Přidej si svou IT školu do profilu a najdi spolužáky zde na síti :)
Avatar
Oli Wonder
Člen
Avatar
Oli Wonder:12. září 20:59

Ahojte chcem sa opýtať či je pravda že ked má program veľa Forms tak je náročnejší na výkon?

 
Odpovědět 12. září 20:59
Avatar
Odpovídá na Oli Wonder
Michal Štěpánek:13. září 8:52

Nemyslím si, že počet "forms" by nějak měl ovlivňovat výkon. Výkon ovlivňuje samotný způsob práce s nimi a ne jejich počet. Podle toho, jak si naprogramuješ logiku fungování, budeš to mít rychlé, či pomalé...

Nahoru Odpovědět 13. září 8:52
Nikdy neříkej nahlas, že to nejde. Vždycky se totiž najde blbec, který to neví a udělá to...
Avatar
David Oczka
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Oli Wonder
David Oczka:13. září 9:11

Vzhledem k tomu, že vykreslování WinForm aplikací zpracovává procesor, tak čím víc věcí budeš vykreslovat, tím víc výkonu procesoru to vezme. Nevidím problém v tom, že bych měl zobrazených najednou, dejme tomu, 100 oken WinForm aplikací, které budou mít statická grafická data ( třeba text, obrázek), ale začni v každém z nich cyklicky vykreslovat nějaká grafická data (třeba graf real-time dat) a problém bude na světě. Jak je již psáno výše, vše záleží na tom, co dané okno dělá.

 
Nahoru Odpovědět 13. září 9:11
Avatar
zelvicek
Člen
Avatar
zelvicek:13. září 13:25

Nevím, zda se můj příspěvek primo týká dotazu, ale zkusme:
Kdysi (v dobách starých Pentií - řekněme takt 166 MHz) jsem si v Delphi udělal apku, která obsahovala form, ten obsahoval scrolovatelný panel a ten 1000 editů (textbox). Start byl velice pomalý a ani scrolování nic moc. Tak jsem to celé předělal na custom drawing a rychlost se zázračně našla.

Je jasné, že Borland BCL není WF, ale jistou paralelu jsem v tom našel.

 
Nahoru Odpovědět 13. září 13:25
Avatar
David Oczka
Redaktor
Avatar
Odpovídá na zelvicek
David Oczka:13. září 14:37

Těžko říct, zdali to bude zajímat tazatele, ale tématu se to rozhodně týká.
Ve WinForm aplikaci se to bude chovat úplně stejně, jak popisuješ. Ono stačí použít jedno okno a jen nějaký ten graf, který překresluješ párkrát za sekundu a hned uvidíš, jaký to bude slimák... Ale když to začneš vykreslovat vlastnoručně pomocí třídy Graphics, tak to pofrčí moc pěkně... Stejně tak s těmi ostatními komponentami. I když kreslit ty komponenty ručně je strašná piplačka, tak na výsledném výkonu to bude moc znát...

 
Nahoru Odpovědět 13. září 14:37
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 5 zpráv z 5.