Diskuze: Engine pro 2d hru
V předchozím kvízu, Test znalostí C# .NET online, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Tvůrce
Zobrazeno 18 zpráv z 18.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
V předchozím kvízu, Test znalostí C# .NET online, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Tak použij XNA (Monogame) framework.
Je zde na něj tutoriál http://www.itnetwork.cz/csharp/monogame
jde to nainstalovat i do SharpDevelop 3.0 Portable ? visual studio
nepoužívám protože nemá portable verzi.
Jestli ano tak to nevypadá vůbec špatně
Ahoj, mrkni sem ... https://waveengine.net/
Wave Engine vypadá velice, velice dobře, jinak XNA používat nemůžu
protože vyžaduje visual studio a já mám s VS nějaké problémy s
registry.... stejně by se mi do počítače nevešel.
mimochodem píše se tam že to je component based ...... snad tím nemyslí že
budu přetahovat ikony, to bych se vrátil na začátek (na začátku jsem
používal GM)
EDIT : asi se komponenty myslí jako má unity např. kolider, rigidbody, script
atd.
nefunguje nemáš odkaz na verzi která běží pod winXP ?
Fiu, to nemám. Musel bych hledat a předpokládám že to zvládneme oba stejně dobře, čili nemá smysl abychom se tím oba zdržovali .
SharpDX, ale je to jen DirectX wrapper, takže si tam všechno musíš napsat
sám.
Případně Monogame, je to opensource projekt navazující na XNA.
Navazující ?, takže něco jako fallout 2 a fallout 3 .... jako že to na
sebe navazuje ale není to úplně to samé.
Teď ještě jestli to půjde spustit pod XPéčkama.
Ne, to co je napsané v XNA můžeš "spustit" v monogame v 99% případů
Tak já jsem to zkusil, po veliké námaze jsem nainstaloval monodevelop
v2.8.6.5 a stáhl monogame v3.0 ve formátu .mpack (rozšíření
monodevelop)... pro mé zklamání instalace vypadá takhle (viz. obrázek /
příloha).
Udělal jsem něco špatně ?
Jo, kašli na c# použij pygame nebo kivy.org blender také nepoužívá c#
já začínal v game makeru kde se používá gml(objektový game maker
language).... gml je C-like jazyk, od začátku jsem zvyklí na C-like zápis a
objektové myšlení nemám jediný důvod se znovu učit veškerou gramatiku a
syntaxe, to radši budu stavět na základech které mi dal GM.
Špatně jsem udělal to že jsem neměl nainstalované balíčky které to
potřebuje.
Btw. blender nepoužívá C# protože Céčko ve všech podobách je spíše pro
windows, blender používá phyton a je multiplatformní což může být i C#
když použiješ Unity3d, ovšem já to v plánu nemám.
Všiml jsem si, že používáš Blender. Proto mne napadlo, že můžeš umět/používat BGE s Pythonem.
Ono i v Blender Game Engine se dá udělat 2D hra. Ale pokud máš slabý počítač, pak Pygame může být vhodná alternativa. Pokud ti jde o C#, pak jednoduchou 2d hru můžeš udělat IMHO i bez enginu, na to nepotřebuješ extra výkon a ani nic extra.
Máš dobrý postřeh
ovšem dělám spíše s nástroji které tam jsou než abych skriptoval
vlastní.
Ono by to šlo i bez enginu nebo frameworku jenže jsem sám, jedinec, trvalo by
to roky... potom by tu byl problém s vykreslováním, nemám tušení jak jen
tak vykreslit bitmap do okna aniž by to byla komponenta z window form.
Nu, roky by to netrvalo.
Vlastně bys to možná sfoukl za týden
Například tady:
http://www.devcity.net/…_tetris.aspx
PS:
V Blenderu nemusíš nic skriptovat. Logic Bricks ti pravděpodobně budou
stačit.
Zobrazeno 18 zpráv z 18.