Python týden Geek tričko zdarma
Tričko zdarma! Stačí před dobitím bodů použít kód TRIKO15. Více informací zde
Pouze tento sleva až 80% na kurzy Python
Avatar
Josef Mrštný:31.5.2018 8:22

Napište program, kterému zadáte počet roztočení rulety. Program pak vypíše náhodně vytočené hodnoty rulety (evropské) i s barvou čísla.

Příklad:

Vstup:

4

Výpis programu:

3 červená

17 černá

0 zelená

36 červená

 
Odpovědět  -2 31.5.2018 8:22
Avatar
Odpovídá na Josef Mrštný
Erik Šťastný:31.5.2018 8:26

Tak ho napiš no.

 
Nahoru Odpovědět 31.5.2018 8:26
Avatar
Odpovídá na Erik Šťastný
Josef Mrštný:31.5.2018 8:26

tak píšu aby jste mi pomohli :-)

 
Nahoru Odpovědět  -1 31.5.2018 8:26
Avatar
Odpovídá na Josef Mrštný
Erik Šťastný:31.5.2018 8:27

S čím konkrétně?

 
Nahoru Odpovědět 31.5.2018 8:27
Avatar
Josef Mrštný:31.5.2018 8:28

tak generátor náhodných čísel umím vytvořit ale dále nevím

 
Nahoru Odpovědět 31.5.2018 8:28
Avatar
Odpovídá na Josef Mrštný
Erik Šťastný:31.5.2018 8:32

Hele, víš co bude první věc co by jsi se jako budoucí programátor (Pokud to budeš dělat) měl naučit? Je to pokládat jasné otázky, jinak si na internetu snad nic nevygooglíš. A akorát ti bude každý odpovídat jako já, jelikož téměř nikdo ti nezačne psát celý program zadarmo.

Buď začni něco tvořit, něco si pročti, pogoogluj a až nebudeš vědět jak dál, pošli kód a řekni na čem jsi se zasekl. Pokud ale chceš pokládat otázky typu "Jak mám napsat prakticky celý program", tak si našetři peníze a najdi si někoho kdo ti to udělá. Vyhneš se tak komentářům, které ti tu píšu já.

 
Nahoru Odpovědět  +3 31.5.2018 8:32
Avatar
Odpovídá na Erik Šťastný
Josef Mrštný:31.5.2018 8:38

mám generátor a chci vědět jak udělat nadefinování čísel k barvám a jak udělat že zadané číslo = počet vygenerovaných náhodných čísel
děkuji za ochotu a pomoc

 
Nahoru Odpovědět 31.5.2018 8:38
Avatar
Odpovídá na Josef Mrštný
Erik Šťastný:31.5.2018 8:45

Nevím co myslíš tím, že "že zadané číslo = počet vygenerovaných náhodných čísel"

Nicméně u nadefinovaní, nevím jestli má ruleta v tomhle nějakou pravidelnost, ale na první pohled nic nevidím, tak budeš muset napsat manuálně jaké číslo se rovná jaké barvě.

Pracuješ v C nebo C++?

 
Nahoru Odpovědět 31.5.2018 8:45
Avatar
dez1nd
Člen
Avatar
dez1nd:31.5.2018 9:37
  1. bude potřeba proměnná která bude obsahovat vstup od uživatele a pole barev (černá, červená a zelená);
int pocetOpakovani;
string[] barvy = new string['cerna','cervena','zelena'];
  1. bude potřeba cyklus for který začne na 0 a bude se opakovat dokud iterátor nebude < pocetOpakovani
  2. v cyklu bude tvůj generátor náhodných čísel od 0 do 36 + generator nahodnych cisel pro vyber barvy z pole
  3. výpis programu bude taky v cyklu a bude vypisovat int vybraneCislo a int vybranaBarva

toť vše
PS: + osetreni aby vybrane cislo 0 byla jen zelena barva

Editováno 31.5.2018 9:39
 
Nahoru Odpovědět 31.5.2018 9:37
Avatar
Odpovídá na dez1nd
Erik Šťastný:31.5.2018 10:04

Postrádám v postupu nadefinování, které číslo má jakou barvu?

 
Nahoru Odpovědět 31.5.2018 10:04
Avatar
dez1nd
Člen
Avatar
Odpovídá na Erik Šťastný
dez1nd:31.5.2018 10:09

to je jasne z deklarování nebo se pletu ?

barvy[0] = 'cerna';
barvy[1] = 'cervena';
barvy[2] = 'zelena';

to by měl být výsledek ne ?

Editováno 31.5.2018 10:09
 
Nahoru Odpovědět 31.5.2018 10:09
Avatar
Odpovídá na dez1nd
Erik Šťastný:31.5.2018 10:12

Pardon nějak nechápu, vygeneruju si random číslo, např. 25, kde mám nadefinováno jakou má barvu?

Já osobně bych si asi vytvořil mapu s klíčem int (0 - 36) a hodnotou enum tří Barev

 
Nahoru Odpovědět 31.5.2018 10:12
Avatar
dez1nd
Člen
Avatar
Odpovídá na Erik Šťastný
dez1nd:31.5.2018 10:16

jé moje blbost, nevím kde jsem vzal, že ruleta může mít všechny barvy :)
to se omlouvám já, do teď jsem myslel, že třeba číslo 5 může být černá nebo červená. Vůbec mi to nedošlo. tzn: moje pomoc je na prd :)

 
Nahoru Odpovědět 31.5.2018 10:16
Avatar
martanec
Člen
Avatar
Odpovídá na Josef Mrštný
martanec:31.5.2018 12:19

potrebujes:
staticke pole int o velkosti 37, v ktorom budu ulozene hodnoty v nasledujucom poradi:
0, 32, 15, 19, 4, 21, 2, 25, 17, 34, 6, 27, 13, 36, 11, 30, 8, 23, 10, 5, 24, 16, 33, 1, 20, 14, 31, 9, 22, 18, 29, 7, 28, 12, 35, 3 a 26

  • nacitas vstup (pocet roztoceni rulety) ... for/while cyklus

pre kazdy krok cyklu bude platit:

  1. vygeneruj pseudonahodne cislo z intervalu <0,36>. Toto cislo reprezentuje index prvku v statickom poli... mas cislo, ktore padlo v rulete
  2. farbu cisla zistis jednoducho (pomocou switch alebo if/else if/ else):
  • ak pseudonahodne cislo je 0 ... vypises zelena
  • ak je neparne ... vypises cervena
  • ak je parne ... vypises cierna
  1. vypis na kozolu vyssie nadobudnutych informacii
 
Nahoru Odpovědět 31.5.2018 12:19
Avatar
Josef Mrštný:31.5.2018 12:21

pracuji v C

 
Nahoru Odpovědět 31.5.2018 12:21
Avatar
Odpovídá na Josef Mrštný
Erik Šťastný:31.5.2018 13:31

No už jsi tu dostal celkem dost podnětů, tak se do toho můžeš pustit.

 
Nahoru Odpovědět 31.5.2018 13:31
Avatar
Peter Mlich
Člen
Avatar
Odpovídá na Josef Mrštný
Peter Mlich:1.6.2018 11:37

Tve zadani bylo neuplne.
Pokud mas cyklus, ktery ti vygeneruje tech x nahodnych cisel, ok.
To, jestli je policko cerne, zervene, sude, liche, to bych resil specialni tabulkou. Tu muzes naplnit pomoci vzorcu, kterymi se to urcuje. Da se to vygooglovat. Ale pro svuj program bych to tam vlozil rucne do pole. Pro skolni nevim, podle zadani ucitele. Zadne nedal, takze bych sel take do pole.
Obrazek z wiki
https://upload.wikimedia.org/…te_frz_2.png

 
Nahoru Odpovědět 1.6.2018 11:37
Avatar
Josef Mrštný:4.6.2018 9:11

JOSEF!

Akceptované řešení
+5 Zkušeností
Řešení problému
 
Nahoru Odpovědět  -1 4.6.2018 9:11
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 18 zpráv z 18.