Apple si nechal patentovat podezřelý marketingový nástroj
Marketing je věda sama o sobě a skládá se z mnoha
nástrojů a pracovních postupů zaměřujících se na to jak co nejvíce
navýšit zisk. Jedním takovým nástrojem je Market
Targeting. Targeting je zkráceně nástroj, který vám pomocí
reklamy vnutí produkt, o který by ste jako konečný zákazník měl s
největší pravděpodobností podle tabulek zájem (i když ho třeba ani
nepotřebujete) a koupil by ste si ho. A na internetu sbírání vašich
osobních informacích na co se díváte, kam klikáte a co si v eshopech
prohlížíte, se dá sledovat daleko snadněji. Stěžejným problémem pak už
je jen to, že si můžete často prohlížet např. zboží o hodnotě desítek
tisíc, zatímco si můžete sotva dovolit pozvat svoji holku na párek v
rohlíku .

patentové schéma popisující celkový sběr(nákup zboží), výdej(doporučení na základě předešlého prodeje) a uchování informací
Na tento problém, který marketing tíží již nekrátkou dobu se podívala společnost Apple a nechala si patentovat řešení (bylo uznáno ve čtvrtek Americkým patentovacím úřadem), se kterým nemusí až tak souhlasit každý z vlastníků jablečných zařízení. A to právě do jistého smyslu slova nemusí být ani překážkou. Celým principem patentu je možnost společnosti Apple podle majetku na vašem bankovním účtu filtrovat reklamu podle ceny produktů, což by obecně bylo a v jiných případech i je bráno jako nelegální zneužívání osobních údajů. Ovšem u tohoto návrhu patentu si jednotliví uživatelé řeknou, zda s takovýmto nakládáním s informacemi souhlasí. Navíc v rámci zachované anonymity veškerá marketingu vhodná data budou Hashována a uchovávána pouze na vašem zařízení nikoli v nějaké centrální databázi, což jednotlivým obchodníkům nanejvýš řekne, o jaké zboží máte zájem a kolik si na něj můžete dovolit utratit.
Zdroje obrázků použitých v článku:
miniatura: apple.com
(1): cbc.ca