Válí se ti projekty v šuplíku? Dostaň je mezi lidi a získej cool tričko a body na profi IT kurzy v soutěži ITnetwork summer 2017!
Přidej si svou IT školu do profilu a najdi spolužáky zde na síti :)
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
David Čápka:25.9.2013 20:06

Ahoj, plánuji do budoucna, že bych sem něco sepsal o C++. Chci se zeptat, jaká verze je nejvíce používaná, předpokládám, že se jedná o Visual C++, je to tak?

Odpovědět  +2 25.9.2013 20:06
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
Zdeněk Pavlátka
Tým ITnetwork
Avatar
Zdeněk Pavlátka:25.9.2013 20:12

Rozhodně.

Nahoru Odpovědět 25.9.2013 20:12
Kolik jazyků umíš, tolikrát jsi programátor.
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
David Čápka:25.9.2013 20:34

Lukáš Hruda (Luckin) taky dělá ve Visual C++?

Nahoru Odpovědět 25.9.2013 20:34
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
Zdeněk Pavlátka
Tým ITnetwork
Avatar
Zdeněk Pavlátka:25.9.2013 20:38

Myslim že jo, možná to tu potvrdí :D

Nahoru Odpovědět 25.9.2013 20:38
Kolik jazyků umíš, tolikrát jsi programátor.
Avatar
Zdeněk Pavlátka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na David Čápka
Zdeněk Pavlátka:25.9.2013 20:50

Jako oblíbené IDE má Dev-C++.

Nahoru Odpovědět  +1 25.9.2013 20:50
Kolik jazyků umíš, tolikrát jsi programátor.
Avatar
Odpovídá na David Čápka
Lukáš Hruda (Luckin):25.9.2013 20:57

Dělal jsem v Dev-Cpp kvůli výkonu mého notebooku, nedávno jsem přešel na MS Visual C++ 2010 a celkem mi vyhovuje, jen ještě nejsem příliš sběhlý v jeho používání.
Jinak všeobecně je asi VC++ nejlepší IDE pro C++.

 
Nahoru Odpovědět  +1 25.9.2013 20:57
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
David Čápka:25.9.2013 21:19

Super, díky :)

Nahoru Odpovědět 25.9.2013 21:19
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
Odpovídá na David Čápka
Michael Olšavský:25.9.2013 21:29

Jsem na tom podobně(jestli tě to zajímá :D). Hlavně jsem chtěl ale připomenout, že sice používám Visual C++, ale rozhodně bez Windows knihoven. Nemá to smysl. Akorát přijdu o kompatibilitu. Takže se držím jen těch základních a knihoven třetích stran. Nicméně není tam moc rozdílů. Je to víceméně stejné. Jen pár ve výkladu standartů.

 
Nahoru Odpovědět  +1 25.9.2013 21:29
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Michael Olšavský
Kit:25.9.2013 21:45

Souhlasím. Přenositelnost mezi platformami je důležitá vlastnost.

Nahoru Odpovědět 25.9.2013 21:45
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
Odpovídá na David Čápka
Lukáš Hruda (Luckin):25.9.2013 22:01

Můžu se zeptat co přesněji o C++ máš v plánu psát? :)

 
Nahoru Odpovědět 25.9.2013 22:01
Avatar
Panda38
Redaktor
Avatar
Panda38:26.9.2013 10:01

Pár postřehů k porovnání: Ve Windows je MS Visual Studio jednoznačně standard a asi tak to nejlepší. Samozřejmě bez MFC knihoven, ty jsou jedině pro ostudu. Výhody proti jiným - velmi dobrá optimalizace kódu (lepší než gcc), klávesnicová makra, během psaní rozbalování členů objektu, skok na definici nebo deklaraci prvku, skok na párovou závorku, hromadné odsazení nebo zakomentování bloku kódu, integrované sdílení projektů přes SourceSafe, dobré provázání závislostí více projektů, bohatý debugger. Co mi chybí, co jsem viděl jinde - hromadné přejmenování prvku v celém projektu (NetBeans), vysvícení párových závorek (PSPad) a parametrový inline assembler jako má gcc. Ale jinak je jednoznačný standard GCC (je jedno jaké prostředí, klidně i jen z příkazového řádku), hlavně snadná přenositelnost mezi platformami a jeden z nejlepších překladačů.

 
Nahoru Odpovědět  +2 26.9.2013 10:01
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Lukáš Hruda (Luckin)
David Čápka:26.9.2013 10:10

Chci napsat alespoň základní seriál, ten co tu je je nějaký divný :)

Nahoru Odpovědět  +1 26.9.2013 10:10
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
vitamin
Člen
Avatar
Odpovídá na David Čápka
vitamin:26.9.2013 10:39

Planujes popisat aj niektore veci z c++11 standartu?

 
Nahoru Odpovědět 26.9.2013 10:39
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na vitamin
Kit:26.9.2013 10:50

Copak C++ 11 má nějakou vlajku?

Nahoru Odpovědět  +3 26.9.2013 10:50
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na vitamin
David Čápka:26.9.2013 11:04

Ví se tu o mně, že nemám rád nízké jazyky, proto určitě neplánuji do podrobna rozebírat standard. C++ však uznávám z důvodu jeho rychlosti a proto zde o něm chci napsat alespoň nějaký základ. Asi to dopadne tak, že si k tomu objednám nějakou knihu.

Nahoru Odpovědět 26.9.2013 11:04
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
Panda38
Redaktor
Avatar
Odpovídá na David Čápka
Panda38:26.9.2013 11:12

He he, já to mám přesně obráceně, naopak nízké jazyky. :-) S kolegou teď programujeme mikrokód procesoru AM2900, což je vlastně ještě níž než assembler. Ale jasně, je potřeba lidi pro zajištění každé z oblastí.

 
Nahoru Odpovědět 26.9.2013 11:12
Avatar
vitamin
Člen
Avatar
vitamin:26.9.2013 11:16

C++ podporuje nízko úrovňové programovanie aj vysokoúrovňové takže si každý príde na svoje :)

 
Nahoru Odpovědět 26.9.2013 11:16
Avatar
Zdeněk Pavlátka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na David Čápka
Zdeněk Pavlátka:26.9.2013 16:01

Rozhodně bych byl rád, kdyby se mi přenechalo psaní článků k oop, jen v poslední době nevím, o čem přesně psát(čím začít).

Nahoru Odpovědět 26.9.2013 16:01
Kolik jazyků umíš, tolikrát jsi programátor.
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Zdeněk Pavlátka
David Čápka:26.9.2013 17:06

No máš tady můj seriál k C# (a jeho porty do Javy a VB) a můj seriál k PHP, tak se koukni, jak jsem to řešil :)

Nahoru Odpovědět 26.9.2013 17:06
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
Zdeněk Pavlátka
Tým ITnetwork
Avatar
Nahoru Odpovědět 26.9.2013 19:12
Kolik jazyků umíš, tolikrát jsi programátor.
Avatar
Zdeněk Pavlátka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na David Čápka
Zdeněk Pavlátka:26.9.2013 19:19

Poslal jsem ti tam jeden článek co jsem měl připravenej. (Ten se zrovna oop netýká). Jen mi dost vadí ta minimální délka článku. Měl jsem 4000 znaků a zbytek jsem musel dohánět ukázkama kódu. Např na konci je dlooooouhý kód, který je tam úplně zbytečně. To samé je tam ke stažení.

Nahoru Odpovědět 26.9.2013 19:19
Kolik jazyků umíš, tolikrát jsi programátor.
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 21 zpráv z 21.