S jakými problémy jsme se museli kvůli migraci webu potýkat?
Možná jste si všimli, že se naše stránky v prvních měsících letošního roku potýkaly s technickými problémy. Web byl někdy zpomalený, občas dokonce vůbec nefungoval a měli jsme i výpadky e-mailové komunikace. Rádi bychom Vám nyní vše vysvětlili a omluvili se za všechny způsobené komplikace.
Co se stalo?
Důvodem byla z naší strany neplánovaná únorová migrace našich stránek k nové webhostingové společnosti, která odkoupila našeho předchozího poskytovatele. Bohužel byl průběh migrace velmi komplikovaný a způsobil mnoho škod, se kterými jsme se ještě dlouho potom potýkali. Konkrétně se jednalo o:
- Výpadky Cron úloh, které způsobily, že studentům nechodily informace o termínech kurzů, negenerovaly se automatické reporty a ani se neposílaly některé typy e-mailů. Důvodem bylo použití jiného typu Cron workera na novém serveru a nová administrace.
- Špatné, respektive nízké nastavení parametrů webhostingu, které způsobovalo nedostupnost webu.
- Opakované výpadky e-mailové komunikace. Servery předchozího poskytovatele měly implementovanou podporu podepisování emailů zaslaných skrze scripty, což nový poskytovatel neměl a zřejmě o tom ani nevěděl. To způsobilo, že po migraci emaily kvůli ochraně proti zneužití doménového jména chodily do spamu. Museli jsme ochranu dočasně vypnout, jelikož se nám ztrácely důležité emaily, což však hloupou shodou náhod způsobilo phishingový útok provedený pod naší doménou. Nový poskytovatel následně implementoval podporu podepisování emailů, ta ale nefungovala korektně a i následně docházelo k výpadkům komunikace. Vyřešili jsme to přeprogramováním našeho systému, aby emaily odesílal skrze SMTP. I když jsme několikrát s podporou řešili počty odesílaných e-mailů, opět došlo v peaku k překročení limitu pro maximální počet odeslaných emailů za minutu, což vedlo k další sérii těchto výpadků. Zjistili jsme, že došlo k banu naší stránky a neodeslané e-maily tak byly systémem zahazovány. Některé ztracené e-maily se nám podařilo vytahat z interních logů, které jsme implementovali po té, co jsme zjistili, že administrátoři nejsou schopní tyto e-maily obnovit. Spousta z nich však byla ztracena bez možnosti obnovení. Nakonec jsme tedy odesílání přepli na externí mailingovou službu.
Problémy vyřešila po měsících až změna webhostingu
Tyto problémy se nám podařilo do velké míry opravit, bohužel nakonec pouze přechodem k jinému webhostingu. Jejich následky na našem webu stále doznívají a ještě notnou dobu doznívat budou.
V každém případě bychom se vám chtěli touto zprávou především omluvit za všechny způsobené komplikace, kterým jste museli kvůli našim problémům čelit. Zároveň se na nás neváhejte obrátit, pokud byste měli jakýkoliv problém. Budeme se snažit Vám být co nejvíce nápomocní.
Doufáme, že i přes tyto komplikace nám zachováte přízeň a budete se službami ITnetwork spokojení.
V následujícím kvízu, Znáš tyto filmy a seriály ze světa IT?, si vyzkoušíme nabyté zkušenosti z předchozích lekcí.