Diskuze: Chyba v programu na odhad pi
V předchozím kvízu, Test znalostí C# .NET online, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Člen
Zobrazeno 15 zpráv z 15.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
V předchozím kvízu, Test znalostí C# .NET online, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Možná že ta část s
x_a = x.hod();
y_a = x.hod();
vypadá trochu zvláštně, ale když tam ještě bylo
x_a = x.hod();
y_a = y.hod();
byly vždycky obě vygenerované čísla stejné.
Na prvy pohlad mi padol do oka tento riadok:
Console.WriteLine("h : {0} u : {1} p : " + pravdepodobnost, h, u);
Si si isty, ze je spravne?
Mimochodom, ten kod si pisal sam alebo si ho niekde skopcil?
ten řádek je tam proto aby to po každém stém pokusu vypsalo počet umístěných bodů a počet bodů v kružnici ale v něm chyba nebude protože to vyhazovalo stejný výstup i bez něho. Jinak ten kód odnikud zkopírovaný není, vytvořil jsem ho sám a v tom bude asi problém protože nemám moc zkušeností a asi jsem udělal nějakou chybu.
OK, už to testujem vo VS 2015.
Čo má robiť tento riadok:
Math.Sqrt(Math.Pow(x_a, 2) + Math.Pow(y_a, 2))
určit vzdálenost bodu od středu kružnice podle pythagorovy věty.
aspoň trochu pomohlo přepsat
pi = 4 * u / h;
na
pi = 4 * (double)u / h
ale i tak je pro h=1000000 π = 2,005 což je pořád špatně. Možná že rozdělení pravděpodobnosti u těch souřadnicí není úplně rovnoměrné.
Testuj ďalej, prídeš na to sám a budeš spokojnejší.
chyba je určitě v tom generátoru náhodných čísel protože pravděpodobnost umístění do kružnice je tu asi 50% ale ve skutečnosti je to tak 78% (kruh vyplňuje 78% čtverce). Ještě jsem trochu vylepšil Program.cs na verzi
class Program
{
static void Main(string[] args)
{
Cislo x = new Cislo();
Cislo y = new Cislo();
int h = 0;
int u = 0;
double x_a;
double y_a;
float pravdepodobnost;
while (h<1000000)
{
x_a = x.hod();
y_a = x.hod();
if (Math.Sqrt(Math.Pow(x_a,2)+Math.Pow(y_a, 2))<1)
{
u++;
}
h++;
if (h % 1000 == 0)
{
pravdepodobnost = 100 * (float)u / h;
Console.WriteLine("h : {0} u : {1} p : " + pravdepodobnost + " %", h, u);
Console.WriteLine("x : {0} y : {1}", x_a, y_a);
}
}
double pi = 4 * (double)u / h;
Console.WriteLine("určená hodnota pi je " + pi);
Console.WriteLine("systémem určená hodnota je " + Math.PI);
double rozdil = Math.Abs(pi - Math.PI);
Console.WriteLine("rozdíl hodnot je " + rozdil);
Console.ReadKey();
}
}
Tak si pridaj podmienku, že generované číslo musí byť v určitom rozsahu.
ale ono je ve správném rozsahu, jen má nějakou divnou distribuční funkci, tak zkusím přepsat Cislo.cs ale stejně moc děkuji za rychlé a věcné reakce
Takovej tip. Ta instance Randomu by mělo být pokud možno jedna
Ale můj problém nespočívá v tom že by měly souřadnice špatný rozsah (v cyklu je i funkce na jejich vypisování každých 1000 pokusů a rozsah vždy sedí) ale v tom, že vyšší hodnoty jsou z nějakého důvodu častější než nizší, což koresponduje s výslednou hodnotou protože statistická pravděpodobnost umístění do kruhu klesá když jsou vyšší hodnoty častější a ta pravděpodobnost je tím místo nějakých 78% asi 50%. Potřebuji takový generátor náhodných čísel 0 až 1, kde jsou všechny hodnoty stejně pravděpodobné. Třeba si můžu vzít přirozené číslo od 1 do 1000000 a pak ho vydělit 1000000.
udělal jsem to s tím dělením a už to funguje, odchylka je asi 0,0000012
Zobrazeno 15 zpráv z 15.