Diskuze: Přetipování hodnot
V předchozím kvízu, Online test znalostí C++, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Zobrazeno 4 zpráv z 4.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
V předchozím kvízu, Online test znalostí C++, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Ahoj, problém je tu.
int * poleA = new int [vstup];
for ( int i=0; i<vstup; i++){
double poleA[i];
...
Všimni si že máš dva krát zadefinovanú premennú poleA. Pred for cyklom definuješ pole intov poleA, pričom vo for cykle definuješ neinicializované double pole s rovnakým názvom. To znamená že keď ukladáš štandartný vstup do prvku v poli poleA, tak sa to uloží iba do double poľa definovaného vo for cykle (ktoré sa aj tak vždy po načítaní vstupu vymaže keď sa spustí nová iterácia for cyklu) a int poleA, ktoré na konci programu vypisuješ, zostane prázdne (viď. Variable shadowing ).
Ak chceš načítavať zo vstupu reálne čísla, tak ich stačí načítať ako typ double a nemusíš nič pretypovávať. Napr. nejako takto.
double * poleA = new double [vstup]; // z int na double
for ( int i=0; i<vstup; i++){
// uz ziadne double poleA ktore zakryvalo pole definovane pred for cyklom
cin >> poleA[i];
if (cin.fail()){
cout << "Nespravny vstup." << endl;
return 0;
}
}
Samozrejme to platí analogicky aj pre poleB.
Mimochodom je tiež veľmi dobrým zvykom uvoľniť pamäť pri používaní operatóra new aj v takomto malom programe. Toto stačí pridať na koniec programu.
delete[] poleA;
delete[] poleB;
Ak používaš C++11 alebo vyššie, tak by bolo ešte lepšie použiť smart pointre , pri ktorých sa nemusíš starať o dealokovanie pamäte. Príklad:
// tento include treba pridať na začiatok súboru
#include <memory>
auto poleA = make_unique<double[]>(vstup);
Po úpravach by mal kód vyzerať nasledovne:
#include <iostream>
#include <memory>
using namespace std;
int main()
{
int vstup;
cin >> vstup;
if (cin.fail() || vstup <0 ){
cout << "Nespravny vstup." << endl;
return 0;
}
auto poleA = make_unique<double[]>(vstup);
for ( int i=0; i<vstup; i++){
cin >> poleA[i];
if (cin.fail()){
cout << "Nespravny vstup." << endl;
return 0;
}
}
auto poleB = make_unique<double[]>(vstup);
for (int j=0; j<vstup; j++){
cin >> poleB[j];
if (cin.fail()){
cout << "Nespravny vstup." << endl;
return 0;
}
}
for (int x=0; x<vstup; x++){
cout << poleA[x] << " ";
}
return 0;
}
Pokud napíšu
double * poleA = new double [vstup];
Vyhodí mi to chybovou hlášku error expected primary-expression before 'double'
Takže takhle to podle mne asi nepůjde a nebo je ještě něco špatně a na
to se mi zatím nedaří přijít
Tak nakonec jsem si myslel, že se mi to podařilo napsat. Když si svůj program spustím v CodeBlocks tak jede bez problému. Zde můj kod.
#include <iostream>
#include <math.h>
#include <iomanip>
using namespace std;
int main()
{
double n,y, vektorovySoucin;
vektorovySoucin = 0;
int vstup;
cin >> vstup;
cout << fixed << showpoint << setprecision(3);
if (cin.fail() || vstup <0 ){
cout << "Nespravny vstup." << endl;
return 0;
}
//Naplneni pole A a B
double * poleA = new double [vstup];
for ( int i=0; i<vstup; i++){
cin >> poleA[i];
if (cin.fail()){
cout << "Nespravny vstup." << endl;
return 0;
}
}
double * poleB = new double [vstup];
for ( int i=0; i<vstup; i++){
cin >> poleB[i];
if (cin.fail()){
cout << "Nespravny vstup." << endl;
return 0;
}
}
// vektorovy soucin
for (int i=0; i<vstup; i++){
double hodnota = poleA[i] * poleB[i];
vektorovySoucin = vektorovySoucin + hodnota;
}
// vektor1
for (int i=0; i<vstup; i++){
double hodnota;
hodnota = pow (poleA[i],2);
n = n + hodnota;
}
//vektor2
for (int i=0; i<vstup; i++){
double hodnota;
hodnota = pow (poleB[i],2);
y = y + hodnota;
}
double V1 = sqrt(n);
double V2 = sqrt(y);
//Vypocet CSM
double CSM = ((vektorovySoucin)/(V1*V2));
cout << "CSM: " << CSM << endl;
delete[] poleA;
delete[] poleB;
return 0;
}
Pokud, ale odevzdám program do progtestu. Tak mi vyhlásí chybu Test 'Test náhodnými daty + test práce s pamětí': Program provedl neplatnou operaci a byl ukončen (Segmentation fault/Bus error/Memory limit exceeded/Stack limit exceeded)
Budu asi muset hodně googlit, abych přišel na problém.
Zobrazeno 4 zpráv z 4.