ty však píšeš velmi kvalitní zprávy... Než zase budeš kritizovat, začni u sebe.

 
Odpovědět
9.7.2014 12:08
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na
David Čápka:9.7.2014 12:11

Pleteš si jablka a pomeranče. Toto je zpráva, ne článek a také je úplně jinak bodově oceňovaná, než je článek. Můžeš ji napsat taky, nikdo ti nebráni. Nebo ji nepiš, nikdo tě nenutí. Nechápu však proč kritizuješ úplně normální informaci.

Odpovědět
9.7.2014 12:11
Jsem moc rád, že jsi na síti, a přeji ti top IT kariéru, ať jako zaměstnanec nebo podnikatel. Máš na to! :)
Avatar

Člen
Avatar
Odpovídá na Michal Žůrek - misaz
:9.7.2014 12:21

Pleteš si dojmy a pojmy. Jedna věc je článek(zpráva) a druhá věc jsou komentáře. A jak jsem koukal na reakce (komentáře), tak ty informace či znalosti nejsou dostatečné. A co se týče mých komentářů, zkoušel sis je někdy ověřit?

 
Odpovědět
9.7.2014 12:21
Tento výukový obsah pomáhají rozvíjet následující firmy, které dost možná hledají právě tebe!
Avatar
Odpovídá na
Michal Žůrek - misaz:9.7.2014 12:25

Článek k ničemu, ale redaktor dostal body

ano body dostal, protože něco napsal, ty jsi nenapsal vůbec nic, ale kritizuješ.

 
Odpovědět
9.7.2014 12:25
Avatar
Odpovídá na Martin Suchodol
Michal Štěpánek:9.7.2014 12:52

Ano, alternativa to je, ale je otázka, co se ve firmě používá za SW (myslím programy potřebné pro chod firmy) a jaké by byly nároky a požadavky na to, aby to chodilo na jiném OS...

Odpovědět
9.7.2014 12:52
Nikdy neříkej nahlas, že to nejde. Vždycky se totiž najde blbec, který to neví a udělá to...
Avatar
Martin Suchodol
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Michal Štěpánek
Martin Suchodol:9.7.2014 13:06

Hele v tom bych problém nevyděl. Nemalá část aplikací na windows je multiplatformní, a pokud seš ochotnej oželet vzhled například officů tak jsou minimálně stejně funkční. Linuxový vývojáři si jsou vědomy trendu kdy Linux pomalu ale jistě vystupuje se stínu ve kterém držel nálepku že Linux používají jen podivíni. A tak drží krok s moderními aplikacemi které jsou víceméně dostupné jen pro widle a OS X. Sice je pravda že zatím v některých částech není takový výběr aplikací jako na komerční systémy, ale to už také pomalu ale jistě přestává být pravda.

Osobně znám relativně dost podniků a firem (spíše firem) které přešly na OpenSource a nějak významně to nedegradovalo softwarovou infrastrukturu daného subjektu. Ale stále se jedná spíše o světlé vyjímky, kdy ředitel byl ochoten připustit nějaký ten experiment. Takže ještě nějaký pátek zabere než se soukromé sektory začnou ubírat tímto směrem. Ale zároveň si troufnu říci že je to otázka poměrně blízké budoucnosti, i když kdo ví může se také jednat jen o dočasný trend.

Editováno 9.7.2014 13:08
 
Odpovědět
9.7.2014 13:06
Avatar

Člen
Avatar
Odpovídá na Michal Žůrek - misaz
:9.7.2014 13:09

Inteligentní člověk si z mého komentáře potřebné vybere. :) Např. si do vyhledávače, jestli víš, co to je, zadá např. ReactOS nebo placená podpora XP, apod. U jiných komentářů např. Qubes, apod. I nějaký ten odkaz jsem dával. Na zdejší stránky chodím, abych si rozšířil svůj obzor od zkušenějších a znalejších. Bohužel, i zde člověk musí hledat. A ikdyž třeba Nikola Krátká špatně pochopila můj komentář, tak ji musím ocenit za její zprávičky a zajímavosti.

 
Odpovědět
9.7.2014 13:09
Avatar
Odpovídá na Martin Suchodol
Michal Štěpánek:9.7.2014 13:12

Jenže my jsme lázně a náš hotelový, léčebný, stravovací a další sw, vyhovující našim potřebám existuje jen pro win. Funguje sice i přes citrix, takže pár stanic máme i na linuxu, ale aby šly všechny takto pustit, vyžadovalo by to opět investici cca 2 miliony, takže jsme zase na začátku...

Odpovědět
9.7.2014 13:12
Nikdy neříkej nahlas, že to nejde. Vždycky se totiž najde blbec, který to neví a udělá to...
Avatar

Člen
Avatar
Odpovídá na Michal Žůrek - misaz
:9.7.2014 13:26

Chceš, aby komentáře měly ještě praktičtější rovinu? Tady jeden přispěvatel psal, že nerozchodil ve win8 program pro xp. Napiš, kde mohl udělat chybu. A já ti pak napíši svou verzi, pokud se budu odlišovat.

 
Odpovědět
9.7.2014 13:26
Avatar

Člen
Avatar
:9.7.2014 14:21

Koukám, že redaktoři mají jen plno slov, ale skutek utek. Takže, předpokládám, že uživatel z winxp zná tlačítko - odstranit potíže s kompatibilitou a také něco ví o upgradu či ovladačích. Takže tento program, který mu nešel spustit, zřejmě byl distribuován jako CD-ROM. Tyto starší verze vyžadují vysloveně OSx86.

 
Odpovědět
9.7.2014 14:21
Avatar
Jan Stejskal
Redaktor
Avatar
Odpovídá na
Jan Stejskal:10.7.2014 21:33

Tento intelektuální výron snad ani nejde brát vážně. Jedná se o zprávu. Zpráva vychází ze studie. Studie byla zaměřena na množství uživatelů. Zpráva byla psána o množství uživatelů. Cílem zprávy je informovat o něčem, nikoliv něco naučit. Pokud se na to cítíš, udělej si rešerši, nebo napiš z hlavy něco lepšího. Já se o ty čtyři body mile rád podělím.

Odpovědět
10.7.2014 21:33
Píši, tedy jsem.
Avatar

Člen
Avatar
Odpovídá na Jan Stejskal
:11.7.2014 10:29

'Každá husa chválí své peří'. Jaká je hodnota Tvé zprávy? Tvá zpráva se dá shrnout do 5-ti slov:XP stále používá hodně uživatelů. On to snad zde někdo nevěděl?! :D :)

 
Odpovědět
11.7.2014 10:29
Avatar
Tlapka
Člen
Avatar
Tlapka:11.7.2014 14:24

Důvod je ale velmi jednoduchý: Windows XP je jeden ze systémů, který se MS opravdu povedl. Těmi dalšími jsou dle mého názoru: Win95 (průkopnický, i když málo stabilní), Win98, WinXP a Win7. Já sama používám Win 7, ale mít koupenou krabicovou verzi (ne OEM) Win XP a nemít na novém notebooku předinstalované Win 7, používám XP asi dodnes. Chybí mi jejich příjemné prostředí z hezkými zaoblenými modrými lištami oken. Nebýt ve Win 7 možnost nastavení lišt oken na zeleno, mé oblíbené Centrum síťových připojení, Směšovač hlasitosti zvuku a další vychytávky, řekla bych, že Win XP je nejlepší. Na Windows 9x už bohužel většinu dnešních aplikací (nebo alespoň jejích nových verzí) nespustíte. Takže Windows XP je pro mě druhý nejlepší systém Windows současné doby a pro někoho, kdo nepotřebuje nové vychytávky nebo chce ušetřit či mu stačí starší počítač, kde je XP nainstalovaný, je ponechat si XP opravdu nejlepší volbou. ;)

 
Odpovědět
11.7.2014 14:24
Avatar
Jan Stejskal
Redaktor
Avatar
Odpovídá na
Jan Stejskal:12.7.2014 13:08

Jsem velice rád, že člověk tvého intelektu pochopil, že každou zprávu lze stručně vyjádřit za pomocí několika slov. Dovol, abych ti doplnil tvé znalosti. Těmto pěti slovům se říká titulek.

Odpovědět
12.7.2014 13:08
Píši, tedy jsem.
Avatar

Člen
Avatar
Odpovídá na Jan Stejskal
:12.7.2014 21:02

U Tvého článku to byl bohužel i veškerý informační obsah. Jediným logickým vysvětlením, proč píšeš informaci, kterou v zásadě každý zná, bylo pro mne sběr bodů. Pokud jsi měl zájem pokecat si o XP, tak jsi mohl založit diskuzní téma. Tím, že v podstatě bojuješ 'na ztracené vartě' a neustále se v tom hrabeš, mi akorát dáváš za pravdu.

 
Odpovědět
12.7.2014 21:02
Avatar
Jan Stejskal
Redaktor
Avatar
Jan Stejskal:12.7.2014 22:38

"Schopný autor tvoří, neschopný poučuje." - George Bernard Shaw
Pro tebe je to možná jediné logické vysvětlení (podle sebe soudím tebe?). Mně ale nedělá žádný problém si ty body koupit a tuto síť podpořit. Na druhou stranu chápu, že ničím nepřispívající remcal to nikdy nemůže pochopit.

Odpovědět
12.7.2014 22:38
Píši, tedy jsem.
Avatar

Člen
Avatar
:12.7.2014 23:13

Je evidentní, že z Tebe hovoří buď uražená ješitnost nebo s Tvým IQ to není žádná sláva. Tvůj článek modifikovaný na zeměpis by na stránkách Zeměpisného ústavu vypadal asi takto: Hodně Čechů dosud nenavštívila americký kontinent. Ti, co však v současné v Americe jsou či se ji chystají navštívit, dle statistiky Asociace cestovních kanceláří, volí raději přepravu letadlem před plavbou lodí. ]:> :D

 
Odpovědět
12.7.2014 23:13
Avatar
Jan Stejskal
Redaktor
Avatar
Odpovídá na
Jan Stejskal:12.7.2014 23:37

I tak lepší než " "

Odpovědět
12.7.2014 23:37
Píši, tedy jsem.
Avatar
orientak.srb
Člen
Avatar
orientak.srb:13.7.2014 0:05

Hombre je debílek a dal bych mu ban :-D Koukám že už se i na tenhle server infiltrovali hnidopichové a hateři.

 
Odpovědět
13.7.2014 0:05
Avatar
Ray_CZ
Člen
Avatar
Odpovídá na Michal Žůrek - misaz
Ray_CZ:15.7.2014 17:15

Pro podniky a školy a státní instituce jsou Win XP stále s možností aktualizací a záplat. Sice je to bude stát peníze ale určitě ne tolik, kdyby měli udělat migraci HW/OS/SW. No někdo na tom už pěkně mastí kapsu viz zde: http://aukro.cz/…0264346.html?…

Odpovědět
15.7.2014 17:15
Na cokoliv existuje řešení... nikdy neříkej nikdy.
Avatar
Odpovídá na orientak.srb
Michal Žůrek - misaz:15.7.2014 19:04

nemusel jsi to takhle sprostě zdramatizovat, ačkoliv malá část mého já s tebou souhlasí. Existuje řešení člena vykázat, to zajistí, že do určité diskuze nebude moci přispívat, ale nevím jestli to funguje i u článku.

 
Odpovědět
15.7.2014 19:04
Avatar

Člen
Avatar
Odpovídá na Michal Žůrek - misaz
:21.7.2014 20:22

Co jiného bych od Tebe soudruhu mohl čekat. Boj s inmperiálním cizorodým živlem je na dlouhé časy. Myslím, že na východní Ukrajině by uvítali Tvou pomoc v boji s fašistickou koalicii.

 
Odpovědět
21.7.2014 20:22
Avatar

Člen
Avatar
Odpovídá na Michal Žůrek - misaz
:21.7.2014 20:47

A v čem byl problém. Jeden člověk se dostatečně nevěnoval zvolenému téamtu a stal se z toho paskvil, kterým zceala naprosto degradoval zdejěí příspěvky. Je dobře, že Misaz ukázal svou pravou tvář a to včetně i Davida. Správný šéfredaktor nesmí takové články vůbec pustit k zveřejnění.Pokud tak učiní, měl by zvažovat odchod.(následky)! P.S.: Docela by mne zajímalo, kolik sekud by tento server fungoval v době husitské. Pravda vítězí!!!

 
Odpovědět
21.7.2014 20:47
Avatar
Šimon Raichl
Redaktor
Avatar
Odpovídá na
Šimon Raichl:15.8.2014 22:32

Odbočil jsi hodně od tématu a od účelu této diskuse i sítě. Toto není politická síť, ale programátorská a tyto názory publikuj někde jinde, tady nemají co dělat. :@

 
Odpovědět
15.8.2014 22:32
Avatar

Člen
Avatar
Odpovídá na Šimon Raichl
:18.8.2014 14:18

Souhlasím.Asi nejen já bych uvítal možnost některé své komentáře odstranit.

 
Odpovědět
18.8.2014 14:18
Avatar
Šimon Raichl
Redaktor
Avatar
Odpovídá na
Šimon Raichl:18.8.2014 14:29

Jo, to se na jiném vláknu probíralo a říkali, že David to nechce.

 
Odpovědět
18.8.2014 14:29
Avatar
suupraa
Člen
Avatar
Odpovídá na Ray_CZ
suupraa:14.11.2014 11:16

myslím že plno uživatelů, i těch méně zkušených stále Xp má a nezmění to...

http://www.czporadna.cz/?…

:) ostatně ti zmínění hnidopichové si tam můžou založit vlastní otázky a udělat si tak průzkum svůj ;)

 
Odpovědět
14.11.2014 11:16
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 48 zpráv z 48.