IT rekvalifikace s garancí práce. Seniorní programátoři vydělávají až 160 000 Kč/měsíc a rekvalifikace je prvním krokem. Zjisti, jak na to!
Hledáme nové posily do ITnetwork týmu. Podívej se na volné pozice a přidej se do nejagilnější firmy na trhu - Více informací.

10 důvodů, v čem jsou mobilní aplikace lepší než webovky

Mobilní aplikace jsou další velkou hranicí, která je pro růst podnikání klíčová. S postupujícím technologickým pokrokem se tu a tam objevují inovace, které přinášejí radikální změnu v dalším rozvoji každého podniku. Vývoj mobilních aplikací, který zahrnuje vývoj pro Android, iOS a univerzální, je jedním z takových inovativních způsobů, který způsobil revoluci ve spotřebitelském chování uživatelů. Dnes se tedy každá společnost stává bez mobilní aplikace statickou a přichází tak o obrovské příležitosti.

Jsou mobilní aplikace výhodnější? Jak zásadní roli hraje v brandingu? Pomáhají podnikům k vyšším konverzím? Pokud ano, jak?

Blog ITnetwork.cz

Mobilní aplikace vs. mobilní web - Co si vybrat?

Vývoj mobilní webové stránky i mobilní aplikace pro firmu se může ukázat jako nákladná záležitost. Některé firmy si musí vybrat jeden z těchto dvou kanálů, protože na víc nemají rozpočet. Navíc záleží, jaké jsou jejich obchodní cíle. Ačkoli oba kanály mají svá pro a proti, mobilní aplikace může pomoci společnostem dosáhnout vyšších konverzí a udržet zákazníky. Mobilní aplikace nabízejí větší personalizaci a provozní efektivitu spolu s řadou dalších exkluzivních funkcí.

Aby mobilní aplikace byla líbivá a plnila všechny své atributy, je možnost ji podrobit tzv. A/B testování. Umožňuje zlepšovat uživatelský zážitek a experimentovat s funkcemi a vybrat tak tu verzi, která měla nejlepší ohlasy. Tento typ testování pomáhá dosáhnout hmatatelného zlepšení klíčových obchodních ukazatelů.

Blog ITnetwork.cz

Kromě toho jsou mobilní aplikace z různých dalších důvodů lepší než mobilní webové stránky. Následuje náš seznam deseti nejvýznamnějších:

Důvod 1 - Mobilní aplikace nabízejí lepší personalizaci

Cílem personalizace je nabídnout uživatelům komunikaci na míru na základě jejich zájmů, polohy, chování při používání aplikace a dalších údajů. Tyto údaje se sice dají sbírat i na webu, ale uživatelé jsou na webu mnohem nedůvěřivější než v aplikaci z ověřeného Storu. Díky mobilním aplikacím je snadné dopřát uživatelům personalizované zážitky. A zapojit do hry A/B testování.

Mobilní aplikace mohou uživatelům umožnit, aby si na začátku nastavili své preference, na jejichž základě jim může být servírován obsah na míru. Aplikace mohou také sledovat zapojení zákazníků a pak tato data využít k tomu, aby uživatelům nabízely vlastní doporučení a aktualizace. Kromě toho mohou také v reálném čase identifikovat polohu uživatelů a poskytovat obsah specifický pro danou zeměpisnou oblast.

Zlepšení uživatelské zkušenosti však není jediným účelem, který personalizace plní. Může také pomoci zlepšit míru konverze aplikací. Když jsou uživatelé hýčkáni personalizovaným obsahem, mají větší šanci na konverzi, protože nabízí lidský přístup - na rozdíl od obecného obsahu, který působí spíše roboticky nebo automatizovaně.

Důvod 2 - Snadné zasílání oznámení

Notifikace, kterými lze zákazníky oslovit, jsou dvojího typu: push a in-app. Obě jsou zajímavou alternativou, jak komunikovat s uživateli aplikací mnohem méně rušivým způsobem, než jsou třeba e-maily. Možnost zasílat uživatelům okamžitá, nevtíravá oznámení je natolik žádoucí, že je jedním z klíčových důvodů, proč mnoho firem vůbec chce mít mobilní aplikaci. Opět tato oznámení podporují i webové stránky, ale musí být explicitně povolená uživatelem, což u mobilní aplikace nemusí.

Oznámení v aplikaci jsou oznámení, která mohou uživatelé dostávat pouze po otevření aplikace. Naproti tomu push oznámení jsou taková oznámení, která mohou uživatelé dostávat bez ohledu na jakoukoliv činnost, kterou na svém mobilním zařízení provádějí. Byly zaznamenány případy, kdy push médium oznámení přineslo 40% míru prokliku.

Blog ITnetwork.cz

Důvod 3 - Využití funkcí mobilních zařízení

Mobilní aplikace mají tu výhodu, že využívají funkce mobilního zařízení, jako je fotoaparát, seznam kontaktů, GPS, telefonní hovory, akcelerometr, kompas atd. Tyto funkce zařízení mohou při použití v aplikaci učinit uživatelský zážitek interaktivním a zábavným.

Kromě toho mohou tyto funkce také snížit úsilí, které by uživatelé jinak museli vynaložit. Například uživatelé, kteří vyplňují formulář s platebními údaji pro zakoupení výrobku, mohou k dokončení procesu místo manuálního zapisování čísla platební karty použít mobilní fotoaparát a aplikace je pak sama přepíše.

Vzájemně propojené funkce výrazně zkracují dobu potřebnou k provedení určitého úkolu v aplikaci a zvyšují konverze.

Přidej se k mobilním vývojářům v době, kdy všichni přecházejí do online světa, a staň se žádaným programátorem. Rekvalifikuj se v našem akreditovaném vzdělávacím středisku. Získej osvědčení zaštítěné MŠMT například v Kotlinu a nedělej si hlavu, jestli píšeš appku pro Android či iOS:

Blog ITnetwork.cz

Důvod 4 - Možnost pracovat offline

Je to pravděpodobně nejzásadnější rozdíl mezi mobilní webovou stránkou a aplikací. Stejně jako webové stránky mohou i aplikace vyžadovat k provádění většiny úkolů připojení k internetu, ale zde je rozdíl: aplikace může uživatelům nabízet základní obsah a funkce i v režimu offline.

Vezměme si jako příklad bankovní aplikace. Aplikace může poskytovat funkce, jako je výpočet daní, výpočet splátek a stanovení limitů úvěrů. Tyto funkce mohou fungovat i bez pomoci internetového připojení.

Důvod 5 - Volnost při navrhování

Přes veškerý technologický pokrok v oblasti navrhování webových stránek se mobilní webové stránky stále musí spoléhat na prohlížeče, aby mohly provádět i ty nejzákladnější funkce. Mobilní webové stránky jsou závislé na funkcích prohlížeče, jako je tlačítko "zpět", tlačítko "obnovit" a "adresní řádek".

Mobilní aplikace však žádné z těchto omezení nemají. Bývá navržena s několika propracovanými funkcemi založenými na pokročilých gestech, jako je "klepnutí", "přejetí", "přetažení", "sevření", "podržení" a další. Aplikace mohou tato gesta využívat a nabízet inovativní funkce, které uživatelům pomohou lépe plnit úkoly. Může například umožnit uživatelům přejít na další nebo předchozí krok pomocí gesta přejetí prstem.

Blog ITnetwork.cz

Důvod 6 - Nový zážitek ze značky

Vzhledem k tomu, že mobilní aplikace je odlišná od webových stránek společnosti, může uživatelům nabídnout nový zážitek ze značky. To znamená, že společnost může experimentovat s novými styly brandingu aplikace, které se mohou lišit od běžného stylu brandingu webových stránek společnosti (nebo společnosti vůbec).

Pokud půjdeme ještě o krok dále, mohou společnosti vytvářet mobilní aplikace speciálně pro přechod na nový styl značky pro sebe. Mobilní aplikace navíc může uživatelům umožnit přizpůsobit si její vzhled podle toho, jak se uživatelům líbí. To může dále pomoci v oblasti personalizace aplikace.

Blog ITnetwork.cz

Důvod 7 - Uživatelé tráví v aplikacích více času

Mobilní uživatelé tráví 88 % času v mobilních aplikacích a jen 12 % času na mobilních webových stránkách. Zde je třeba vzít v úvahu, že uživatelé tráví většinu času v herních aplikacích a aplikacích pro sociální sítě.

Důvod 8 - Nový proud konverzí

Pokud máš v úmyslu zvýšit počet konverzí, pak mobilní aplikace mohou poskytnout snadný způsob, jak posunout uživatele do konverzního trychtýře. Mobilní aplikace lze využít k získání uživatelů z horní části (ToFu) i ze spodní části (BoFu) konverzního kanálu.

Například užitkové aplikace mohou přivést uživatele ToFu, kteří se později mohou stát potenciálními zákazníky BoFu. Na druhou stranu aplikace, jako je elektronický obchod, již mají uživatele BoFu, kteří mají vyšší možnost konverze.

Blog ITnetwork.cz

Důvod 9 - Přítomnost značky

Uživatelé tráví podstatnou část svého času na mobilních zařízeních. Dá se říci, že mnoho uživatelů se s aplikacemi, které si nainstalovali do svých zařízení, setkává téměř každý den. Toto pravidelné setkávání funguje jako příležitost pro budování značky aplikací.

I když uživatelé mobilní aplikaci aktivně nepoužívají, připomíná se jim značka spojená s aplikací. Ikona aplikace působí jako mini reklama značky. Přítomnost aplikace na jakémkoliv zařízení pomáhá podvědomě ovlivňovat vnímání dané značky uživatelem. Toto chování uživatelů vychází z teorie detekce signálů, která naznačuje, že uživatelé na určité úrovni v mysli zpracovávají i ty reklamy, které dříve ignorovali.

Blog ITnetwork.cz

Důvod 10 - Aplikace fungují rychleji než webovky

Dobře navržená mobilní aplikace dokáže provádět akce mnohem rychleji než mobilní webové stránky. Aplikace obvykle ukládají svá data lokálně v mobilních zařízeních, na rozdíl od webových stránek, které obvykle využívají webové servery. Z tohoto důvodu dochází v mobilních aplikacích k rychlému načítání dat.

Aplikace mohou dále šetřit čas uživatelů tím, že ukládají jejich preference a provádějí proaktivní akce jménem uživatelů.

Existuje také technické zdůvodnění, proč mohou mobilní aplikace pracovat rychleji - mobilní webové stránky používají k provádění většiny svých funkcí javascriptový kód. Oproti tomu nativní kód, který mobilní aplikace používají, může běžet téměř pětkrát rychleji než javascriptový kód! Zatímco toto vše probíhá na pozadí, uživatelé mohou rychleji dokončit akce na front-endu mobilních aplikací, což opět přispívá k příjemnému uživatelskému zážitku.

Rekvalifikuj se na vývojáře WWW aplikací a začni perspektivní kariéru ještě dnes od 0 Kč. Staň se ajťákem a programuj:

Blog ITnetwork.cz

Další zajímavé články


 

Všechny články v sekci
Blog ITnetwork.cz
Článek pro vás napsala Tereza Blažková 6.6.2022 19:44
Avatar
Autorka ráda zkouší nové formy online marketingu a má blízko k IT businessu. Díky home officu zvládá mateřství i sledovat rychlý svět technologií.
Aktivity