BLACK FRIDAY! Slevy až 80 % jsou všude. Tak je nepropásni a přejdi do rostoucího IT oboru!
BF Sales

Žádné Windows 11 už nebudou

Windows 10 bude, jak potvrdil Microsoft, poslední verzí Windows. Žádný Windows 11 už nebude, Windows 10 bude poslední verze s číslem. Microsoft ho sice bude stále vylepšovat, ale chce, aby Windows nebyl jenom operační systém, ale služba – prostě jenom Windows. Aktualizace už také nebudou vycházet nějak pravidelně, ale okamžitě po vytvoření. Podobný přístup známe například z webových prohlížečů.

Windows 10 – desktop
Tento výukový obsah pomáhají rozvíjet následující firmy, které dost možná hledají právě tebe!

(Windows 10, zdroj: BBC)

Windows budou jako služba, nové služby a aktualizace budou dodávány průběžně. Žádné Windows 11 už nebudou. Nová velká aktualizace nemusí být vydána za 3 roky s novou verzí Windows, ale okamžitě. Takže systém bude založený na tom, co chce svět teď, ne co chtěl před třemi lety. Celkově to je velmi pozitivní krok, ale má svá rizika. Microsoft bude muset tvrdě pracovat, aby zachoval vytváření nových funkcí a aktualizací.
Neznamená to, že by Windows zamrzl a už se neposunoval dál. Ve skutečnosti to je spíše naopak, s rychlostí aktualizací se Windows posune dál a dostane nové funkce.

Steve Kleynhans, vice-prezident analytické firmy Gartner, která monitoruje Microsoft


 

Všechny články v sekci
Zprávy ze světa softwaru
Článek pro vás napsal Pavel Junek 10.5.2015 20:20
Avatar
Autor se zajímá o Android a věnuje se webtvorbě. Pro ITnetwork píše o zajímavých projektech z crowdfundingových serverů a zprávy ze světa mobilních technologií.
Aktivity (1)

 

 

Komentáře

Avatar
Adam Ježek
Redaktor
Avatar
Adam Ježek:10.5.2015 20:33

Podle mě je to kravina. Doufam, že to nebude jako Office 365, kdy budeme platit znovu a znovu. Licenci na OS si kupuju s tim, že za ní něco dam a budu to používat, dokud budu mít počítač, na kterym to pude. Né že za měsíc zapnu počítač a tam "Zaplaťtě 50 dolarů, nebo se běžte vycpat"
A ty jejich kecy o okamžitých aktualizacích. Někdy je ta aktualizace pokažená i když jí vydaj po půl roce. Jestli bude vydaná okamžitě, tak to ochraňuj nás bůh. Snad to pude nějak vypnout, u jednoho počítače mi aktualizace stojej, protože vim, že po jedný z nich mi nefungujou některý ovladače. Jestli to bude okamžitě a samo, aby si uživatelé nemuseli dělat starosti, tak další Windows budou nepoužitelný.
A to se mi doteď ten Nadellův microsoft tak líbil...

Odpovědět
10.5.2015 20:33
Počkej chvíli, poradím se s křišťálovou koulí.
Avatar
Vakos
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Adam Ježek
Vakos:10.5.2015 21:26

Osobně s tvým názorem nesouhlasím. Microsoft pochopil, že je lepší nabízet nějakou službu než produkt.

Problémy mohou nastávat s těmi ovladači, ale to si pak nemůžeš hodit takovéto windowsy na 10 let staré PC.

Microsot chce inovovat a je blbost se příliš ohlížel na lidi, kteří mají staré PC a nehodlají si koupit nové PC.

Vždycky budou lidi, kterým se kroky microsfotu nebudou líbit a proto jsou tu i jiné operační systémy jako třeba linux (Ubuntu, Debian, Elementary atd.)

Odpovědět
10.5.2015 21:26
"Jediný způsob, jak dělat skvělou práci, je milovat to, co děláte. Pokud jste to ještě nenašli, hledejte dál. Ne...
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
David Čápka:10.5.2015 21:41

Stále zapnuté aktualizace, to zní opravdu hrozně. To je první věc co vždycky vypínám, restartovává to počítač (i při práci) a stahuje nefunkční ovladače, které přepíší ty funkční. Snad to půjde vypnout.

Odpovědět
10.5.2015 21:41
Jsem moc rád, že jsi na síti, a přeji ti top IT kariéru, ať jako zaměstnanec nebo podnikatel. Máš na to! :)
Avatar
Lukáš Červený:10.5.2015 21:48

A jak to bude s podporou programů? Do teď jste se vždycky dočetli, že potřebujete třeba Windows verze XX, teď to bude jako: Potřebujete tohle, tohle tohle a tamto, nebo: Potřebujete pro jistotu všechny aktualizace do 24. 6. 2017 :D

 
Odpovědět
10.5.2015 21:48
Avatar
Michal Žůrek - misaz:10.5.2015 21:58

nebojte. Nebude to tak horké, s tímto přišla externí analytická společnost, která chtěla být cool. Tento systém je opravdu nechutný ve firmách (= nebude to tak). Očekávám něco jako Windows 365 a Windows 10 (11,12,13,...). V podstatě si to dovedu představit na principu Office 365 (taky je tu alternativa office 2013). Jedinou změnou by tedy zde asi bylo, že když u Windows (říkejme 365) přestaneme platit tak by asi neměl přestat fungovat, ale třeba by jen měl přestat dostávat aktualizace nebo podobný zádrhel, protože jistojistě e stane že výrobci notebooku to budou předinstalovávat a je blbost platit pořád dokola za OS (i když to někomu může vyhovovat).

Počkejme tedy rady na vyjádření Microsftu.

 
Odpovědět
10.5.2015 21:58
Avatar
NouF
Člen
Avatar
Odpovídá na Adam Ježek
NouF:10.5.2015 22:19

Microsoft si zaregistroval Windows 365, takže to bude něco jako office.

 
Odpovědět
10.5.2015 22:19
Avatar
Jan Vargovský
Redaktor
Avatar
Odpovídá na David Čápka
Jan Vargovský:10.5.2015 23:15

Todle skončilo snad s příchodem Win 8. Alespoň jsem to od té doby nikdy neviděl. Jestli teda mluvíš o takovém tom dialogu, kde se to vždycky posouvalo o 4 hod.

 
Odpovědět
10.5.2015 23:15
Avatar
Adam Ježek
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Vakos
Adam Ježek:10.5.2015 23:34

Nějak nevidím ten potenciál služby místo produktu. Ve firmách se to možná uplatní, ale normální lidi nebudou chtít platit za systém jako službu. Ti si koupí počítač s tím, že ho mají a funguje. Né s tím, že měsíc po koupi budou platit znovu.

Kéžby 10 let. Nejlepší na tom je, že se jedná o notebook, který je asi o rok(ani ne) starší než win8. A osmičky na něm už nechoděj.
Souhlasím, že zabejvat se starejma počítačema je kravina už jenom proto, že na to nemaj výkon. Ale v momentě, kdy MS přijde se systémem, který nefunguje na počítači se sedmičkama, které měl nahradit, tak je na tom asi něco špatně. Nevím, co se u nich stalo, ale s Win8, jakoby pohřbili hromadu podporovaného HW. Někde tu mám pár kousků starého příslušenství (pro Win7), kterého jsem se kvůli osmičkám vzdal.

Ono sice řekneš jděte na Ubuntu. Ale... Nejednou jsem chtěl přemigrovat. Ale bohužel na linuxech nefunguje všechno a i přes dualboot trávím většinu času ve widlích. Wine apod. nejsou tak dokonalý aby v nich fungovalo všechno, takže jedinnou mžností zůstává virtuál s win - a v tomhle momentě linuxy ztrácejí smysl, páč tam budou jenom aby v nich běžel Virtualbox

Odpovědět
10.5.2015 23:34
Počkej chvíli, poradím se s křišťálovou koulí.
Avatar
Odpovídá na Adam Ježek
Neaktivní uživatel:11.5.2015 1:02

Microsoft snad není takový de*il aby z obyč lidi tahal paušál za Windows. :)
A pokud ano(což pochybují), tak nevidím problém přejít např. k Apple(tam funguje 95% toho co na Windowsu) ...

Editováno 11.5.2015 1:04
Odpovědět
11.5.2015 1:02
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Odpovídá na David Čápka
Zdeněk Pavlátka:11.5.2015 8:51

Windows se stále občas restartuje, ale je to dost výjimečné (a i tak se mi častějii aktualizuje díky programům než sám o sobě). Ale s ovladači jsem měl jediný problém při přechodu z win 8 na 8.1 . A aktualizace mám stále zapnuté. Pak si lidi stěžujou na viry a nefunkční programy a při tom mají zastaralou verzi Windowsů...

Odpovědět
11.5.2015 8:51
Kolik jazyků umíš, tolikrát jsi programátor.
Avatar
Odpovídá na Neaktivní uživatel
Michal Štěpánek:11.5.2015 9:22

Trošku si protiřečíš... Abych u Microsoftu nemusel platit, mám přejít k Apple??????? Tam se platí snad za všechno...

Odpovědět
11.5.2015 9:22
Nikdy neříkej nahlas, že to nejde. Vždycky se totiž najde blbec, který to neví a udělá to...
Avatar
Odpovídá na Michal Štěpánek
Neaktivní uživatel:11.5.2015 9:24

Neplati se tam za os jak si tu ted vsichni stezuji.

Platis jednou za pc sice hodne ale jednou, a aktualizace dostavas zdarma. Pokud vychazi nova verze os tak stoji minimum pokud neni zdarma(mac ma bracha takze s tim si nejsem jisty). Snad nechcete aby bylo uplne vse zdarma. Ze ne ?????

Editováno 11.5.2015 9:25
Odpovědět
11.5.2015 9:24
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Petr Nymsa
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Adam Ježek
Petr Nymsa:11.5.2015 9:39

Zvláštní je, že naše celá třída (na pár vyjímek) má HW starší 4 roky a všem ty Windows 8 chodí :) Já mám notebook, který je stavěný na Windows 7, ale chodí mi v pořádku i Win 8.1, co víc i Windows 10.
A nevím, co na tom tolik vadí, když bude MS stále podporovat staré věci, nikam se to neposune. Za chvíli stejně přijde čas, kdy Windows 7 přestanou mít podporu. Je to lidi 7 let starý systém.

U HW si řeknete, že 7 let je sakra doba a je čas to vyměnit. Chápu, že např. u 7 let starého programu, který má plnit nějaký účel a plní ho stále stejně dobře, nová verze smysl nemá. Jenže tohle neplatí u systému.

MS začal ztrácet, doba klasického desktopu je pryč a lidé chtějí mobilitu. Kolik lidí má doma klasický desktop a kolik lidí ma notebook? Navíc spousta lidí začíná více věcí řešit i na telefonu (já zprávy ze světa, novinky ohledně Windows, emaily, kalendář apod, řeším téměř už jen na telefonu).

Takže se museli přizpůsobit tomuto trendu a Windows 10 má našlápnuto dobře.

Odpovědět
11.5.2015 9:39
Pokrok nezastavíš, neusni a jdi s ním vpřed
Avatar
kxmx
Redaktor
Avatar
kxmx:11.5.2015 11:30

windowsáci vystrašený z rolling updates, tak to je dobrá komedie

 
Odpovědět
11.5.2015 11:30
Avatar
Odpovídá na kxmx
Neaktivní uživatel:11.5.2015 11:46

Taky jsem windowsak, a nejak mi nevadi ze se to bude platit. Vsak koukni kolik minusu mam za nazor ktery se prici se zdejsimi pany :)

Ps: Platit to budou jen firmy.

Editováno 11.5.2015 11:47
Odpovědět
11.5.2015 11:46
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Honza Bittner
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Adam Ježek
Honza Bittner:11.5.2015 12:09

Ono používat jako hlavní systém linux a mít WIN virtuální má poměrně dost výhod... :)

Odpovědět
11.5.2015 12:09
Student FIT ČVUT. In love with Flutter. :-) Sleduj mě na https://twitter.com/tenhobi a ptej se na cokoli na https://g...
Avatar
Odpovídá na Neaktivní uživatel
Michal Štěpánek:11.5.2015 12:34

Evidentně jsi ještě v žádné firmě nepracoval, protože bys věděl, že firmy do tohoto systému "jen tak" nepůjdou. Radši budou protahovat stávající funkčnost OS co nejdéle to půjde. Neznám firmu, která by se dobrovolně ráda zbavovala peněz.

Odpovědět
11.5.2015 12:34
Nikdy neříkej nahlas, že to nejde. Vždycky se totiž najde blbec, který to neví a udělá to...
Avatar
Odpovídá na Michal Štěpánek
Neaktivní uživatel:11.5.2015 12:41

A kde vidis ze se bavim o firmach?
Nikde jsem o firme nepsal. Jen to ze win10 bude placeny pro firmy a to uz se vi davno.

Editováno 11.5.2015 12:43
Odpovědět
11.5.2015 12:41
Neaktivní uživatelský účet
Tento výukový obsah pomáhají rozvíjet následující firmy, které dost možná hledají právě tebe!
Avatar
Odpovídá na Neaktivní uživatel
Michal Štěpánek:11.5.2015 13:53

Že by tady?
... Ps: Platit to budou jen firmy.

EDIT: nevím, kdes vzal takovou blbost, že Win 10 budou platit firmy... My třeba máme u nových PC upgrade na w10 zdarma

Editováno 11.5.2015 13:54
Odpovědět
11.5.2015 13:53
Nikdy neříkej nahlas, že to nejde. Vždycky se totiž najde blbec, který to neví a udělá to...
Avatar
Odpovídá na Michal Štěpánek
Neaktivní uživatel:11.5.2015 13:55

"Nikde jsem o firme nepsal. Jen to ze win10 bude placeny pro firmy a to uz se vi davno. "

//Někde jsem četl článek kde se řešilo to samé co teď tady.

Editováno 11.5.2015 13:57
Odpovědět
11.5.2015 13:55
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Odpovídá na Michal Štěpánek
Neaktivní uživatel:11.5.2015 13:59

PS: První rok má přechod každý(takže i firmy) zdarma, ale ten kdo nestihne, tak normálně platí.

Pokud ten článek najdu, hodím odkaz.

Editováno 11.5.2015 13:59
Odpovědět
11.5.2015 13:59
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Odpovídá na Michal Štěpánek
Neaktivní uživatel:11.5.2015 14:04

Takže nenašel jsem zrovna ten článek, ale po zadání do googlu "Windows 10 pro firmy" mi vyjelo to co jsem psal.

Windows 10(Enterprise) nebude zdarma pro firmy.

http://technet.idnes.cz/…oftware.aspx?…

PS: Ten edit by mohl být přístupný delší dobu.

Editováno 11.5.2015 14:06
Odpovědět
11.5.2015 14:04
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Odpovídá na Neaktivní uživatel
Michal Štěpánek:11.5.2015 14:14

Nevím, v jakých verzích budou W10 vydány, ale my používáme verzi Pro, Enterprise jsme nikdy nepotřebovali. Nemyslím si, že by firmy okamžitě skočily po W10, protože je s tím spojena spousta starostí, jako je použitelný HW, programy, které firma potřebuje, musí být schopné na tom běhat, apod...

Odpovědět
11.5.2015 14:14
Nikdy neříkej nahlas, že to nejde. Vždycky se totiž najde blbec, který to neví a udělá to...
Avatar
NeonMaster
Člen
Avatar
NeonMaster:12.5.2015 14:43

Ten Windows 10 se mi fakt líbí doufám že ho nepokazí protože další pak už nebude a u sedmiček nemůžu zůstat věčně :(

 
Odpovědět
12.5.2015 14:43
Avatar
pracansky
Člen
Avatar
Odpovídá na Vakos
pracansky:15.5.2015 21:21

Dovolím si nesouhlasit.

Ano, windows jako služba je lepší, ale pro koko? Pro Microsoft určitě, pro uživatele je sporné. ;) Navíc v ČR ti FUP nepostačí ani na ty aktualizace ;)

V dnešní době už se výkon počítačů nikam neposouvá, pouze se zmenšují. Na kvalitním 7 let starém PC mi fungují programy lépe než na leckterém novém notebooku. :D

Situace že by mi po aktualizaci najednou přestal fungovat počítač je NEPŘIJATELNÁ :o :@ :@ :@
Nehodlám si kupovat PC jen proto že Microsoft má pocit že musí podpořit výrobce HW.

Linux rozhodně není alternativa k Windows pro lidi co používají počítač k práci nebo na hry, a ne jen na internet nebo filmy. To ostatně dnes zvládne televize sama.

 
Odpovědět
15.5.2015 21:21
Avatar
Jan Vargovský
Redaktor
Avatar
Odpovídá na pracansky
Jan Vargovský:15.5.2015 21:27

Snad si denně aspoň 1x týdně doma a tam máš wifi...

 
Odpovědět
15.5.2015 21:27
Avatar
Neaktivní uživatel:15.5.2015 21:30

Jinak, kdy vlastně má vyjít Win10? Četl jsem že v červnu, ale nějak se mi zdá že na to že by to mělo vyjít za cca měsíc, to je tak trochu nedodělané.

Odpovědět
15.5.2015 21:30
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Hello World
Člen
Avatar
Hello World:16.5.2015 8:28

Když už Microsoft dovolil upgrade z 7 a 8 na 10 zdarma (i když jenom po jeden rok) tak je možné, že zavedou něco jako placené aktualizace. To jsem zvědavý jak přívětivě vyjádřit větu "Dali jsme vám Windows 10 zdarma, ale teď přišla automatická aktualizace, kterou musí mít každý, takže zaplaťte." :D

Editováno 16.5.2015 8:29
Odpovědět
16.5.2015 8:28
Jo! Zkompilovalo se to!
Avatar
rojtomas
Člen
Avatar
rojtomas:17.5.2015 16:30

Ahoj jeto pravda bude jenom windows 10 a to ješťe že to bude pomocí upgradů takže se to nebude moci koupit stáhnutý:(

 
Odpovědět
17.5.2015 16:30
Avatar
pracansky
Člen
Avatar
Odpovídá na Jan Vargovský
pracansky:23.5.2015 0:04

Myslel jsem to jako nadsázku, ale když už jsi to načal...
Dá se ve widlích nastavit aby nestahovaly ty aktualizace přes telefonního operátora?
Stačí jednou zapomenout a můj UFUP na t-mobile to vycucne bez varování za minutku :(

 
Odpovědět
23.5.2015 0:04
Avatar
Jan Vargovský
Redaktor
Avatar
Odpovídá na pracansky
Jan Vargovský:23.5.2015 0:12

Přímo, že bys mu dal nějakou podmínku kdy stahovat a kdy ne asi ne (v závislosti na typu připojení), ale je tu celkem bohaté nastavení. Viz http://i.imgur.com/WDI8fIg.png

 
Odpovědět
23.5.2015 0:12
Avatar
Odpovídá na pracansky
Jiří Doubravský:4.8.2016 9:05

souhlasím že windows jako služba je výhoda především pro Microsoft, snáze bude lidem na počítače prosazovat zásadnější změny a nebude je muset přemlouvat aby koupili upgrade jen aby se podařilo spropagovat další sadu služeb z microsoftího cloudu. Nesouhlasím však s názorem že linux není dobrá alternativa, po windows 7 jsem přešel rovnou na ubuntu linux a jsem na něm dodnes v práci i doma. Jsem webový programátor takže linux mým potřebám nabídkou aplikací a způsobem správy v práci vyvhovuje zřejmě i mnohem lépe než mi kdy vyhovovaly windows, tady vidím u svého přechodu jednoznačné plus. Na domácím počítači je trochu problém s hrami ale ne velký, on totiž ten STEAM existuje oficiálně s tisícovkami her včetně Ačkových titulů i pro linux, a pokud náhodou nějaká hra pro linux dostupná není a nutně ji potřebuji (což se nestává, takový závislák zase nejsem) dá se spustit STEAM nikoliv v nativním ale wine režimu a překvapilo mě, kolik titulů se i tímto způsobem dá bez problému hrát. Takže za mne je linux i výborná herní platforma.

 
Odpovědět
4.8.2016 9:05
Avatar
pracansky
Člen
Avatar
pracansky:4.8.2016 10:18

Možná jsem se vyjádřil nepřesně .Osobně Linux používám. Skutečně je to alternativa pro některé činnosti, ale ne pro to co potřebuji já.
Stejně tak jako windows nenahradí MAC protože ty programy prostě na jiné platformy neexistují.

To bude tím že jsi webový programátor jako spousta jiných lidí na tomhle foru:-) a vidíš to podle svých potřeb.
Kdybys ale pracoval v jiném oboru, jako strojírenství nebo elektronika tak zjistíš že na linuxu funguje tak 20% aplikaci v porovnání s widlema. A to mluvím o Ubuntu. Šáhneš někam jinam a šance že to bude fungovat bez nějakého upravování klesá.
Co se týká her tak nativně toho na Linuxu běží výrazně míň. Wine je asi taková alternativa k D3D jako mono k .netu. Funguje tam jen něco, obvykle pomaleji, méně spolehlivě a nové funkce jsou tam opožděné, protože se musí dělat reverze-engineering a často obcházet chyby v původní implementaci.

Bez ohledu na osobní názory čísla mluví jasně. Podíl Linuxu celkem odpovídá tomu kde je výhodný.

Editováno 4.8.2016 10:20
 
Odpovědět
4.8.2016 10:18
Avatar
Odpovídá na Jiří Doubravský
Patrik Valkovič:4.8.2016 15:10

...pokud se ti po týdnu hrani se s nastavením podaří zprovoznit ovladače

Odpovědět
4.8.2016 15:10
Nikdy neumíme dost na to, abychom se nemohli něco nového naučit.
Avatar
Jiří Doubravský:24.10.2017 9:28

patrik.valkovic problemy s ovladaci jsou jen zakorenena iluze mozna nekdy z minulosti. Instalace ovladacu obnasi tri kroky. Nabidka start -> vyhledat "Dotatecne ovladace" vybrat nejnovejsi verzi pro nvidia kartu, zaskrtnout a potvrdit ok, restartovat pocitac, hotovo ovladace bezi a s nimi i cela platforma STEAM pro linux (ne wine, nativni steam) s tisícovkami her které jsou přímo kompilovány pro linux včetně řady náročných 3D titulů. Chápu že vaše názory mají nějakou historii, ale linux se mezi tím vyvíjí, není špatné je čas od času oprášit a aktualizovat ...

 
Odpovědět
24.10.2017 9:28
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 35 zpráv z 35.