Counting sort

Algoritmy Třídění Counting sort

Jak jsme se dozvěděli v článku Dolní odhad složitosti problému třídění, nemůžeme třídit s lepší časovou složitostí, než O(n log n). Tento limit souvisí s rozhodovacím stromem, který musíme vzájemným porovnáváním prvků pokrýt. Ale co kdybychom mohli třídit tak, aniž bychom prvky mezi sebou porovnávali? Mohli bychom potom setřídit pole v lineárním čase? Zní to šíleně, ale je to naprosto možné. Na tomto principu je založených hned několik třídících algoritmů, jedním z nich je i Counting sort.

Algoritmus třídí pouze celá čísla, což nemusí být problém, protože v drtivé většině případů třídíme celá čísla a ve zbytku případů většinou můžeme objekty na celá čísla převést (např. čísla s 2 desetinnými místy pronásobit stem, setřídit a poté znovu vydělit). Třídí na principu pomocného pole, kterému se říká sčítací pole, někdy také indexovací pole. To bude dlouhé tak


 

...konec náhledu článku...

Prémiový článek

Prémiový článek

Na itnetwork.cz se nachází největší a nejucelenější česká databáze s výukovými články, jejímž cílem je umožnit kvalitní vzdělání v oblasti IT úplně každému. Měsíčně zobrazíme k milionu článků a sklidíme desítky děkovných emailů, kde nám sdělujete, že jsme vám pomohli k lepšímu zaměstnání nebo vzdělání.

Ačkoli se snažíme držet většinu obsahu úplně zadarmo, udržovat síť v provozu a aktuální stojí obrovské úsilí. Proto je nějaký obsah, jako cvičení nebo odbornější články, přístupný pouze za body. Nebojte, nestojí to skoro nic :)

Popis článku

Požadovaný článek má následující obsah:

Counting sort - Ukázka algoritmu counting sort, který seřadí čísla podle velikosti v lineárním čase. Zdrojové kódy pro jazky Java, C#, Delphi, Ruby.
Pro přístup k článku potřebuješ 10 bodů
Na svém účtu máš aktuálně 0 bodů
10 bodů získáš za přidání svého článku na síť nebo za 25 Kč

Koupí článku k němu získáš neomezený přístup a to napořád. Posuneš své znalosti zas kousek dopředu a zároveň nám pomůžeš udržovat celý projekt při životě a pomáhat vám tak k lepší budoucnosti.

Obsah článku spadá pod licenci Premium, koupí článku souhlasíš se smluvními podmínkami.

Body získáš, když podpoříš naši síť. To můžeš udělat buď zasláním symbolické částky na podporu provozu nebo přidáním obsahu na síť.

Dobít body můžeš okamžitě např.:

Kartou SMS Převodem
Kartou SMS Převodem

  Aktivity (1)

Článek pro vás napsal David Čápka
Avatar
Autor pracuje jako softwarový architekt a pedagog na projektu ITnetwork.cz (a jeho zahraničních verzích). Velmi si váží svobody podnikání v naší zemi a věří, že když se člověk neštítí práce, tak dokáže úplně cokoli.
Unicorn College Autor se informační technologie naučil na Unicorn College - prestižní soukromé vysoké škole IT a ekonomie.