4. díl - Démoni, ThreadPool a asynchronní delegáti v C# .NET

C# .NET Paralelní programování Démoni, ThreadPool a asynchronní delegáti v C# .NET

V minulém dílu našeho seriálu tutoriálů o vícevláknových aplikacích v C# .NET byla řeč o dalších tématech, která se týkají vláken. Šlo zejména o monitory, priority a výjimky. V dnešním dílu se naučíme využívat tzv. bazén vláken ThreadPool, čímž budou naše aplikace efektivnější. Naučíme se také pracovat s tzv. asynchronními delegáty, které značně zjednoduší naše aplikace.

Vlákna na pozadí (démoni)

Vlákno může běžet tzv. na pozadí (background). Ačkoli to může vypadat, že má takové vlákno nižší prioritu než klasické vlákno na popředí (foreground), není tomu tak. Vlákno na pozadí se chová stejně jako vlákno na popředí až na to co se stane, když aplikaci ukončíme. Pokud běží kromě hlavního vlákna nějaká další vlákna na popředí, proces se neukončí dokud všechna vlákna neskončí svou práci. Pokud hlavní vlákno skončí a jsou spuštěna nějaká vlákna na pozadí, jsou tato vlákna automaticky ukončena bez ohledu na to, jakou činnost prováděla.

Vlákno na pozadí tedy vnímáme jako pracovní vlákno, které dělá nějakou činnost pro hlavní vlákno a jakmile to skončí, nemá již smysl, aby pracovní vlákno dále běželo. Těmto vláknům se někdy říká démoni.

Vlákno na pozadí vytvoříme jednoduše tak, že


 

...konec náhledu článku...

Prémiový článek

Prémiový článek

Na itnetwork.cz se nachází největší a nejucelenější česká databáze s výukovými články, jejímž cílem je umožnit kvalitní vzdělání v oblasti IT úplně každému. Měsíčně zobrazíme k milionu článků a sklidíme desítky děkovných emailů, kde nám sdělujete, že jsme vám pomohli k lepšímu zaměstnání nebo vzdělání.

Ačkoli se snažíme držet většinu obsahu úplně zadarmo, udržovat síť v provozu a aktuální stojí obrovské úsilí. Proto je nějaký obsah, jako cvičení nebo odbornější články, přístupný pouze za body. Nebojte, nestojí to skoro nic :)

Popis článku

Požadovaný článek má následující obsah:

V tutoriálu se naučíme spouštět vlákna na pozadí a následně používat ThreadPool pomocí QueueUserWorkItem() a asynchronních delegátů s callbackem.
Pro přístup k článku potřebuješ 10 bodů
Na svém účtu máš aktuálně 0 bodů
10 bodů získáš za přidání svého článku na síť nebo za 25 Kč

Před koupí tohoto článku je třeba koupit předchozí díl

Koupí článku k němu získáš neomezený přístup a to napořád. Posuneš své znalosti zas kousek dopředu a zároveň nám pomůžeš udržovat celý projekt při životě a pomáhat vám tak k lepší budoucnosti.

Obsah článku spadá pod licenci Premium, koupí článku souhlasíš se smluvními podmínkami.

Body získáš, když podpoříš naši síť. To můžeš udělat buď zasláním symbolické částky na podporu provozu nebo přidáním obsahu na síť.

Dobít body můžeš okamžitě např.:

Kartou SMS Převodem
Kartou SMS Převodem

  Aktivity (1)

Článek pro vás napsal David Čápka
Avatar
Autor pracuje jako softwarový architekt a pedagog na projektu ITnetwork.cz (a jeho zahraničních verzích). Velmi si váží svobody podnikání v naší zemi a věří, že když se člověk neštítí práce, tak dokáže úplně cokoli.
Unicorn College Autor se informační technologie naučil na Unicorn College - prestižní soukromé vysoké škole IT a ekonomie.